Hyundai va produce in serie, din 2015, o versiune cu propulsie pe hidrogen a SUV-ului ix35. Testele vor incepe in 2011, a anuntat compania.
Masina poarta numele ix35 FCEV si consuma un litru de hidrogen pentru 31 de kilometri parcursi, autonomia totala fiind de circa 650 km. Automobilul poate porni si la temperaturi de -25 grade Celsius.
Sistemului de functionare al masinii consta in combinarea oxigenului din aer cu hidrogenul din rezervor pentru a obtine electricitate. Curentul electric astfel obtinut alimeneteaza motorul electric ce propulseaza vehiculul. Tehnologii similare mai au BMW, Mercedes-Benz, Honda, Toyota si General Motors. Toate aceste marci, inclusiv Hyundai, promit ca 2015 sa aiba in showroom-uri automobile propulsate de hidrogen.
Hyundai ix35 FCEV marcheaza a treia generatie de autovehicule electrice cu celule de combustie a marcii.
Autonomia autovehiculului ix35 FCEV este cu 55% mai mare decat cea a celei de-a doua generatii Tucson FCEV, model limitat la o autonomie de 370 km asigurata de o singura incarcare cu hidrogen.
Mai mult de 95% dintre componentele importante ale autovehiculului ix35 FCEV sunt fabricate utilizand tehnologii coreene, printr-o stransa colaborare cu aproximativ 120 de producatori locali de componente auto. Dimensiunile componentelor voluminoase ale sistemului de celule de combustibil au fost reduse in vederea scaderii volumului total al motorului pana la cel al motoarelor conventionale pe benzina.
Hyundai participa la evenimentul Hydrogen Road Tour, organizat de catre Departamentul pentru Energie din SUA. Autovehiculele Hyundai alimentate cu hidrogen au parcurs pana in prezent mai mult de doua milioane de kilometri.
Constructorul auto coreean a planificat productia unui numar limitat de autovehicule ix35 FCEV in 2012 si demararea productiei de serie in 2015.