Porsche prezinta la Salonul Auto de la Detroit (10-23 ianuarie) modelul hibrid de competitie Porsche 918 RSR, ce livreaza un maximum de 767 Cai Putere (CP) si reprezinta practic versiunea de curse a conceptului 918 Spyder, prezentat de constructorul auto in urma cu aproape un an.
918 RSR are propulsie hibrida, avand un motor pe benzina, V8, amplasat central, si cate un motor electric pentru fiecare dintre cele doua roti in fata. Unitatea pe benzina livreaza 563 CP la 10.300 rotatii pe minut (rpm), iar fiecare propulsor electric contribuie cu cate 102 CP.
click aici pentru galeria foto
Spre deosebire de masinile hibride obisnuite, care stocheaza energia pentru motoarele electrice in baterii, Porsche utilizeaza un volant montat in locul in care ar trebui sa se afle pasagerul din dreapta. Volantul este el in sine un motor electric si se invarte cu viteze de pana la 36.000 rpm, stocand energie electrica in mod mecanic.
Volantul se incarca cand soferul actioneaza franele, moment in care cele doua propulsoare electrice montate la rotile din fata isi inverseaza rolul, devenind furnizoare de energie, nu consumatoare.
Principiul de functionare al masinii este asemanator (dar mai evoluat) cu cel al modelului de competitie GT3 R Hybrid, prezentat in martie 2010 la Salonul auto de la Geneva alaturi de conceptul 918 Spyder din care deriva 918 RSR.