Aproape 70% dintre clientii de masini noi si-ar cumpara un automobil reincarcabil la priza in urmatorii trei ani, insa marea majoritate ar prefera autovehicule care sa aiba sub capota si un motor cu ardere interna care sa intervina atunci cand energia din bateria s-ar epuiza, releva un studiu realizat de firma de consultanta si cercetare Accenture, pe 7.003 respondenti din 13 tari. Concluziile studiului arata ca ar exista o piata mai mare pentru automobile precum Chevrolet Volt si Opel Ampera, in detrimentul solutiilor propuse de Renault si Nissan.
Mai precis, 68% ar cumpara (23% cu siguranta, 45% probabil) un automobil reincarcabil la priza in urmatorii trei ani. Respondentii din China sunt cei mai entuziasti, 96% dintre ei spunand ca ar lua cu siguranta in calcul sa-si cumpere, in urmatorii trei ani, un automobil reincarcabil la priza.
Iata cateva date interesante care reies din studiu:
- 67% nu ar lasa companiile de energie sa le stabileasca intervalele de reincarcare, iar 20% ar fi de acord cu asta doar daca reglementarile s-ar plia pe asteptarile lor. Acest lucru ar reduce sansele de a putea gestiona mai bine cererea de energie pentru a proteja retelele, noteaza Accenture;
- 62% nu sunt de acord cu schimbarea bateriei in unitati special amenajate pentru asa ceva, cu scopul de a reduce timpul reincarcarii masinii cu energie electrica;
- 55% si-ar reincarca masinile doar atunci cand ar fi nevoie, nu neaparat de fiecare data cand parcheaza. Acest tip de abordare poate duce la comportamente mai putin previzibile in ceea ce priveste reincarcarea si de aici posibile congestii ale retelelor;
- doar 29% dintre cumparatori ar alege masini pur electrice, in timp ce 71% ar prefera masini hibride reincarcabile la priza (cele care au si motor termic pe langa cel electric);
- 85% sunt de parere ca automobilele 100% electrice au o autonomie prea mica pentru a acoperi necesarul lor zilnic de transport;
- 70% dintre respondenti cred ca reincarcarea dureaza prea mult;
- 80% vor sa stie din ce surse provine electricitatea utilizata pentru a reincarca masinile si 45% spun ca sursa energiei are un impact asupra deciziei de cumparare. Mai mult, dintre acestia din urma, 85% s-ar simti stimulati sa cumpere automobile reincarcabile la priza daca energia ar fi regenerabila;
- utilizarea energiei nucleare pentru a alimenta masinile ii descurajeaza pe 48% dintre clienti, in timp ce carburantul fosil ii impiedica pe 51%.
Clientii au nevoie de o infrastructura de reincarcare mai dezvoltata pentru a adopta masinile reincarcabile la priza, noteaza autorii studiului. Peste 50% dintre oameni sunt pragmatici si spun ca si-ar cumpara masini reincarcabile la priza doar daca, in final, costurile de exploatare ar fi mai mici decat la un automobil conventional. Intrebati ce avantaje fiscale i-ar stimula sa-si achizitioneze masini ca cele descrise mai sus, 65% spun ca ar vrea parcare gratuita, 44% discount-uri la puncte de taxare si 43% acces la benzi de circulatie prioritare.
Studiul a fost realizat de compania de cercetare Accenture, una dintre cele mai reputate din lume, pe 7.003 respondenti din 13 tari (Franta, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie, SUA, Olanda, Japonia, Australia, Canada, China si Coreea de Sud). Datele au fost culese prin chestionar online, in limba materna, in perioada decembrie 2010-ianuarie 2011.
Poti citi aici impresii, aprecieri si critici de la volanul a cinci masini electrice ale momentului.