Vechiul Aveo este ultimul model din „mostenirea Daewoo” care poarta sigla Chevrolet, iar odata cu noua generatie marca americana face un urias pas inainte. Am fost la Zurich, in Elvetia, unde Chevrolet organizeaza primele teste cu noul Aveo pentru presa auto europeana. Noua generatie impresioneaza prin manevrabilitate si sportivitate – doua trasaturi aproape straine vechiului model. Designul exterior conserva bine ADN-ul Aveo, dar e modern si agresiv, iar interiorul e surprinzator de bine gandit pentru a oferi ergonomie si spatii multe pentru depozitare. Totusi, imbinarile elementelor din plastic din interior si anumite setari ale masinii iti lasa impresia ca inginerii puteau lucra un pic mai bine.
Cand spui Aveo te gandesti la o masina cu un raport calitate-pret bun, dar in minte iti vin si rezultatele slabe la testele Euro NCAP, unde vechiul Aveo a obtinut doar o stea si jumatate din cinci posibile. Acest lucru reprezinta o pata importanta in CV-ul lui Aveo. E greaua mostenire Daewoo. Asta i-a atras lui Aveo, pe forumuri, comentarii precum „sicriu pe roti”. Misiunea noului model e foarte dificila, iar Chevrolet nu-si permite sa o dea in bara.
Tocmai de aceea acum a scos din maneca noul Aveo, care nu mai are absolut nimic in comun cu vechiul model. Desi testele de impact cu noua masina inca nu s-au facut, masina a fost conceputa pentru a obtine maximul de 5 stele.
Pe langa asta, cea mai mare transformare vine de la partea mecanica. Acest nou Aveo e construit pe noua platforma de clasa B a General Motors si e primul model care o adopta. Aceeasi platforma va sta si la baza viitoarei Corsa.
Am pus mana pe trei motorizari, doua tipuri de transmisii si ambele variante de caroserie.
click aici pentru galeria foto
Varianta cu propulsor pe benzina de 1,2 litri si 86 de Cai Putere, care probabil va deveni cea mai vanduta la noi, e suficient de vioaie pentru oras si nu-ti lasa impresia ca dureaza o vesnicie cele 13,6 secunde de care are nevoie pentru a ajunge la 100 km/h. Cutia de viteze manuala cu cinci trepte „merge ca unsa”, se actioneaza precis si e corect etajata pentru ca talpa sa nu-ti devina complexata ca struneste doar 86 CP. Atentie totusi la versiunea de echipare! Chiar daca motorul de 1,2 litri e cel mai mic disponibil, o varianta de dotari alta decat cea de intrare in gama e mai indicata, pentru ca antifonarea e mai buna de la versiunea a doua in sus.
Aveo vine cu o trasmisie automata cu 6 viteze (botezata Hydra-Matic) pe motorizarile de 1,4 litri de 100 de CP si pe 1,6 litri cu 115 CP. Aceasta cutie de viteze isi face treaba onorabil si e foarte placuta in oras. In plus, Aveo se numara printre putinele masini de clasa B care pot fi comandate cu o transmisie automata rezonabila. Cutia DSG de pe Polo, Fabia si Ibiza e net superioara, e drept, insa restul concurentilor din clasa fie nu au transmisie automata, fie au, dar cu patru rapoarte sau CVT.
Cum e firesc, motorul cel mai mare te poate face sa te bucuri cel mai mult de masina, cu atat mai mult cu cat mecanica noului Aveo iti lasa de inteles ca poate suporta propulsoare chiar mai puternice de 115 CP, limitele trenului de rulare fiind greu de atins. Introducerea in viitor pe Aveo motorizarii de 1,4 litri pe benzina, turbo, de 140 CP, va transforma micul model american intr-o alternativa foarte interesanta la Polo TSI.
Din pacate, transmisia automata de pe Aveo huruie neobisnuit cand motorul trece de 5.000 de rotatii pe minut (rpm) si lasa impresia ca putea fi reglata mai bine de atat. Modul secvential al cutiei e util, insa ai nevoie de un pic de timp de adaptare pentru a o putea folosi cum trebuie. Apasarea unor butoane de pe lateralul manetei, in loc de miscarea acesteia inainte si inapoi, e cam ciudata, dar cred ca va prinde la femei tocmai ca necesita efort minim de actionare.
Indiferent de motorizare si versiunea de echipare, Chevrolet Aveo iti transmite un sentiment placut de fermitate si agilitate. E bine inchegat, volanul raspunde prompt la comenzi si ruliul pe viraje e neasteptat de redus. E o masina americana, construita in Coreea, cu atribute tipice automobilelor germane.
Intre sedan si hatchback nu exista diferente notabile de manevrabilitate, setari si echipare, dar am observat totusi ca sedanul e mai bine antifonat. Si inca o veste buna pentru familisti: portbagajul sedanului are acum 502 litri, fata de 400 litri la vechea generatie.
Habitaclul e modern, are o multime de spatii de depozitare si pare bine inchegat. Spun ca pare si nu sunt ferm convins de asta pentru ca fetele de usi si bordul sunt confectionate din plastic tare, iar imbinarile sunt perfectibile. Chiar si asa, trebuie sa recunosc ca n-am auzit niciun fel de zgomote suspecte in habitaclu si ca nivelul confortului e la cote ridicate, pentru clasa mica.
click aici pentru galeria foto cu versiunea hatchback si aici pentru sedan
In concluzie noul Aveo reprezinta o surpriza placuta si se pare ca Chevrolet a inteles ce anume cauta tinerii clienti europeni. Fiesta, Mazda2, Polo si Corsa nu mai sunt acum singurele masini deosebit de agile din clasa mica.
Chevrolet Aveo va fi lansat oficial in Romania la sfarsitul lunii iunie-inceputul lunii iulie, la un pret de 9.630 euro cu TVA pentru versiunea de caroserie cu cinci usi, echipata cu un motor pe benzina de 1,2 litri de 70 CP. Echiparea standard a noului aveo include: ABS, ESP (sau ESC), sase airbag-uri, cruise control (sau tempomat), oglinzi reglabile electric, radio CD cu MP3 si patru difuzoare, servodirectie, volan reglabil pe inaltime si in adancime, geamuri electrice fata, inchidere centralizata si scaun sofer reglabil si pe inaltime.
Detalii despre modificarile tehnice aduse de noua generatie si despre ce noutati va aduce Aveo in viitor poti citi in aceasta stire.