Ai auzit de curand expresiile „nu se mai fac masini ca altadata” si „toate masinile seamana intre ele in ziua de azi”? Nimic mai adevarat, insa unii producatori auto au taria si resursele sa puna piciorul in prag si sa inoveze iar si iar. Este si cazul Audi, cu al sau A7 Sportback – o masina care, teoretic, nu are un rival direct pe piata in acest moment.
Concept
A7 Sportback e o limuzina foarte confortabila dedicata celor carora le place sa conduca masini mari, dar care sunt constienti ca ar putea fi confundati cu „soferul sefului” daca se afiseaza in limuzine „clasice” precum Audi A8, Mercedes-Benz Clasa S sau BMW Seria 7.
click aici pentru galeria foto
Inainte sa mergem mai departe, hai sa o lamurim cu numele. De ce A7 Sportback? Pai fiindca e mai mare decat A6 si mai mic decat A8, vei spune. Corect! Dar de ce Sportback?
Cuvantul cheie este acesta, Sportback. El desemneaza versiunile de caroserie cu haion ale masinilor Audi care pot fi comandate si cu alte tipuri de caroserii. De exemplu, familia de modele A5 include A5 Coupe, A5 Cabriolet si A5 Sportback. Pe de alta parte, limuzina A8, disponibila doar sedan, se numeste A8 si atat. Avand in vedere ca Audi a pus in vanzare modelul A7 Sportback, si doar de el stim ca exista, este de asteptat ca producatorul auto din Ingolstadt sa vina ulterior si cu alte versiuni de caroserie pentru A7. Un A7 Coupe n-ar fi exclus, pentru ca lui Mercedes-Benz CL ii trebuie un adversar, nu?
Design
Partea frontala e preluata de la noul A8 si iti sugereaza ca ai de-a face cu o limuzina sportiva si eleganta. Spatele vine insa dintr-un alt film. E plesuv, parca trist, si nu are nicio legatura cu acele posterioare obraznice si usor sportive cu care ne-a obisnuit Audi in ultimii ani.
Totusi masina aminteste de batranele Audi 100 hatchback si Audi 100 S Coupe din anii ’80.
Tehnologie, confort si dotari
Despre dotarile lui A7 Sportback ai putea scrie o carte, dar hai sa vedem care sunt tehnologiile cele mai interesante.
In primul rand avem sistemul MMI Radio Plus, care integreaza tot ce poate oferi Audi mai bun in materie de navigatie, divertisment si setari ale masinii. Daca te incurca, ecranul (fara tounchscreen) poate fi pliat la loc in bord prin apasarea unui buton.
Tot de la un simplu buton poate fi ridicat in orice moment eleronul, care altfel ar iesi automat doar la viteze mai mari de 130 km/h. Acelasi buton comanda si coborarea, care s-ar face automat doar la mai putin de 80 km/h.
Scaunul soferului are cinci tipuri de masaj, iar langa schimbatorul de viteze exista o placa sensibila la atingere, un touchpad ca la laptop, care poate avea intrebuintari multiple. Poti selecta cifra aferenta unui post de radio memorat si poti desena litere pentru a scrie mai usor o adresa pentru la care vrei sa ajungi utilizand GPS.
O alta caracteristica high tech o reprezinta sistemul audio Bang&Olufsen, care te poate face sa renunti la mersul la opera si la concerte de muzica rock.
Audi a avut atata incredere in ceea ce a facut din A7 Sportback incat a ales o iluminare neprielnica oricarei suprafete care se vrea neteda. Ai vazut vreodata spoturi puse aproape de un perete sau de un tavan care nu e perfect neted? Cand luminile sunt stinse, pare perfect. Cand le aprinzi, iti dai seama ca are o gramada de imperfectiuni si denivelari.
Bun. Audi a ales sa ilumineze fetele de usi ale lui A7 Sportback exact asa, insa de data asta nu iese nimic altceva in evidenta decat porii de pe pielea ce imbraca fata de usa. Ingenioasa forma de a ilustra aproape suliminal calitatea, nu-i asa?
