Caracteristici detaliate ale modelului testat | |
Model |
Alfa Romeo Giulietta |
Echipare |
Quadrifoglio Verde |
Segment, numar de locuri | C, 5 |
Tractiune |
Pe rotile din fata |
Lungime / latime / inaltime (in milimetri) | 4.351 / 1.798 / 1.465 |
Ampatament (in milimetri) |
2.634 |
Greutate (in kilograme) |
1.395 |
Capacitatea rezervorului (in litri) |
60 |
Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) | 350 / 1.045 |
Coeficient aerodinamic (Cx) |
0,31 |
Motor si performante dinamice | |
Capacitate cilindrica (in centimetri cubi) |
1.742 |
Carburant |
Benzina |
Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) | 235 / 173, la 5.500 rotatii pe minut |
Cuplu maxim (in Newton-metri) | 340 de la 1.900 rotatii pe minut |
Numar de cilindri si dispunere | 4 cilindri in linie |
Dispunerea motorului | In fata, transversal |
Distributie | 4 supape pe cilindru, doua axe cu came, distributie variabila |
Alimentare | Injectie directa, turbo, intercooler |
Raport compresie | 9,25:1 |
Viteza maxima (km/h) |
242 |
Acceleratie 0-100 km/h (secunde) |
6,8 |
Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
10,8 |
Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
5,8 |
Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
7,6 |
Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) | Euro 5, 177 |
Consum in test-drive |
12 litri / 100 km |
Traseu test-drive | Bucuresti si imprejurimi – Ploiesti si imprejurimi – Bucuresti, in total 360 de kilometri |
Tren de rulare | |
Suspensie fata | idenpendenta de tip McPherson, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare |
Suspensie spate |
Independenta, paralelogram deformabil, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare |
Directie | Servoasistata |
Frane fata | Discuri ventilate, 330 mm diametru |
Frane spate |
Discuri pline, 278 mm diametru |
Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru) | 225 / 40 R18 |
Producator anvelope si model |
Pirelli P Zero Rosso |
Dotari standard si optionale ale modelului testat | |
Dotari standard (selectie) |
|
Dotari optionale (selectie), preturi cu TVA inclusa |
|
Garantie | 3 ani fara limita de kilometri, 3 ani pentru defecte de vopsire si 8 ani anticoroziune |
Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP |
5 stele din 5 posibile |
Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor |
97% / 85% / 63% |
Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta |
86% |
Pret fara TVA al modelului testat |
|
Pret cu TVA de 24% inclusa pentru modelul testat |
circa 28.000 euro |
7 comentarii
Interesant de punctat ar fi unde se claseaza Giulietta in raport cu Opel Astra IV sau VW Golf VI.
La capitolul design pare peste Golf, dar sub Astra, iar la fiabilitate are de demonstrat daca poate concura cu cele doua modele germane. Ca o parere personala, desi nu am condus Giulietta, pe ansamblu cred ca se pozitioneaza sub cele doua modele.
In alta ordine de idei, acesta este primul material din Garajul Nostru pe 2011, nu? Ca de obicei, foarte reusit…Bravo, baieti, tineti-o tot asa!
Da, e primul test publicat pe anul asta. Multumim pentru aprecieri!
Intr-un versus cu Astra si Golf cred ca Giulietta ar iesi invingatoare. Calitatea materialelor e foarte apropiata la toate cele trei modele, iar despre fiabilitate doar timpul si (viitorii) posesori(i) se pot pronunta.
Fata de Golf si Astra, Giulietta are de partea ei o motorizare si setari generale (felul in care simti ca masina comunica cu tine) superioare celorlalte doua modele germane.
E si normal sa fie asa pentru ca Alfa Romeo este o marca premium (sau near premium), cu accentul pus pe emotional si sportivitate. Ca design, Giulietta pare genul ala de masina care nu se va demoda prea usor, asta probabil si pentru ca vor fi destul de rare pe strazi in comparatie cu Astra si Golf. E greu de dat un verdict clar…
N-ar fi rau sa mergi sa o testezi daca iti starneste un minim interes. Sa ne spui dupa cum a fost 🙂
Desigur, ca orice comparatie, trebuie avute in vedere anumite criterii…Ca o observatie totusi, modelul din test 1.8 TURBO 235 CP benzina nu poate fi comparat nicicum cu Opel Astra 1.6 115 CP din Garajul Nostru. Iar VW Golf VI nu a ajuns inca in Garaj. Altfel spus, pentru a ilustra exact "felul in care simti ca masina comunica cu tine" ar trebui sa vedem ce simtim cand ne urcam intr-o Astra 1.6 TURBO 180 CP. Iar la capitolul design, desigur, totul tine de gustul estetic al fiecaruia. Drept exemplu, nu mi-as cumpara Giulietta doar pentru faptul ca designul interior nu m-ar atrage. Este cu mult in urma Astrei J. As zice chiar in urma Astrei H, ca sa fiu sincer. In schimb, nu contest calitatatile tehnice ale Giuliettei.
