Acasa Mazda Recall pentru 225 de Mazda5 si Mazda3 din Romania. Probleme la pompa de benzina si servodirectie

Recall pentru 225 de Mazda5 si Mazda3 din Romania. Probleme la pompa de benzina si servodirectie

de Adrian Mitrea

Mazda3 (sursa - Mazda)

Mazda Romania a inceput recent cateva campanii de rechemare in service pentru un total de 225 de unitati Mazda5 si Mazda3, fiind identificate posibile defectiuni la pompa de benzina si la servodirectie.

Suspectate de probleme la pompa de benzina sunt 4 automobile Mazda5 produse intre 29 iunie 2009 si 28 aprilie 2010, potrivit producatorului auto nipon.

„Mazda Corporation a identificat posibilitatea ca pe anumite vehicule Mazda 5, apa sa nu fi fost complet inlaturata din conectorul pompei de combustibil dupa procedura de verificare a etanseitatii rezervorului de combustibil ce se efectueaza inainte de asamblarea vehiculului. Ca urmare, pinii conectorului se pot coroda, ceea ce poate conduce la ruperea pinilor din conector facand astfel pompa de combustibil inoperanta, urmata apoi de oprirea brusca a motorului si ulterior de imposibilitatea repornirii motorului, se arata in scrisorile prin care Mazda cheama in service cele patru masini Mazda5.

Mazda5 (sursa - Mazda)Durata reparatiei este de aproximativ 1 ora. Mai intai se verifica daca conectorul pompei este sau nu corodat. Daca nu, reparatia este gata. Daca conectorul este corodat se inlocuieste corpul pompei de combustibil, spune Mazda.

La 7 unitati Mazda5 si la 214 exemplare Mazda3, fabricate intre 2 aprilie 2007 si 30 octombrie 2008 producatorul a identificat probleme la servodirectie: „Mazda Corporation a identificat posibilitatea ca unele vehicule Mazda 3 si 5 pot prezenta in anumite conditii o pierdere sau diminuare a efectului de asistare a directiei in timpul conducerii vehiculului. Daca efectul de asistare este diminuat, manevrarea volanului este totusi posibila dar va necesita un efort fizic mai mare, in special la viteze reduse”.

Dealerul sau reparatorul va remedia acest defect cu ocazia urmatoarei revizii pentru masina respectiva, cu ocazia unei alte lucrari desfasurata in garantie sau la la plangerea clientului. Durata reparatiei este de aproximativ 1,5 ore si va consta in inlocuirea kitulului de pompare al pompei de servodirectie si conductele de inalta presiune.

Exista si o rechemare in service initiata in primavara anului trecut, dar anuntata recent. Proprietarilor a sapte exemplare Mazda3 cu motor pe benzina si transmisie automata au fost trimise scrisori de informare in legatura cu o rechemare in service pentru verificarea furtunului de ulei al transmisiei automate. Exista posibilitatea ca furtunul radiatorului de ulei si un suport al carcasei radiatorului sa interactioneze unul cu celalalt. In situatia in care vehiculul este condus pe drumuri neasfaltate pentru o perioada lunga de timp, vibratia care apare in timpul condusului poate determina uzura si apoi perforarea furtunului. In cel mai rau caz se poate intampla ca uleiul transmisiei automate sa inceapa sa curga, martorul din bord sa inceapa sa lumineze si in final transmisia sa devina inoperanta.

In acest caz, durata reparatiei este de aproximativ 30 de minute si presupune inspectarea furtunului ce alimenteaza racitorul de ulei. Daca va fi necesar, un manson protector se va aplica peste furtun sau furtunul va fi inlocuit cu unul nou. Oricum, protuberanta de pe radiator ce poate interactiona cu furtunul va fi inlaturata prin taiere, potrivit Mazda.

Toate aceste rechemari se fac pe cheltuiala producatorului si nu implica cheltuieli pentru proprietarul sau utilizatorul masinii.

Lasa un comentariu