Mirosul din masina e surd, aproape neutru, si in combinatie cu iluminarea vie a instrumentelor de bord si a tuturor comenzilor te face sa te simti intr-un super simulator de sofat.
Pe sosea
Dincolo de aceasta parte vazuta si spectaculoasa a tehnologiilor moderne exista si bestia din umbra, care vine sa completeze cu senzatii tari experienta condusului.
Propulsorul turbo diesel V6 de 3 litri (TDI) de pe masina dezvolta 245 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 500 Newton-metru (Nm) intre (atentie!) 1.400 si 3.250 rotatii pe minut (rpm). Asadar, plaja de turatii intre care motorul da tot ce are mai bun este foarte larga si favorizeaza sprinturile.
Cu acest motor, A7 Sportback, masina ce cantareste 1.860 kilograme, ajunge de la 0 la 100 km/h in 6,5 secunde. E foarte rapid, dar totusi nu bate A8 cu aceeasi motorizare, care e cu aproape o jumatate de secunda mai sprinten.
Oricum, performantele acestui V6 TDI de 3 litri sunt remarcabile, cu atat mai mult cu cat antifonarea si vibratiile sunt atat de reduse incat ti-e aproape imposibil sa-ti dai seama dupa auz si alte simturi ce se ascunde sub capota imensa.
Suspensia cu amortizoare pneumatice reuseste sa-ti ofere confort chiar daca rotile au 20 de inch. Din pacate, cand se autoregleaza, compresorul pufneste ca la camioane sau autobuze.
Acest lucru ar putea fi deranjant pentru unii. La BMW Seria 5 GT, masina ce dispune pe spate de un sistem similar de amortizare, nu se intampla asta. Am ales exemplul BMW Seria 5 GT pentru ca poate fi considerat, la limita, rival pentru Audi A7 Sportback.
Concurenti
Dupa cum spuneam, cand nu credeam sa mai existe originalitate in lumea auto contemporana, Audi a nascocit ceva. Nu exista un rival direct pentru A7 Sportback, insa, la limita, ar putea fi considerati competitori BMW Seria 5 GT si noul Mercedes-Benz CLS.
Concluzii
Audi A7 Sportback porneste de 60.000 euro, inclusiv TVA, iar o versiunea ca cea din imagini trece de 70.000 de euro, inclusiv TVA. E scumpa, dar per ansamblu indraznesc sa spun ca e cea mai avansata limuzina sportiva de pe piata.
Cine e dispus sa plateasca atata pentru ea, sigur nu va regreta alegerea facuta!
8 comentarii
Baieti… aveti tot respectul meu pentru ceea ce faceti aici: prezentarile video (cu dslr-ul potrivit !), fotografiile si formatul paginii/site-ului. Dupa parerea mea echipa "0-100" prezinta cele mai bune materiale auto de la noi. Succes !
Kudos si de la mine 🙂
Baieti, faceti o treaba grozava cu site-ul ( mai ales review-urile ) !
ironia asta…
ati schimbat banda fara sa semnalizati
de mai multe ori si mai multe deodata…nu dati un exemplu pozitiv
bine ca nu se vede ca testul de 0-100 il faceti in bucuresti, unde e limita 60 maxim, din nou un exemplu nu foarte pozitiv
🙂
Wow, numai carcotasi frate … 🙂
Tre' sa fie un prost sa comenteze. Fa tu mai bine si comenteaza la altii, pana atunci taci!
cum adica ” Nu exista un rival direct pentru A7 Sportback insa, la limita, ar putea fi considerati competitori BMW Seria 5 GT si noul Mercedes-Benz CLS.”? CLS-ul exista din 2004 si este exact in aceeasi clasa „4-door coupe/fastback”, iar A7 (asemanator ca design lui A5 sportback) a aparut ca raspuns al Audi pentru aceasta clasa reaparuta datorita Benz. Mai pune si Passat-ul CC, Panamera si Rapide aparute inainte si vezi o clasa clar definita, deci faceti-va temele inainte de a afirma ca „Dupa cum spuneam, cand nu credeam sa mai existe originalitate in lumea auto contemporana, Audi a nascocit ceva., va faceti de rusine. Daca sunteti experti in biciclete nu scrieti despre masini…