Lamborghini lanseaza la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie) inlocuitorul modelului Murcielago, al carui nume speculat este Aventador. Masina vine cu o noua tehnologie constructiva pentru caroserie, cu habitaclu realizat in intregime din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP – carbon-fibre reinforced plastics).
Astfel, structura de rezistenta a vehiculului este proiectata dintr-o bucata, asemenea masinilor de Formula 1, si cantareste numai 147 de kilograme. Noua tehnologie folosita va gestiona mai bine absorbtia de energie in caz de accident in comparatie cu structurile traditionale din aluminiu sau otel. Rigiditatea la torsiune este de 35.000 Newton-metru (Nm).
Structura monococa are in partea din fata si din spate bare din aluminiu pe care sunt montate suspensia, motorul si transmisia.
Exista trei metode de a fabrica CFRP: Resin Transfer Moulding, Prepreg si Braiding.
- Resin Transfer Moulding (RTM) – in acest proces, rogojini din fibra de carbon sunt impregnate cu o cantitate exacta de rasina. Dupa aceea, ele sunt tratate la caldura in timp ce sunt intr-o forma/matrita;
- Prepreg – fibre de carbon sunt pre-injectate de catre furnizor cu o rasina lichida termointarita ce trebuie pastrata la o temperatura scazuta. Rogojinile sunt apoi laminate in forme si tratate la caldura si presiune intr-o autoclava. Componente Prepreg sunt optiunea preferata pentru utilizare in locuri vizibile.
- Braiding – aceste componente sunt fabricate cu ajutorul tehnologiei RTM. Aceasta tehnologie de fibra de carbon este derivata din industria textila si folosita pentru a face componente tubulare pentru aplicatii speciale, cum ar fi stalpii acoperisului si panouri. Componentele tesute sunt realizate prin impletirea in diagonala de fibre, in mai multe straturi.
Noua caroserie dezvoltata de Lamborghini are insertii din spuma, inglobate in structura monococa si plasate in puncte strategice pentru a creste rigiditatea caroseriei si pentru a functiona ca distantier intre straturile compozite pentru a indeparta zgomote si vibratii nedorite.
Noul model Lamborghini va avea un propulsor V12 de 6,5 litri, care produce o putere de 700 de Cai Putere si un cuplu de 690 Nm. Motorul este cuplat la o transmisie robotizata revolutionara (ISR), complet noua. Tehnic vorbind, cutia de viteze ISR (Independent Shifting Rod) este o transmisie manuala, dar automatizata (perceputa de utilizator ca una automata). Aceasta cutie de viteze promite timpi de schimbare a treptelor cu 50% mai mici fata de cutiile de viteze robotizate DSG, cu dublu ambreiaj, cunoscute oricum ca fiind foarte rapide. Transmisia ISR are 79 de kilograme, fiind considerabil mai usoara decat cutiile de viteze DSG, noteaza Lamborghini.
Lamborghini a inregistrat in SUA numele Aventador, iar ca urmare a acestui fapt presa americana speculeaza ca inlocuitorul lui Murcielago s-ar putea numi astfel.
Inlocuitorul lui Murcielago va fi cu 30 de CP mai puternic decat cea mai performanta versiune a modelului pe care-l va inlocui (Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce). Masina va ajunge de la 0 la 100 de km/h in 2,9 secunde, iar viteza maxima se va situa in jurul valorii de 350 km/h.