Lotus Elise este cel mai accesibil model Lotus si unul dintre cele mai performante masini sport din lume pe care o poti avea cu bani putini, vreo 45.000 euro. Din 24 februarie 2011, marca britanica Lotus este importata oficial si in Romania, iar 0-100.ro a facut deja primul test cu Lotus Elise.
E sambata, 12 martie, prima zi din 2011 in care poti sta afara in camasa. E si prima zi in care cativa jurnalisti auto romani au ocazia sa conduca, pret de cativa kilometri, un Lotus Elise pe soselele din Romania.
click aici pentru galeria foto
Sigur ca cei familiarizati cu acest brand vor spune ca Lotus Elise este si cel mai vechi (lansat in 2002) automobil al gamei actuale Lotus, si cel mai rudimentar, insa, nu-i asa, astfel trebuie sa fie o masina sport veritabila.
Cu electronica putina, comenzi pentru semnalizare si stergator identice cu cele de pe Opel Astra generatie 1998, Lotus Elise e aici in Romania pentru a cuceri inimile impatimitilor de masini sport accesibile si cu adevarat rare.
Peisajul interior e minimal, sportiv, bine evidentiat de multa piele si aluminiu.
Am 1,74 metri inaltime si vreo 68 de kilograme. 0-100.ro nu e sit de matrimoniale, dar detaliile astea doua sunt importante pentru ca tu sa intelegeti relatia dintre mine si Lotus Elise, precum si o posibila idila dintre tine si masina asta.
Unde vreau sa ajung cu asta?
Accesul in masina nu e prea usor, mai ales daca e capotata. Nici sa iesi din ea nu e simplu. Stiam toate acestea inca din martie 2010, cand am condus Tesla Roadster, care este practic un Lotus Elise cu propulsie electrica si mult mai rapid. Deci masina asta nu e prentru comozi. Trebuie, in primul rand, sa fii dispus sa exersezi urcatul si coboratul. La primele incercari ai toate sansele sa ajungi in patru labe. Dupa ce treci de asta, trebuie sa sa te obisnuiesti sa conduci ca un barbat adevarat, sau ca o femeie adevarata.
Lotus Elise n-are servodirectie, oglinzi electrice, iar motorul de 1,6 litri de 136 Cai Putere (CP), pus fix la ceafa ta, e gata sa-ti dea senzatii de neuitat. Propulsorul invarte rotile din spate si te poate scoate usor in decor daca nu tii bine mainile pe volan, mai ales atunci cand virezi. N-am putut sa experimentez asta prea bine pe DN1 si in linie dreapta, insa e clar ca masina e o mica bestie ce trebuie tinuta bine in frau.
Cuplul maxim de 160 Newton-metru (Nm) vine la 4.400 rotatii pe minut (rpm), iar puterea maxima de 136 CP e atinsa la, atentie!, 6.800 rpm. Deci e vorba despre o masina care se simte bine la turatii ridicate si care atinge 100 km/h in doar 6,5 secunde. Performantele deosebit de bune pentru acest motor se datoreaza in primul rand greutatii reduse (circa 900 de kilograme) si transmisiei manuale cu sase viteze care lucreaza fara repros si permite un raport optim intre demaraj, viteza maxima (204 km/h) si consum redus (cel mediu declarat este 6,3 litri benzina/100 km).
A fost o experienta scurta, de cativa kilometri, pe DN1, intre Otopeni si Baneasa. As minti sa va spun mai multe decat am experimentat de fapt…
Asa cum ii place omului care a adus Lotus in Romania sa spuna, Ion Bazac, Lotus este ce mai accesibila masina scumpa. Si chiar asa e. La mai putin de 50.000 euro, cu tot cu TVA, poti avea in buzunar cheile unui automobil cu adevarat deosebit!
1 comentariu
Salut! Superbe imaginile iar comentariul se adaptează perfect,dar ar fi fost indicat şi un material video! Sincer,sunt oarecum supărat, din pricina faptului că "In garajul nostru" apar rar modele testate! În rest multă baftă şi ţineţi-o tot aşa!