Suzuki e o marca sinonima cu motocliclete, masini de teren micute, capabile, si cu automobile de oras. Prin urmare, Suzuki nu ti-ar veni in minte daca te-ai gandi la un sedan de familie performant si aratos. Kizashi e aici sa rezolve asta!
Concept
Kizashi inseamna, in japoneza, ca un lucru maret urmeaza sa se intample. Si initiativa Suzuki de a lansa acest varf de gama (flagship) chiar e mareata.
click aici pentru galeria foto
Spre dezamagirea multora, Kizashi a fost special conceput ca o masina de imagine pentru marca, adica e un automobil pe care nici Suzuki nu se asteapta sa-l vanda in prea multe exemplare. Masina e facuta ca o manusa pentru piata americana, cu motor mare si multe dotari, insa si noi, europenii, ne putem identifica cu ea pe alocuri.
Design
Proportiile masinii sunt echilibrate si denota o sportivitate eleganta. Ca dimensiuni, Kizashi e undeva intre Volkswagen Jetta si Passat, dar poti sa-ti dai seama de la o poasta ca nu e o masina europeana.
Botul masinii si spatele seamana cu pagodele japoneze – cu celebra lor forma piramidala data de etajele suprapuse, cu stresini intoarse in sus.
Tehnologie, confort si dotari
Versiunea Sport, ca cea din test, si singura ce poate fi comandata in Romania, e ticsita de dotari. Totul e standard, inclusiv tapiteria din piele, farurile cu xenon si jantele de 18 inch. Un minus ar fi ca lipseste navigatia… (vezi aici lista completa cu dotari).
Nu doar multimea de dotari conteaza insa cand te asezi intr-o masina, ci si modul in care simti ca a fost gandita si construita. Kizashi exceleaza aici.
Scaunele sunt mari si confortabile, iar cotiera si toate comenzile masinii sunt acolo unde trebuie sa fie. Volanul si schimbatorul de viteze pica si ele bine in mainile soferului, iar pasagerii din spate n-ar avea motive sa se planga de nimic.
Tot ce vezi si atingi in masina inspira calitate, intr-un simplu stil japonez.
Spuneam ca echiparea lui Suzuki Kizashi e de top si ca optionalele lipsesc…
Singurele lucruri pe care poti totusi sa le alegi sunt culoarea caroseriei si combinatia cutie de viteze-tractiune. Pentru Kizashi este disponibila doar vopsea metalizata si nu trebuie sa platesti in plus pentru asta.
La noi in tara este disponibila o varianta cu tractiune fata, asociata unei cutii de viteze manuale cu sase trepte, si o versiune cu tractiune integrala si transmisie cu variatie continua CVT, asa cum este modelul din test. Chiar daca are tractiune integrala, masina se poate transforma in una cu tractiune fata prin simpla apasare a unui buton amplasat in stanga volanului.
Pe sosea
Motorul e unul singur, pe benzina, de 2,4 litri, aspirat (fara turbo). Si de aici lucrurile incep sa devina delicate…
Imensul motor dezvolta 178 de Cai Putere si un cuplu de 230 Newton-metru. Valorile nu sunt rele si in niciun caz dezamagitoare, insa standardele motoarelor moderne pe benzina sunt mult mai ridicate.
Colac peste pupaza vine si transmisia CVT, care taie mult din performantele motorului. Asta se vede si in cifre. Kizashi cu transmisie manuala e mai rapid cu fix o secunda decat versiunea cu CVT.
Chiar si asa, Kizashi ramane o berlina multumitor de rapida. Masina din test atinge 100 de kilometri pe ora in 8,8 secunde si are un comportament exemplar pe viraje. Desi e mai degraba dura decat confortabila, suspensia filtreaza foarte bine denivelarile si este foarte silentioasa. In combinatie cu directia precisa, placerea de a conduce o masina ca asta chiar exista.
Kizashi ca masina ar fi fost insa pusa in valoare mult mai bine de un motor mai potent. De fiecare data cand te afli la volan simti ca motorul si transmisia nu pot tine pasul cu ceea ce poate restul masinii sa faca. E ca si cum ai pune inima unui cardiac in trupul unui atlet.
Concurenti
Dupa cum spuneam, Suzuki Kizashi este un model amplasat intre clasele C si D. Astfel, numarul competitorilor de luat in calcul e mai mare, insa ma voi opri la cei mai importanti: Mitsubishi Lancer, Volkswagen Jetta, Renault Fluence, Chevrolet Cruze, Skoda Octavia, Honda Civic sedan, Opel Astra sedan, Ford Focus sedan, Mazda3 sedan si Toyota Corolla.
Concluzii
Pretul exemplarului din imagini este de 29.500 de euro, inclusiv TVA de 24%. Varianta manuala si cu tractiune doar pe fata e cu 3.000 de euro mai ieftina.
Cu un motor turbo mai mic, mai performant, si cu un alt tip de transmisie decat CVT, Kizashi chiar poate avea sanse in Romania si Europa, dar pana atunci acest Suzuki va ramane o masina bine construita, dar pe care o cumpara foarte putini, din cauza motorizarii dezavantajoase.
Adunate, impozitul si asigurarea RCA pe un an se ridica la aproape 2.000 de lei, la care se adauga, optional, asigurarea CASCO.