Saab serbeaza pe 23 februarie un an de cand a iesit de sub tutela General Motors prin lansarea unei editii limitate la 366 unitati a decapotabilei 9-3, denumita Saab 9-3 Independence Edition, care are la baza echiparea de top, Aero, a lui 9-3 Convertible, scrie autoblog.com.
Pe langa faptul ca va fi comercializata intr-un numar limitat de exemplare, Saab 9-3 Independence Edition are o vopsea speciala de culoare portocalie (Sunset Red), jante speciale de 18 inch, scaune din piele cu o dunga portocalie pe centru si cusaturi cu ata portocalie, precum si ac indicator portocaliu pentru turbo.
Saab 9-3 Independence Edition are si o directie mai ferma, iar motorul de sub capota este de 2 litri pe benzina, turbo, de 209 Cai Putere (CP).
Desi Saab sarbatoreste iesirea din cadrul GM pe 23 februarie, independenta proclamata este mai mult declarativa deoarece compania are un nou proprietar, Spyker. Pentru a cumpara Saab, Spiker a platit ultimii bani catre GM in iulie 2010, cu zece zile inainte de termen. In total, Spyker a dat GM 400 milioane de dolari pentru Saab. Cele doua parti au semnat pe 23 februarie 2010 documentele finale pentru tranzactionarea marcii Saab, salvand astfel brandul suedez de la lichidare.
De atunci, Spyker a anuntat planuri marete pentru noua sa achizitie. Este vorba de relansarea modelului Saab 92 din anii ’50 si semnarea unui contract cu celebrul designer Jason Castriota.
Editia speciala 9-3 Convertible Independence Edition este doar una dintre cele patru surprize pregatite de Saab pentru Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie). Atunci va debuta si 9-5 SportCombi, un concept (probabil pentru a anunta noul 9-3 sau modelul 9-2 – n.r.) si o varianta imbunatatita (facelift sau editie speciala) pentru 9-3 sedan.