Acasa Foto Geneva 2011: Saab renaste din propria cenusa prin conceptul PhoeniX

Geneva 2011: Saab renaste din propria cenusa prin conceptul PhoeniX

de Adrian Mitrea

SAAB PhoeniX (sursa - 0-100.ro)

Marca suedeza Saab, salvata anul trecut de la trecerea in nefiinta de catre Spyker, si-a reluat locul pe care-l merita in randul marilor branduri auto si expune la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie) conceptul PhoeniX, SUV-ul 9-4X, varianta break a limuzinei 9-5 si versiuni speciale ale gamei 9-3, care urmeaza oricum sa fie inlocuita la anul.

Saab 9-4X va fi lansat si in Romania in acest an, cel mai probabil in toamna.

De departe, cea mai importanta noutate este conceptul PhoeniX. Acesta este echipat cu sisteme precum IQon (infotainment) si eXWD (tractiune integrala), prefigurand astfel echipamentele pe care le vom regasi in viitoarele automobile Saab.

Conceptul are sub capota un motor turbo pe benzina de 1,6 litri ce dezvolta 200 Cai Putere. Acesta este ajutat de un propulsor electric de 34 Cai Putere ce actioneaza rotile din spate. Multumita propulsiei hibride, consumul mediu de carburant declarat de producator este de 5 litri de benzina/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru masoara 119 grame.

click aici pentru a vedea standul Saab de la Geneva

Soferul are posibilitatea de a opta intre trei moduri de condus: Eco, Sport si Traction. Primul utilizeaza cat mai eficient si mai des posibil motorul electric pentru a reduce sarcina celui pe benzina, al doilea livreaza maximum de putere pentru a obtine performante de top, iar cel de-al treilea gestioneaza motoarele in asa fel incat sa usureze plecarea de pe loc in conditii de aderenta scazuta.

Saab PhoeniX este un concept ce dispune de 2+2 locuri si este important prin prisma faptului ca prefigureaza tehnologiile care vor fi inglobate pe noul 9-3 care va fi lansat anul viitor.

Variantele revizuite ale familiei de modele 9-3 vin sa aduca un suflu proaspat gamei de modele Saab. O editie limitata la 366 exemplare a lui 9-3 Convertible (denumita Independence Edition) si varianta Griffin pentru SportCombi sunt, dincolo de niste masini emotionale, variante mai bine echipate ce reprezinta un avantaj pentru clienti.

Pentru a cumpara Saab, Spiker a platit ultimii bani catre GM in iulie 2010, cu zece zile inainte de termen. In total, Spyker a dat GM 400 milioane de dolari pentru Saab. Cele doua parti au semnat pe 23 februarie 2010 documentele finale pentru tranzactionarea marcii Saab, salvand astfel brandul suedez de la lichidare.

De atunci, Spyker a anuntat planuri marete pentru noua sa achizitie. Este vorba de relansarea modelului Saab 92 din anii ’50 si semnarea unui contract cu celebrul designer Jason Castriota.

Corespondenta de la Geneva.

Lasa un comentariu