Acasa Dacia Noua Dacia Logan va veni cu motoare turbo pe benzina, produse in Romania. Francezii se scandalizeaza

Noua Dacia Logan va veni cu motoare turbo pe benzina, produse in Romania. Francezii se scandalizeaza

de Adrian Mitrea

Motor Renalt TCe (sursa - Renault)

Grupul Renault investeste in Romania si Spania pentru a construi noi tipuri de motoare, turbo, pe benzina, de capacitate cilindrica redusa, care vor echipa, printre altele, noua Dacia Logan, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Grupului Renault. Francezii se scandalizeaza, spun ca Renault delocalizazea productia de propulsoare si ca asta ar atrage concedierea a 200-400 de francezi.

Concret, noile motoare pe care Grupul Renault le va face in Romania si Spania au denumirea tehnica H4, respectiv H5. Este vorba de o noua generatie de motoare turbo pe benzina, cu capacitati cilindrice intre 0,9 litri si 1,2 litri. Aceste noi propulsoare vor fi lansate in 2012 si vor avea puteri cuprinse intre 90 si 115 Cai Putere (CP), potrivit unor anunturi mai vechi ale Renault. Denumirile comerciale vor fi TCe 90 si TCe 115, asa cum in prezent exista TCe 130 (motor turbo pe benzina de 1,4 litri si 130 Cai Putere).

Pentru aceste motoare vor fi folositi si bani europeni.

„Aceste noi motoare turbo pe benzina vor fi montate pe noile modele Dacia in locul celor vechi, fara turbo, sau vor fi complementare acestora in oferta comerciala din unele piete”, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Renault Technologie Roumanie (RTR), care au adaugat ca trecerea la turbo a motoarelor pe benzina este inevitabila din cauza reglementarilor stricte privind emisiile la care trebuie sa se supuna toti constructorii auto.

Renault spune ca noile motoare vor avea trei si patru cilindri si vor fi modulare. Acest termen, modular, provine de la faptul ca uzinele care le vor produce (din Romania si Spania) vor putea fi adaptate foarte rapid in functie de cerere. Mai concret, o linie de fabricatie de motoare de 0,9 litri va putea deveni in cateva ore una ce produce propulsoare de 1,2 litri.

Aceste noi motorizari vor inlocui, probabil, propulsoarele mai vechi, de 1,2, 1,4 si 1,6 litri. Renault spune ca noile motoare modulare vor fi montate pe 85% dintre masinile sale vandute in anul 2015.

Le Monde scrie ca Renault isi delocalizeaza productia de motoare in Romania si Spania, astfel ca 200-400 de angajati ai Renault din Franta ar putea fi concediati. In fapt, potrivit unui purtator de cuvant al Renault, motorizarile H4 si H5 vor inlocui motoare mai vechi produse tot in Romania, Spania si Turcia, activitatile din celelalte tari nefiind afectate.

Lasa un comentariu