Acasa Industrie Cea mai importanta investitie a unui furnizor Ford a demarat la Bals. Tinta companiei este un contract si cu Dacia

Cea mai importanta investitie a unui furnizor Ford a demarat la Bals. Tinta companiei este un contract si cu Dacia

de Adrian Mitrea

IAC Bals (sursa 0-100.ro)

International Automotive Components Group (IAC), companie specializata in interioare auto si unul dintre principalii furnizori ai Ford, a pus miercuri (23 februarie) piatra de temelie pentru o fabrica de 58 milioane euro la Bals, judetul Olt. Tinta IAC este sa obtina si un contract pentru furnizarea de interioare pentru Dacia, marca al carui unic furnizor este momentan compania Faurecia.

Uzina pe care o construieste IAC la Bals este o investitie de tip greenfield (inceputa de la zero – n.r.), sprijinita de statul roman prin ajutoare de stat ce insumeaza 17 milioane euro. Pentru a avea un termen de comparatie, suma totala investita de 58 milioane euro este cu un milion de euro mai mare decat suma pe care a platit-o Ford pentru uzina de la Craiova, in septembrie 2007.

Pentru inceput, IAC va furniza componente doar pentru Ford si va avea un total de circa 400 de angajati cand va fi complet operationala, in al doilea trimestru din 2012. Productia la Bals va incepe insa pana la sfarsitul acestui an (in volume mici), iar pana in vara urmeaza sa fie instaleze primele utilaje. O parte dintre angajati vor beneficia de training in tara si altii in celelalte uzine IAC din Europa si din lume.

Viitoarea tinta e Dacia

„Incepem cu Ford, dar studiem si posibilitatea de a lucra si cu alti producatori auto, cum este Dacia. Acesta este planul pe termen lung. Prioritatea este sa avem aceasta fabrica functionala pentru Ford. (…) Nu suntem pe lista de furnizori Dacia, este de datoria noastra sa ajungem acolo si muncim din greu pentru asta”, a declarat pentru 0-100.ro directorul de marketing si dezvoltare al IAC, Peter Derks, dupa evenimentul care a marcat inceperea oficiala a lucrarilor la fabrica.

IAC se ocupa atat de dezvoltarea cat si de productia componentelor, astfel ca un contract cu Dacia s-ar intrevedea intr-un orizont de timp de 3-5 ani.

„Noi ne ocupam de conceperea componentelor pe care le facem, asa ca inainte de a le produce trebuie sa castigam un contract (cu Dacia – n.r.) pentru a dezvolta un produs pe care sa-l scoatem in 2-3 ani pe piata”, a spus pentru 0-100.ro vicepresedintele IAC pentru Europa Centrala si de Est, Maurits Willaert.

Uzina IAC de la Bals se va axa doar pe Ford si Dacia, nefiind viabila transportarea partilor de automobile produse pe distante prea mari din motive de costuri si pentru ca s-ar putea deteriora.

Colaborarea dintre IAC si Dacia este sustinuta si de autoritati.

„Astazi asistam la nasterea primei fabrici din Romania de panouri de portiere, de cotiere, de planse de bord, sisteme plafon si multe altele, pentru Ford si pentru multe alte marci de mare prestigiu din lume, si speram ca in curand si Daciile de la Pitesti vor fi inzestrate cu echipamente din Bals”, a declarat deputatul Valeriu Steriu, vazut ca omul care a adus IAC in Romania.

IAC spune ca se concentreaza pentru a elabora un plan durabil, avand insa planuri de extindere daca lucrurile merg bine.

„Avem suficient loc sa extidem fabrica cu 5.000-10.000 metri patrati. Construim 15.000 mp initial si deci putem aproape dubla capacitatea. Trebuie sa recunoastem ca exista potential pentru ca Estul (Europei – n.r.) creste. Este unul dintre motivele pentru care am vrut sa fim in Romania”, potrivit lui Willaert.

Dezvoltare economica colaterala

Oficialii furnizorului IAC spun ca negociaza la randul lor cu furnizori din Romania si din regiune pentru materii prime si servicii.

„Am avut o preselectie, am discutat cu furnizori existenti deja in industria auto, multi dintre ei parteneri Dacia, dar si din afara Romaniei. Imi este imposibil sa dau nume, exemple… Va fi o intalnire cu un grup mare azi din care vom alege furnizorii in urmatoarele doua luni”, a explicat Willaert, adaugand ca ar fi vorba de circa 50 de firme, impartite in furnizori de produse/materii prime si furnizori de servicii.

IAC este primul furnizor auto care a anuntat ca va deschide o fabrica greenfield in Romania pentru a sustine operatiunile Ford de la Craiova.

Implicarea statului

Guvernul roman a sprijinit investitia IAC in Romania prin aprobarea unui ajutor de stat in valoare de 17 milioane euro. Ajutorul de stat va fi acordat in mai multe transe si va contribui la realizarea unei investitii totale de 58 milioane euro de catre IAC.

Fabrica IAC din Romania va dispune de o suprafata de 15.000 de metri patrati. Uzina va include echipamente de formare prin injectie cu capacitati intre 500 si 3.200 de tone, precum si noi tehnologii de formare prin suspensie si cu spuma.

IAC va colabora cu universitatile si scolile tehnice din regiune pentru a dezvolta impreuna programe de studiu si de formare in vederea educarii fortei de munca si a dezvoltarii aptitudinilor comerciale si tehnice in regiune.

Impactul asupra mediului va fi minim, potrivit directorului general pentru operatiuni al IAC, Peter Salter.

„Ne place sa credem ca avem niste procese de fabricatie curate si parte a acestui lucru reziduurile plastice sunt reduse la minimum. Tinta noastra este sa avem mai putin de 1% reziduuri si de aceea reciclam cat mai mult. Totusi, raman si resturi in urma procesului de fabricatie si intentionam sa le reciclam prin companii specializate in asa ceva, fie din Romania, fie straine daca nu gasim aici”, a explicat Salter.

Despre IAC

IAC Group, cu sediul central la Luxemburg, este furnizor de componente si sisteme auto, inclusiv de garnisaje interne si externe. Prezenta la nivel global a IAC acopera zone geografice diverse, cu un total de 73 fabrici in 15 tari. Compania are aproximativ 19.000 de angajati la nivel mondial.

Printre clientii IAC se numara Ford, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz, Volvo, Land Rover, Saab, MAN si DAF.

Angajari IAC Bals (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu