TRW Automotive Holdings Corp, unul dintre cei mai mari producatori de componente auto din lume, a prezentat un nou sistem de siguranta conceput pentru a spori protectia pasagerilor in situatii limita sau pentru a reduce efectele unui accident. Tehnologia ce combina franarea automata de urgenta (Automatic Emergency Braking – AEB) cu sistemul de strangere a centurii de siguranta (Active Control Retractor – ACR) va fi disponibila pe masini din 2013, in contextul in care doar sistemul ACR este disponibil pe modele ale Mercedes-Benz, Hyundai, Jaguar si Audi inca din 2002.
Cele doua tehnologii combinate vor limita inaintarea corpului pasagerilor spre inainte in cazul unei franari violente sau impact.
Sistemul integrat utilizeaza un radar cu o raza de 150 de metri, in combinatie cu o camera video scalabila, care aduna independent date din traficul rutier din fata masinii.
In cazul in care senzorii detecteaza o situatie critica, soferul este avertizat de pericolul potential (vizual, auditiv sau tactil) si sistemul ACR strange centurile de siguranta. In plus, o anumita cantitate de presiune de franare va fi aplicata in mod automat.
„Este o cerere din ce in ce mai mare pentru sistemele inteligente de siguranta. Vrem sa furnizam solutii atat pentru masinile de lux, cat si pentru cele low cost de pe pietele emergente”, a declarat vicepresedinte executiv de vanzari al TRW, Peter Lake.