Acasa BMW Geneva 2011: BMW da tonul conectivitatii si propulsiei electrice pe baterii

Geneva 2011: BMW da tonul conectivitatii si propulsiei electrice pe baterii

de Adrian Mitrea

BMW Vision ConnectedDrive Concept (sursa - 0-100.ro)

Conceptul BMW Vision ConnectedDrive si automobilul electric ActivE (varianta de serie) sunt piesele de rezistenta ale BMW la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie). Primul pune in evidenta imaginatia BMW in materie de conectivitate, iar al doilea este primul automobil electric pe baterii lansat de unul dintre greii segmentului premium (BMW, Audi, Mercedes-Benz). Pe langa cele doua masini, BMW are o lista interminabila de noutati la Geneva.

Este vorba de cel mai eficient Seria 3 Touring (break) construit vreodata, care consuma 4,3 litri de motorina/100 km si emite doar 113 grame dioxid de carbon pe kilometru, precum si de o noua motorizare, mica si potenta. Sa le luam pe rand. La sfarsitul articolului poti vedea si cateva clipuri sugestive.

click aici pentru a vedea standul BMW de la Geneva

BMW Vision ConnectedDrive

Prototipul BMW Vision ConnectedDrive este o platforma pentru prezentarea noilor tehnologii si perspectiva evolutiei acestora in viziunea BMW. Confortul, siguranta si experienta de infotainment in automobil sunt redefinite printr-o serie extinsa de solutii  inovatoare. Noile tehnologii si concepte de design sunt utilizate pentru a adauga si mai multe fatete placerii de a conduce.

“Automobilul nu mai este o entitate independenta pe sosea, este conectat si face parte dintr-o retea integrata”, spune BMW.

click aici pentru fotografii oficiale cu BMW Vision ConnectedDrive

Definitoriu pentru acest prototip, prezentat ca roadster cu doua locuri, este ca se defineste printr-un element mobil intr-o lume conectata. Automobilul foloseste informatii primite de la alte masini (tehnologia Car2Car Communication), de la elemente de infrastructura precum spatii de parcare sau semafoare (tehnologia Car2Infrastructure) si de la sistemul de navigatie, pentru  a asista conducatorul auto in alegerea traseului optim.

In acest scenariu automobilul poate propune parcari in apropierea destinatiei, solutii alternative care pot include, ca alternativa de deplasare catre destinatie, si transportul in comun. Prin apelarea serviciului BMW Assist Information Service (deja disponibil in anumite tari) un operator poate oferi asistenta completa pentru orientare in oras. Exista inclusiv posibilitatea de a recomanda restaurante, de exemplu, urmand ca adresa sa fie apoi trimisa automat in sistemul de navigatie.

BMW demonstreaza prin acest prototip potentialul unic care poate fi realizat prin dezvoltarile actuale si cele viitoare ale BMW ConnectedDrive, ceea ce va duce la optimizarea confortului, a sigurantei si a placerii create de infotainment in automobil.

Estetic vorbind, zonele functionale ale BMW ConnectedDrive sunt simbolizate pe trei niveluri – confortsiguranta si infotainment. Schimbul de date si informatii pentru toate cele trei arii functionale este vizualizat prin instalatia de lumini si prezentarea complexa care va avea loc la Geneva.

Un sistem Head-Up Display imbunatatit este una dintre inovatiile in domeniul conceptelor de afisare si operare ale gamei BMW Vision ConnectedDrive. Acesta furnizeaza afisare tridimensionala a informatiilor, care ofera o fuziune optica a imaginii reale a drumului si a continutului virtual pentru a oferi un dispozitiv complex ce poate reda realitate augmentata. Asta presupune faptul ca sistemul proiecteaza un set complex de informatii, de la date de navigatie care pot include si schema intersectiilor, la viteza maxima legala pe tronsonul de drum sau anuntul ca a fost receptionat un e-mail prin intermediul smartphone-ului.

Informatia este afisata fie in prim plan, fie in fundal, in functie de relevanta si de situatia concreta din trafic. In plus, prototipul este echipat cu un grup de instrumente programabile in mod liber. Afisajul acestuia completeaza proiectiile generate de Head-Up Display.

Din punctul de vedere al complexitatii si dimensiunii, functionalitatea acestui sistem depaseste cu mult capacitatea de afisare a instrumentelor dintr-un habitaclu clasic. Prin intermediul unui afisaj care prezinta si informatii in trei dimensiuni, segmente individuale de informatii pot fi subliniate optic la un grad mai mare sau mai mic in functie de situatia de condus, in scopul de a obtine nivelul corespunzator de atentie.