Am testat si Astra Turbo de 1,6 litri 180 CP ca "Prima Impresie": http://0-100.hotnews.ro/2009/10/24/prima-impresie-ope…
Masina are nevoie de ceva mai mult de 1,6 litri si 180 CP, probabil un viitor OPC, pentru a se putea bate cu Giulietta Quadrifoglio Verde testata.
Chiar daca In Garajul Nostru nu sunt unele masini, asta nu inseamna ca eu personal nu le-am condus de-a lungul timpului.
Golf GTI e mult mai aproape ca rival pentru Giulietta decat e in acest moment orice Astra.
La parerile despre design nu ma bag 🙂
Bine, Romeo, am inteles ;)…Iti place Giulietta
Spuneam doar ca sentimentele pot fi la fel de intense si in alte masini, iar Astra si Golf nu fac exceptie de aici.
De exemplu, din ciclul "masina asta a fost facuta pentru tine", exista un articol intreg la adresa: http://raduborcea.wordpress.com/2010/07/19/opel-a…
Din nou, o chestiune de gust…Personal as alege 1. Astra, 2.Giulietta, 3. Golf , sau pe toate 3 🙂
"In primul rand, Alfa Romeo sufera de aceeasi “boala” pe care o au marcile premium aflate sub tutela unui constructor auto generalist. Se simte mirosul de non-premium, ca sa nu zic ieftin. La fel se intampla si la Audi A3, masina in care regasesti prea multe influente Volkswagen."
Care e legatura intre Alfa Romeo/Fiat si Audi/VW? Audi este o marca premium, atata prin pret si implicit target, cat si prin calitatea masinilor. Alfa Romeo nu este premium, desi incearca sa fie putin peste gama medie – in specal prin exclusivitate.
Audi nu sufera de nici o boala, si nici A3-ul. Avand in vedere ca testati masini ar fi trebuit sa stiti asta. Sau macar ar fi trebuit sa urcari intr-unul inainte vorbiti. Diferentele, pentru cei atenti si cu spirit de observatie sunt multe. E adevarat ca e platforma de VW Golf, dar asta nu inseamna nici pe departe ca masinile sunt la fel. Singurul lucru comun este motorul, si unele parti de electronica de baza pe care le au masinile, in rest totul este diferit. Pornind de la butonul de actionat geamul si pana la tabla de la masina.
Sumar pot sa zic asa: antifonare superioara, materiale de calitate mai buna peste tot in habitaclu, electronica superioara (de exemplu incalzirea mai rapida a habitaclului in timpul iernii (incalzitor auxiliar – standard), degivrarea mai rapida a oglinzilor, etc), pozitia la volan mai buna, centrul de greutate mai jos, ergonomie mai buna, optiuni mult mai diversificate si mult mai multe, si lucruri subiective – design deosebit, imagine superioara, impresia de calitate, etc. Sunt atat de multe incat nu are rost sa continui, dar ca idee cred ca e destul de suficient incat sa se observe ca diferenta intre ele este mare.
Acum ca pentru unii merita sau nu, e un lucru subiectiv. Unii se multumesc cu Golf, care e o masina foarte buna, altii cu A3, care se poate spune ca pleaca de la Golf, dar este deja in segmentul premium si ofera ceva pentru diferenta de bani – depinde de fiecare cat pretuieste asta.
Aveam o parere buna despre acest site, dar afirmatia din articolul asta a sunat ca nuca in perete, si are zero grame de adevar in ea.
Eu am trecut prin ambele masini si stiu, probabil voi nu daca afirmati asta, sau daca da, atunci este rea-intentie.
am mers cu Golf GTI si cu Giulietta.. Giulietta este o masina care te face sa te simti rafinat, sportiv si tot odata relaxat.. pe cand Golful ma face sa ma simt un om obisnuit cu o manie pentru viteza.
Testati Giulietta e o masina foarte interesanta, cu personalitate..