Acasa Foto In garajul nostru: Suzuki Swift

In garajul nostru: Suzuki Swift

de Adrian Mitrea


Suzuki Swift (sursa - 0-100.ro)

Micul japonez Suzuki Swift s-a facut mare, merge mai bine ca oricand si e acum pregatit sa se lupte de la egal la egal cu greii din segmentul masinilor de oras: Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Renault Clio, Opel Corsa si restul.

Concept

Daca il compari cu generatia pe care o inlocuieste vei observa ca noul Suzuki Swift e genul de masina care pastreaza ADN-ul predecesorului sau. Si il conserva atat de bine incat pare un vechi Suzuki Swift, dar dopat.

click aici pentru galeria foto

Generatia anterioara este oricum o masina reusita, echilibrata din punct de vedere estetic, astfel ca o varianta supradimensionata nu are de ce sa arate rau. De fapt arata chiar foarte bine si pare acum o masina mai putin feminina decat in trecut.

Design

Specificatii Suzuki Swift 2010 vs. vechiul Suzuki Swift (sursa - Suzuki)

Daca n-ar fi atat de vizibila cresterea gabaritului, noul Suzuki Swift ar putea trece drept un facelift al predecesorului sau.

Fiecare detaliu, farurile, stopurile, au fost reinterpretate pentru a avea un aspect potrivit timpului prezent.

Cel mai dramatic s-a schimbat insa interiorul. Acum are mai multe butoane, mai multe dotari, o senzatie de calitate generala incontestabila si, desigur, un design demn de o masina de clasa superioara. Adica aminteste puternic de Suzuki Kizashi.

Tehnologie, confort si dotari

E drept ca Suzuki Swift din acest test e o versiune de top (GS), dar nici variantele de intrare in gama nu difera prea mult. Cu alte cuvinte, noul Suzuki Swift reuseste sa impresioneze prin dotari si printr-un design interior aproape neobisnuite pentru o masina situata sub pragul de 13.000 de euro.

Interior Suzuki Swift (sursa - Suzuki)

Sa fiu mai precis, masina asta are scaune incalzite, comenzi audio pe volan, climatizare automata, 7 airbag-uri, cruise control, Bluetooth si un sistem audio cu CD si MP3 mai mult decat decent.

La toate acestea se adauga desigur dotari deja populare in clasa mica, cum ar fi oglinzile reglabile electric, computerul de bord si reglajele multiple pentru scaunul soferului si pentru volan.

Indiferent locul pe care-l ocupi in masina, iti va parea spatioasa atata timp cat n-ai peste 1,80 metri inaltime.

Din pacate, s-a intamplat de cateva ori in acest test ca afisajul instalatiei audio sa o ia razna, ceea ce ridica un semn de intrebare asupra calitatii lui. Pe de alta parte, poate fi vorba doar de un defect izolat al masinii testate.

Pe sosea

Senzatia din interior, aceea ca te afli intr-o masina de clasa superioara, e intarita si de modul in care merge noul Suzuki Swift. Ampatamentul mai mare, setarile suspensiei si jantele de 16 inch iti lasa impresia ca masina sta bine infipta in asfalt atunci cand o conduci.

Suzuki Swift (sursa - Suzuki)

E un sentiment placut care te face sa te simti mai stapan pe masina si mai in siguranta. E drept ca fermitatea asta te costa, in sensul ca suspensia, mai ales cea din spate, e cam galagioasa pe denivelari.

Motorul de 1,2 litri, ce dezvolta 94 de Cai Putere, este si el o surpriza placuta. E silentios, multumitor de performant si are un consum decent. Suzuki spune ca e cu 17% mai putin poluant decat motorul de 1,3 litri pe benzina de 90 Cai Putere de pe generatia anterioara.

Referitor la consum, e vorba de o medie de pana in 8,5 litri pentru 100 de kilometri parcursi prin Bucuresti.

Daca pana aici toate sunt bune, cei 94 de Cai Putere nu prea se simt. Motorul e plat, n-are acel zvac pe care l-ai astepta de la o asa putere mare.

Probabil ca de vina pentru asta e cutia de viteze. Are rapoarte lungi, ca sa favorizeze consumul redus de carburant, in detrimentul performantelor. Totusi, trebuie sa recunosc ca transmisia lucreaza bine si schimbarile de viteze se fac repede si placut.

Concurenti

Suzuki Swift (sursa - 0-100.ro)

Vorbeam mai devreme de greii segmentului. Suzuki Swift e o masina clasica din punct de vedere al tipului de caroserie si vine intr-un segment extrem de disputat.

Dintre rivalii sai, Ford Fiesta este departe lider la vanzari in Europa (putin peste 400.000 de unitati comercializate anul trecut), urmat de Volkswagen Polo (350.000 exemplare), Renault Clio (aproape 340.000 masini), Opel/Vauxhall Corsa (318.000 unitati), Peugeot 207, Fiat Punto si Citroen C3.

Toate aceste masini se ragasesc in topul zece al celor mai bine vandute masini din Europa anul trecut, astfel ca segmentul B (clasa mica) din care fac parte si Swift e cel mai raspandit pe Continent.

Suzuki Swift are o felie mica din acest tort din care mai „fura” si Skoda Fabia, Seat Ibiza, Dacia Sandero, Toyota Yaris, Chevrolet Aveo, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Rio si Mazda2.

Concluzii

In concluzie, la un pret de aproape 13.000 de euro cu tot cu TVA, Suzuki Swift e o masina pe care chiar trebuie sa o incerci si sa o iei in calcul daca vrei un automobil de oras bine echipat si cu motor pe benzina. Exista chiar si o varianta cu transmisie automata.

Singurul minus adevarat al acestei masinii este ca poate fi comandata doar cu motorul de 1,2 litri in Romania, desi in unele tari din Europa vine si cu un motor turbo diesel de 1,3 litri.

Constructia si setarile masinii, precum si dotarile, iti lasa impresia ca Suzuki Swift merita o motorizare mai performanta, macar optional.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

 

Suzuki Swift (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu