Grupul american Johnson Controls, specializat in fabricarea de componente auto, cu afaceri si in Romania, a finalizat mai rapid decat credea achizitia companiei germane C. Rob. Hammerstein (CRH), producatoare de structuri din metal pentru scaune si alte mecanisme.
Johnson Controla a anuntat ca va cumpara CRH la inceputul lunii decembrie din 2010. Tranzactia a primit acordul Comisiei Europene anul acesta, pe 14 ianuarie.
Preluarea CRH ii va permite furnizorului de componente Johnson Controls sa isi extinda activitatea in domeniul fabricarii de scaune pentru masini premium. Produsele Hammerstein si clientii sai premium vor completa portofoliul Johnson Controls, care se adreseaza constructorilor de masini cu volume de productie ridicate.
„Compania Hammerstein completeaza portofoliul nostru de produse si tehnologie, ne extinde capacitatile noastre globale de productie si ne intareste pozitia pe piata”, a spus Beda Bolzenius, vicepresedintele Johnson Controls si presedintele Automotive Experience.
Compania C. Rob. Hammerstein poate realiza intregul proces tehnic necesar realizarii unui scaun, inclusiv procesul de dezvoltare al produsului, de la conceperea si producerea componentelor individuale, pana la integrarea lor finala. Capacitatile Hammerstein de productie includ structuri pentru scaunele din fata, sine si piese de reglare a înaltimii, de reglare multi-mod, cutii de viteze, precum si aplicatii speciale, cum ar fi sistemul de reglare a coloanei de directie.
Prin aceasta achizitie, CRH este integrata in unitatea de metale si mecanisme a Johnson Controls, care face parte din divizia de componente pentru scaune auto Automotive Experience.
La C. Rob. Hammerstein lucreaza, in 11 centre de productie, 3.600 de angajati, distribuiti in sapte tari.
Cresterile sunt prognozate sa se realizeze in tarile unde se va realiza productia integrata, si anume in Romania, Ungaria, Turcia, China si Mexic. Johnson Controls este specializat in sisteme pentru scaunele auto, componente de interior si electronice si detine in Romania trei fabrici (la Pitesti, Mioveni si Ploiesti), fiind unul dintre cei mai importanti furnizori Dacia. Compania intentioneaza sa construiasca o a patra uzina in Romania, la Craiova, pentru a acoperi cererea din partea Ford.