Ford recheama 22 de autovehicule Ford Transit Connect vandute in Romania fiindca acestea au iesit de pe linia de fabricatie fara o siguranta ce poate duce in final la defectarea filtrului de particule diesel (DPF).
„Mai multe vehicule Transit Connect au fost fabricate fara siguranta 21 montata la cutia de sigurante a compartimentului motorului. Acest lucru va produce aprinderea MIL (lampa martor de defectare) si eventual va conduce la defectarea DPF (filtrul de particule diesel), solicitand inlocuire”, potrivit Ford.
In Romania sunt vizate 22 de unitati de aceasta operatiune de rechemare in service. Numarul total de autovehicule afectate la nivel european sau mondial nu a fost comunicat.
Nu se stie daca cele 22 de masini au fost produse in fabrica de la Craiova sau in Turcia, in uzina Kocaeli.
Ford a achizitionat in septembrie 2007 un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.
Ford va incepe sa produca primul automobil la Craiova in septembrie 2011, cu un an intarziere fata de planurile initiale, iar masina va ajunge pe piata imediat dupa, in acest an. In prezent uzina asambleaza un singur autovehicul, utilitara Ford Transit Connect.
In 2012 vor intra in productie, la Craiova, un inlocuitor pentru vehiculul comercial usor Transit Connect, precum si un motor pe benzina cu trei cilindri, turbo, cu injectie directa, din familia de propulsoare EcoBoost.
Fiindca planurile companiei americane s-au amanat cu un an, uzina Ford de la Craiova va ajunge la o capacitate de productie instalata de 300.000 de vehicule in 2013, nu in 2012. Respectand acelasi plan, intarziat cu un an, in 2013 la Craiova va exista o capacitate de productie instalata pentru 250.000 de motoare pe an.
In primul trimestru din acest an Ford a inceput productia de utilitare Transit Connect la Craiova, fiind finalizate sectiile vopsitorie si caroserie. Din 8 septembrie 2009 (cand a iesit pe poarta uzinei din Craiova primul Ford fabricat acolo) si pana in primele luni din acest an, uzina din Banie a asamblat masini (deci nu a produs – n.r.) din pachete de piese (CKD) importate din Turcia.