Prin intermediul Passenger Information Display (afisajul cu informatii pentru pasager), pasagerul aflat intr-un prototip BMW Vision ConnectedDrive poate beneficia de avantajele unor functionalitati suplimentare oferite de conectarea inteligenta. Ca navigator, el poate evalua detaliile informatiilor sau ale adreselor pentru sistemul de navigatie care au fost primite online si sa le transfere mai departe catre panoul de instrumente al conducatorului atunci cand este necesar. Astfel, interactiunea dintre conducator si pasager si conectarea cu mediul ating un nou nivel. Emotional Browser face posibila o alegere a informatiilor care este si mai variata, si mai personalizata.
Pe timpul calatoriei, acest sistem asimileaza si filtreaza informatii suplimentare despre mediul pe care automobilul il parcurge in acel moment, starea de spirit a pasagerilor sau locatie.

Pasagerul poate activa Emotional Browser dintr-o zona touch sensitive din consola de bord si astfel Passenger Information Display ofera informatii despre puncte de interes  din  apropiere precum cafenele, muzee sau restaurante, toate organizate asemenea articolelor dintr-o revista. Prin folosirea filtrelor, Emotional Browser poate fi reorganizat si poate sa ofere informatii selectate dupa anumite criterii. Sistemul poate controla si sistemul audio si poate transmite informatii si prin Head-Up Display.

BMW ActiveE

Editia 2011 a Salonului International Auto de la Geneva marcheaza premiera mondiala a BMW ActiveE intr-o productie de serie limitata – un automobil cu spatiu pentru patru pasageri care ofera placerea de a conduce specifica BMW, acum cu un motor electric si emisii zero. Productia seriei limitate a inceput in urma cu cateva luni, potrivit informatiilor furnizate pentru 0-100.ro de Lauren Chauvigne, specialist EfficientDynamics, si Frank Strebe, responsabil de comunicare pe EfficientDynamics.

Pentru prima data, conceptul pentru BMW ActiveE a fost prezentat in decembrie 2009, anuntand inca de pe atunci ambitiile BMW concretizate acum.

click aici pentru fotografii oficiale cu BMW ActiveE

In cadrul strategiei BMW EfficientDynamics, automobilul electric are un rol primordial pe drumul spre solutii cu zero emisii de esapament. In premiera, in cadrul unui program de teste cu un numar selectat de clienti, BMW ActiveE va oferi o imagine asupra viziunii BMW pentru solutiile electrice de mobilitate si un nou pas in realizarea conceptului Mega City Vehicle.

Zero emisii, patru scaune si un sentiment sportiv specific marcii – acestea sunt principalele atuuri pe care le are BMW ActiveE. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9 secunde si furnizeaza o putere de 125 kW/170 Cai Putere, in timp ce cuplul maxim este de 250 Nm. Automobilul beneficiaza de dinamismul si agilitatea unui BMW, de la primul moment al apasarii pedalei de acceleratie, de la cea mai mica turatie a motorului, un element specific propulsoarelor electrice. In situatiile din traficul cotidian, unitatea de stocare nou dezvoltata, cu acumulator litiu-ion, asigura o autonomie de aproximativ 160 km.

La fel ca MINI E, BMW ActiveE este un automobil transformat, un vehicul electric bazat pe caroseria unui model cu motor cu ardere interna. Totusi, la BMW ActiveE, toate componentele transmisiei electrice (unitatea de stocare a energiei, motorul electric si electronica de control) au fost integrate intr-o caroserie de automobil pentru care toate acestea nu au fost niciodata destinate, iar acest lucru a fost reusit fara nici o pierdere de spatiu sau de confort interior. BMW ActiveE este primul automobil electric produs de BMW Group care ofera patru locuri complete si un portbagaj al carui volum ajunge la 200 litri.

BMW ActiveE integreaza versiuni de preproductie ale transmisiei si unitatii de stocare a energiei de la viitorul Mega City Vehicle – unele cu geometrie identica, altele similare – intr-un vehicul cu un concept complet diferit, aceasta pentru a testa, in premiera, aceste componente pe sosea. In afara de o mica priza de aer pe capota si un portbagaj de dimensiuni mai mici, nu exista diferenta notabile fata de versiunea de serie a modelului BMW Seria 1 Coupe.

Cel mai eficient Seria 3 break

Tot la Geneva, BMW 320d EfficientDynamics Touring Edition va fi prezentat publicului pentru prima data. Motorul diesel cu patru cilindri dezvolta o putere maxima de 120 kW/163 CP si are un consum mediu de 4,3 litri pentru 100 kilometri in ciclul de testare EU.  BMW 320d EfficientDynamics Touring Edition accelereaza in 8,3 secunde de la 0 la 100 km/h.

Emisiile de dioxid de carbon sunt de 114 grame pe kilometru.

Integrarea unui pendul centrifugal in volanta dubla din transmisie este una dintre inovatiile de imbunatatire a eficientei de care beneficiaza BMW 320d EfficientDynamics Touring Edition. Aceasta asigura o functionare silentioasa, fara vibratii pentru folosirea motorului intr-un regim mai mic de turatii.

