Volvo a inceput testele la temeperaturi scazute (-20 de grade Celsius) cu automobilul Volvo C30 DRIVe Electric si vine cu o solutie bazata pe utilizarea etanolului pe post de combustibil pentru incalzirea habitaclului, crescand astfel autonomia masinii.
In total, Volvo C30 Electric are trei sisteme de climatizare:
- unul incalzeste sau raceste spatiul pentru pasageri;
- altul raceste sau incalzeste bateriile;
- celalalt (instalatie cu apa) asigura o temperatura optima de functionare motorului si electronicii aferente.
Incalzitorul cu etanol este alimentat dintr-un rezervor de 14,5 litri montat in fiecare masina. Combustibilul este utilizat pentru a incalzi compartimentul pasagerilor, energia din baterie fiind astfel economisita si rezervata exclusiv propulsiei.
Desigur, in cazul parcurgerii unor distante mai scurte, pasagerii pot opta sa incalzeasca habitaclul folosind energie electrica.
Volvo C30 cu propulsie electrica va fi fabricat intr-un numar de 250 de unitati. Masina dispune de un pachet de baterii litiu-ion ce-i asigura o autonomie de pana la 150 de kilometri. Viteza maxima a masinii este de 130 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 10,5 secunde, potrivit Volvo.
Sistemul de propulsie (denumit tehnic 1eDT240) al masinii este realizat de Getrag, companie germana care mai furnizeaza solutii similare sau echivalente si producatorilor auto Mercedes-Benz, BMW si MINI.
Acumulatorul lui Volvo C30 DRIVe Electric poate fi incarcat, de la zero, la o priza casnica, in aproximativ opt ore.
Volvo C30 DRIVe Electric a debutat initial ca parte a unui proiect ce vizeaza un stil de viata ecologic, denumit „One Tonne Life”.
In ceea ce priveste solutiile alternative de propulsie, Volvo va lansat in 2012, experimental, doua masini pe hidrogen.