Noi romanii am fost mereu fascinati de masini sedan, insa mai apoi am invatat ca un hatchback e totusi mai practic. Chiar daca break-urile sunt si mai utile, in Romania oamenii tot nu cumpara asa ceva din cauza unei cutume simple: break-urile sunt dricuri. Chiar daca in noul BMW Seria 5 Touring incape un sicriu, masina asta nu e un dric, e o expresie a luxului practic si iti permite sa faci lucruri la care cu un sedan ai putea doar sa visezi.
Concept
Dupa ce am testat Seria 5 sedan si Seria 5 GT, am pus la incercare varianta break, pe care BMW o numeste inspirat Touring. Adica e o masina facuta sa strabati tari, sa mergi in concediu si sa ai satisfactia unei experiente de condus relaxanta, dar si sportiva daca vrei.
click aici pentru galeria foto
Exista doua scoli de gandire in auto, atunci cand e vorba de noi modele: varianta conservatoare si cea revolutionara. Conform traditiei sale, BMW Seria 5 este o masina o istorie bogata si aceasta a sasea generatie este, poate, cea mai putin indrazneata de pana acum, dar parca mai echilibrata si mai placuta ochiului decat generatia anterioara.
Varianta Touring se afla la a patra generatie, primele doua BMW Seria 5 fiind disponibile doar ca sedanuri. Seria 5 Touring pastreaza caracteristicile de baza prin care acest model s-a facut remarcat: sportivitate, confort si deschiderea lunetei separat de haion.
Design
Seria 5 Touring este cu 8 milimetri mai lung decat sedanul, si cu 2 milimetri mai scund. Deci diferentele intre cele doua modele sunt minime. Aceleasi deosebiri minimale se regasesc si la design. Conform traditiei BMW, variantele Touring au un aspect foarte apropiat de sedanul din care deriva. Din pacate, pentru ca e mai lung si mai scund, Seria 5 Touring pare mai plat decat i-ar sta bine, insa asta se observa doar prin lentila aparatului foto. In realitate masina arata mai bine si este mai impunatoare.
La ultimele sale modele, BMW a renuntat la farurile cu expresie suparata, agresiva, si a optat pentru ceva mai putin golanesc. Acum forma farurilor sugereaza o privire concentrata, ca cea a unui atlet gata de start.
In interior regula proportiilor echilibrate este strict respectata si toate detaliile estetice, fin lucrate, iti patrund in piele, ochi si minte ca un tot unitar sublim, evident, la fel ca la sedan.
Tehnologie, confort si dotari
Chiar si asa, varianta Seria 5 Touring are suficiente atuuri care o fac speciala. Portbagajul are 560 de litri, cu 40 de litri mai mult decat sedanul, iar prin rabatarea banchetei volumul cargo poate ajunge la 1.670 de litri.
O caracteristica preluata de la stramosii sai e deschiderea lunetei separata de haion, foarte utila atunci cand ai de pus in portbagaj obiecte mici sau pungi de cumparaturi. Si mai interesant e ca luneta, la fel ca si tot haionul, se pot deschide din butoanele de pe cheia masinii.
Incepand cu aceasta a sasea generatie, Seria 5 are dezvoltare comuna cu Seria 7 si chiar se vede pasul facut in sus in materie de calitate si tehnologie. Asa cum te-ai astepta de la un BMW, scaunele sunt foarte confortabile si au multiple reglaje electrice pentru care insa trebuie sa platesti circa 2.300 euro. In continuare, ambianta interioara este placut intretinuta de o iluminare calda a interiorului si de mirosul discret de piele, tapiterie ce costa si ea putin peste 2.000 de euro.
De fapt, tot ce e cu adevarat interesant pe masina asta sunt dotarile optionale, in spiritul tipic BMW.
Pe sosea
Dintre toate se remarca in mod deosebit sistemul Adaptive Drive. El permite soferului sa aleaga intre patru setari ale motorului, transmisiei si sasiului: Comfort, Normal, Sport si Sport +.
Setarea Comfort e cea mai potrivita acestei limuzine de familie, facand-o sa valseze lin peste drumurile patriei… Dar familistii au si ei nebuniile lor si pentru asta exista Sport+. Acest mod valorifica la maximum resursele impresionante ale motorului turbo diesel de 3 litri cu 245 de Cai Putere.
Acceleratia pana la 100 de kilometri pe ora se face in doar 6,4 secunde.
Pe langa sistemul Adaptive Drive, un merit deosebit pentru fetele multiple ale acestei masini il are transmisia automata Steptronic cu 8 viteze. Ea exploateaza corect potentialul motorului si poate reactiona si economic si foarte sportiv.
In plus, consumul de carburant e decent. In extraurban ai toate sansele sa consumi sub 10 litri de motorina pentru 100 de kilometri, indiferent cat de mult te-ai juca cu masina.
Concurenti
Cel mai nou break mediu-superior (segmentul E) aparut pe piata este chiar Seria 5 Touring, insa variante interesante sunt si Mercedes-Benz Clasa E T-Modell si Audi A6 Avant, care ar trebui sa vina in curand cu o noua generatie. Rivalii japonezi Lexus si Infiniti s-au tinut departe de segmentul breakurilor premium, desi au in oferta caroserii sedan de segment E.
Concluzii
Acestea fiind spuse, BMW dovedeste inca o data ca ramane marca premium care imbina cel mai fericit confortul si sportivitatea, chiar si atunci cand este vorba despre asa-zisele dricuri.
Desigur, pretul e pe masura. O masina ca cea din test costa 79.000 euro, inclusiv TVA, insa poti avea un Seria 5 Touring si pentru 44.500 de euro, atat cat costa cea mai ieftina varianta.