In combinatie cu un raport mai lung al diferentialului se asigura un nivel mai mic al turatiei motorului pe orice interval al vitezei inregistrata in traficul cotidian. Mai mult, in cazul modelului BMW 320d EfficientDynamics Touring Edition, recuperarea energiei la franare (Brake Energy Regeneration), functia Auto Start-Stop, indicatorul punctului de schimbare a vitezei, Electric Power Steering (servodirectia electrica), controlul inteligent al componentelor auxiliare, Air Vent Control (controlul flapsurilor de admisie a aerului), jantele din aliaj optimizate aerodinamic si pneurile cu rezistenta redusa la rulare contribuie din plin la reducerea consumului de combustibil si a emisiilor de dioxid de carbon.

Un nou motor mic si potent

De asemnea, pe X1, BMW va prezenta un nou motor pe benzina, de 2 litri. Pentru prima data, un propulsor de patru cilindri benzina este echipat cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, cu sistem de supraalimentare bazat pe principiul Twin Scroll, impreuna cu injectie directa High Precision Injection si sistem VALVETRONIC de gestiune complet variabila a supapelor. Rezultatul indeplineste obiectivele propuse de BMW EfficientDynamics : mai multa placere a condusului la un nivel semnificativ mai mic al consumului si al emisiilor dioxid de carbon.

Astfel echipat, X1 poarta indicativul xDrive28i.

Motorul de 2 litri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo dezvolta o putere maxima de 180 kW/245 CP si atinge un cuplu maxim de 350 Nm, disponibil inca de la o turatie de 1.250 rotatii pe minut (rpm). Cu acest propulsor sub capota, modelul din gama BMW X accelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 6,1 secunde. Consumul mediu mixt in ciclul de testare EU este de 7,9 litri pentru 100 kilometri, iar nivelul emisiilor de dioxid de carbon este de 183 grame pe kilometru. Comparativ cu precedentul model, BMW X1 xDrive28i are performante semnificativ imbunatatite, in timp ce consumul a scazut cu 16%.

Air Curtain

Pe langa motoarele mici si potente, EfficientDynamics inseamna o serie de alte tehnologii. Spre exemplu, Air Curtain (perdeaua de aer), o alta inovatie din pachetul BMW EfficientDynamics, are rolul de a imbunatati aerodinamica si va fi si ea lansata in primavara acestui an pentru noul BMW Seria 1 Coupe, BMW Seria 1 Cabriolet si BMW Seria 1 M Coupe. Printr-o canalizare atenta a aerului dinspre spoilerul fata, se reduc semnificativ turbulentele aerodinamice, atat de nedorite, care se formeaza in vecinatatea pasajelor rotilor.

BMW xDrive, 47 de modele cu tractiune integrala inteligenta

Gama de modele echipate cu BMW xDrive primeste un nou impuls incepand cu prima parte a acestui an. La Geneva, BMW va prezinta patru modele suplimentare care sunt echipate cu xDrive si care urmeaza sa debuteze in Romania incepand cu luna martie a acestui an.

Succesul sistemului inteligent de tractiune integrala pe care il ofera BMW este strans legat de reusita pe care o inregistreaza modelele BMW X in intreaga lume. Romania a inregistrat unele dintre cele mai bune rezultate in acest sens, modelele BMW X1, X3, X5 si X6 reprezentand 67% din totalul vanzarilor in 2010.

Cele mai noi aparitii vor fi BMW X3 xDrive30d, precum si alte trei modele cu tractiune integrala din gama BMW Seria 5. Acum, BMW ofera 47 de modele care beneficiaza de distributie variabila a cuplului intre puntea fata si cea spate prin intermediul xDrive.

Noutati M si Original BMW Accessories

Prezentarea pe care BMW M o face in cadrul editiei 2011 a Salonului Auto de la Geneva include o serie de aparitii noi. Pe langa gama de modele, completata recent de BMW Seria 1 M Sedan, pachetul M Sport pentru BMW X1 si produsele dezvoltate de BMW Individual pentru noul BMW Seria 6 Cabriolet sunt si ele expuse in stand.

Cu aceste optiuni specifice pentru modele, BMW M GmbH se adreseaza dorintei conducatorilor de a experimenta performante ridicate in situatii din traficul cotidian si de a isi exprima stilul personal cu optiuni exclusive de personalizare.

BMW Performance include acum si optiuni suplimentare de echipare pentru BMW Seria 1 si BMW Seria 3, precum si pentru BMW X5 si BMW X6.

Punctele de atractie sunt noul volan sport BMW Performance si kitul de putere BMW Performance pentru BMW 120d si BMW 320d. Pentru BMW 520d, acum este disponibila si o optiune de sporire a puterii si a cuplului.

Mai mult, gama de tevi de esapament sport BMW Performance a fost extinsa pentru a include versiuni speciale pentru modele echipate cu motoare diesel cu patru cilindri din gamele BMW Seria 1 si BMW Seria 3, precum si pentru BMW X5 xDrive35i si BMW X6 xDrive35i.

Corespondenta de la Geneva.

Lasa un comentariu