AutoItalia, compania care din 1993 vinde Fiat si alte marci pe piata romanesca, a fost preluata de grupul israelian Levy care activeaza in industria textila, dar este si importator pentru Fiat in Israel de trei decenii. Ori Lahav, cel care va conduce temporar AutoItalia nu a vrut sa spuna cat s-a platit pentru companie, insa a spus ca atat cifrele aparute in presa romana, dar si cele din presa israeliana sunt gresite. AutoItalia a vandut sub 4.000 de masini anul trecut, iar Lahav vrea ca in cativa ani sa se ajunga la 10.000. In prezent dealerii sunt evaluati, iar unii ar putea fi inchisi.
Levy Group care activeaza in industria naylon-ului si in industria auto din Israel a preluat in totalitate compania AutoItalia pentru „mai multe milioane de euro”, a spus Lahav care a precizat ca atat cifrele aparute in presa israeliana, cat si cele din presa romaneasca, sunt gresite.
„Stiu cat de mult ar vrea concurenta sa dam gre, insa ne vom stradui sa reusim si vom fi foarte agresivi pe partea de oferte”, a spus cel care in prezent detine provizoriu functia de CEO pana la alegerea unui nou sef care sa stea mereu in tara. Se au in vedere doua solutii: un israelian si un european (insa nu roman).
Lahav a mai spus ca in prezent dealerii sunt evaluati si se va decide apoi daca este cazul ca unii sa fie inchisi. El a spus ca nu se pune problema extinderii retelei.
AutoItalia a vandut sub 4.000 de masini anul trecut, iar obiectivele sunt catingerea unui nivel de 7-10.000 unitati in 2015.
AutoItalia este importator al marcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Infiniti, Maserati, Abarth, Fiat Professional si Ssangyong in Romania si activeaza din 1993 pe piata. Cel mai bun an de vanzari a fost 2007 cand a depasit 16.000 de automobile noi, dar criza a dus vanzarile la sub 4.000 anul trecut.
Cifra de afaceri a fost de 213 milioane euro in 2007, insa a scazut la 91 milioane euro in 2009. Daca in 2007 AutoItalia a inregistrat profit net de aproape sase milioane euro, in 2009 a avut pierderi de peste un milion de euro.
Marca Fiat reprezinta peste 95% din vanzarile grupului care in 2010 a devenit reprezentat si pentru marcile Abarth si Infiniti, care insa nu fac volume mari de vanzari.