Acasa Foto In garajul nostru: MINI Countryman

In garajul nostru: MINI Countryman

de Adrian Mitrea

MINI Countryman (sursa - 0-100.ro)

Iuresul mileniului III a transformat ireversibil industria auto. Porsche a inceput sa vanda masini cu motoare diesel, limuzine cu patru usi si SUV-uri, Chevrolet ne ofera automobile cu motoare de 1 litru, iar MINI s-a apucat sa faca SUV-uri… mini SUV-uri. Asa s-a nascut MINI Countryman, un crossover care sparge multe bariere.

Concept

Countryman e cel mai mare automobil MINI construit vreodata, e primul model al marcii mai lung de patru metri si primul ce dispune de patru portiere si un portbagaj atat de mare: 350 de litri, cu posibilitatea de a ajunge la 1.170 de litri prin rabatarea scaunelor din spate.

click aici pentru galeria foto

Deci Countryman a fost creat pentru cei care vor sa imparta o bucatica din ludicul spirit MINI cu prietenii, in deplin confort, si pentru cei care calatoresc mult si merg la ski cu masina.

Design

Chiar daca e bombat si masiv, Countryman e usor de identificat ca membru al minionei si cuprinzatoarei familii MINI.

Daca cineva mi-ar fi spus acum cativa ani ca unui mic MINI i-ar sta bine dopat si deghizat in SUV, i-as fi ras in nas. Si uite ca spectaculosii designeri auto au reusit sa-mi dea peste nas atat mie, dar si altora ca mine care au pus la indoiala faptul ca un kart poate deveni SUV.

Tehnologie, confort si dotari

MINI Countryman (sursa - 0-100.ro)Countryman ofera o modularitate fara precedent in gama MINI si un spatiu interior foarte generos. Asta e o veste buna pentru cei care se simt claustrofobi intr-un MINI cu trei usi. Masina din test dispune de doua locuri in spate, cu multiple reglaje manuale, dar poate fi aleasa si o configuratie cu trei locuri.

In fata nu s-a schimbat mare lucru. Ceasurile de bord pastreaza aceeasi dispunere, iar butoanele sunt la fel ca in oricare MINI. E drept, au aparut in plus doua comutatoare, pentru actionarea geamurilor din spate. Si gurile de ventilatie au o alta dispunere. Fetele ar zice ca impreuna cu indicatorul pentru viteza dau imaginea unui soricel.

O noutate este si MINI Central Rail, o sina care traverseaza masina prin centru si care serveste drept suport pentru diverse spatii de depozitare mobile si interschimbabile (suport de pahare, suport de ochelari, suport pentru telefon/iPod).

Fiindca are pretentii de mini SUV, Countryman este echipat cu un sistem de tractiune integrala avansat, botezat sugestiv ALL4. Un diferential central multidisc variaza distributia puterii intre puntea fata si cea spate. Masina poate avea 100% tractiune fata sau 100% tractiune spate, daca situatia o impune (rotile din fata sunt in aer, pe gheata, etc), iar in conditii normale de condus exista o variatie permanenta a puterii intre cele doua punti fata/spate, in functie de tipul drumului.

Pe sosea

MINI Countryman (sursa - 0-100.ro)Suna ciudat, dar conducand Countryman ai impresia ca tii de mana o persoana pe care o stiai copil, dar care a devenit adult de la ultima intalnire. Adica micul si nervosul MINI s-a mai calmat, e mai mare si pune accent pe aspectele practice ale vietii.

Cei care asteapta sa gaseasca in MINI Countryman masina care sa le ofere acea senzatie de kart tipica micului MINI, combinata cu un spatiu generos, vor fi dezamagiti.

In afara de designul general, interior si exterior, Countryman pastreaza foarte putin nerv de la MINI-ul cu trei usi. Directia e mai putin directa si senzatia de sportivitate e mult diminuata. E ca si cum ai imbraca un fotbalist in costum si l-ai trimite sa joace pe teren.

Varianta din test  e de top, Cooper S, si are sub capota motorul turbo pe benzina de 1,6 litri ce dezvolta 184 de Cai Putere. Masina atinge 100 de kilometri pe ora in 7,9 secunde, fiind cu aproape o secunda mai lenta decat un MINI Cooper S original, dar totusi suficient de rapida pentru a lasa in urma multe masini considerate mai sportive. Si pentru performantele astea cere relativ putin: 9,7 litri / 100 km, consum mixt real (Bucuresti si imprejurimi – Ploiesti – Bucuresti, in total 400 km).

Concurenti

Cand te uiti la Countryman si incerci sa-i gasesti pereche, e un pic cam greu. Singurul care incape in sablonul de rival pentru acest MINI este Nissan Juke. Totusi, chiar daca Juke e o masina grozava, mai are mult de lucru la imagine pentru a egala MINI.

Concluzii

Pentru a te bucura de spiritul MINI deghizat in SUV trebuie sa platesti minimum 21.000 de euro, atat cat costa cea mai ieftina varianta. O masina ca cea din test are un pret de 35.000 euro, inclusiv TVA de 24%. E un pret ridicat pentru o asemenea masina, dar MINI n-a vandut niciodata masini ieftine de cand e sub BMW.

Prin urmare, Countryman e pentru tinerii familisti cu dare de mana si care nu se sfiesc sa plateasca imaginea si tractiunea 4×4 la suprapret.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

MINI Countryman (sursa - 0-100.ro)

1 comentariu

barsan radu 8 februarie 2011 - 21:14

frumos test

Reply

Lasa un comentariu