Acasa Dacia Norman, Renault: Dacia va avea noi culori in 2011-2012. Monovolumul se lasa asteptat

Norman, Renault: Dacia va avea noi culori in 2011-2012. Monovolumul se lasa asteptat

de Adrian Mitrea

Stephen Norman (sursa - 0-100.ro)

Gama de culori de pe masinile Dacia va deveni mai luminoasa intr-un orizont de timp de un an, a declarat directorul de marketing si comunicare al grupului Renault, Stephen Norman. Potrivit acestuia, monovolumul Dacia nu va fi prezentat in 2011.

Posibila prezentare a unui concept pentru monovolum in martie 2011 la Geneva a fost sugerata de presedintele Consiliului de Administratie al Dacia, Jacques Chauvet, intr-un interviu acordat 0-100.ro cu ocazia testului international pentru presa cu Dacia Duster, precum si de presa auto internationala.

Prioritatile Dacia sunt lansarea noului Logan, care va fi mai ieftin decat actualul, si improspatarea gamei de culori. Norman a vorbit despre toate acestea intr-o discutie cu cativa jurnalisti din Romania, organizata in Franta, la Alpe d’Huez.

Pe ce piete noi va patrunde marca Dacia, dupa ce va incepe comercializarea in Marea Britanie in 2012?

Stephen Norman: Desigur, Dacia este in prezent o marca regionala. Este cunoscuta in Europa si Europa largita, EUROMED cum o numim noi. Nu avem planuri sa ducem marca Dacia altundeva in lume, dar nici nu intentionam sa n-o facem. Deci s-ar putea intampla ceva in acest sens.

Va rog nu sebestimati importanta Regatului Unit. Nu este doar o piata 2-2,5 milioane de masini. Pe langa SUA si Germania, este si una dintre cele mai influente piete auto din lume. Deci ducand marca Dacia acolo, jurnalistii de acolo, precum cei de la revista CAR, TopGear, vor asigura o acoperire incredibila pentru aceste produse romanesti. Asa ca Regatul Unit este un mare pas inainte.

Va trebui de asemenea sa ne gandim individual la fiecare piata. Asta inseamna sa patrundem in noi segmente (noi masini, cum ar fi monovolumul – n.r.).

Veti introduce culoarea albastra din Trofeul Andros in serie?

Stephen Norman: E o intrebare interesanta. Cred ca actuala gama de culori a Dacia are nevoie de luminozitate. Ca director de marketing sunt nemultumit ca avem, gri, negru, albastru si maro. Avem nevoie de rosu, galben… culori mai deschise. Nu exista niciun motiv pentru care nu am face o Dacia Duster Trofeu Andros, dar sunt mai degraba interesat de deschiderea gamei de culori a Dacia. Cred ca este prea intunecata azi.

Cand se va intampla asta si pe ce model?

Stephen Norman: Cred ca vom schimba gama de culori la sfarsitul anului viitor – inceputul lui 2012. Daca vom face o editie speciala Duster bazata pe eventuala victorie din Trofeul Andros din acest sezon?… E posibil.

Pastrati culorile actuale si adaugati altele, sau veti inlocui unele cu altele?

Stephen Norman: E o intrebare industriala. Probabil vom inlocui unele cu altele. In general vorbind, avem 2-3 culori care reprezinta 80% din vanzari si probabil ca va fi vorba de inlocuirea unora. (…) Paleta de culori va fi in final mai bogata.

Ideea unui Duster cu sapte locuri e plauzibila? Daca da, cand l-am putea vedea?

Stephen Norman: Nu cred ca e o idee plauzibila, dar nu este ceva ce vom exclude in viitor, cand vom lucra la inlocuitorul lui Duster, in anii ce vor veni.

Un Pick-Up bazat pe Duster?

Stephen Norman: Toate aceste versiuni sunt posibile. In prezent vorbim de intarzieri de 12-16 saptamani in livrarea masinilor Dacia Duster. Deci prioritatea noastra este sa satisfacem cererea actuala si mai apoi sa largim gama. Trebuie sa fiti constienti de un lucru: tara voastra produce unul dintre fenomenele din lumea auto moderna.

Exista feedback de la clienti cum ca ar dori o Dacia mini (presa germana o numeste Dacia City – n.r), de dimensiunile lui Twingo? Daca da, lucrati la asa ceva?

Stephen Norman: Suntem la etapa in care lucram la inlocuitorul Logan (care fi lansat in varianta de serie in 2012 – precizare ulterioara a lui Stephen Norman). In 2011-2012 vom putea sti mai bine ce spun clientii. Ceea ce vedem noi este ca primii clienti de Logan raman fideli marcii si sunt incantati de Sandero si Duster. Cred ca mai avem multe de facut cu gama actuala inainte sa ne apucam sa facem si alte masini derivate.

Vom vedea conceptul monovolumului in 2011 la saloanele auto de la Geneva sau Frankfurt?

Stephen Norman: Nu la urmatorul salon de la Geneva.

Atunci la Frankfurt?

Stephen Norman: Nici.

Dacia vinde foarte bine in piete precum Franta si Germania. Ne puteti spune in care piete clientii au fost mai reticenti?

Stephen Norman: E o intrebare buna. Exista si un raspuns bun de asemenea. E vorba de piete in care nu am luat treaba suficient de in serios. Daca vreti un raspuns cinstit, acum doi ani am fi putut inclde printre tarile in care avem performante si Italia si Spania. Acum Duster merge bine in ambele… Dacia a facut progrese. Mai sunt Belgia si Elvetia unde trebuie sa mai lucram.

Dar veti castiga mult pe piata din Marea Britanie….

Stephen Norman: E ceva foarte ciudat la englezi. Oamenilor le place sa faca lucrurile diferit. In engleza asta se cheama inverted snobery (snobism inversat), adica moda de a face lucrurile altfel decat ceilalti oameni. Cred ca vom avea succes si la oameni care nu-si permit sa dea mai mult pe o masina 4×4 mai mare, dar si la cei care vor sa bruieze sistemul.

Dar va trebui sa asteptati inceperea productiei Duster si in alte uzine decat Mioveni, pentru a putea fata cererii?

Stephen Norman: Nu neaparat. Cererea pentru masini cu volan pe stanga a fost foarte mare si uzina din Pitesti a lucrat si lucreaza din greu pentru a satisface cererea. Nu am vrut sa stricam asta, dar puteam produce masini cu volan pe dreapta mai demult. A fost o decizie dificila, dar nimeni niciodata nu s-a indoit de potentialul succes al Dacia Duster.

Sunteti increzator in ceea ce priveste reactia publicului britanic la Dacia?

Stephen Norman: Va fi dulce si amara. Publicului sigur ii va placea. De la jurnalisti vom primi reactii grozave si mult sarcasm. Va trebui sa fim puternici.

James May de la TopGear este un mare fan Dacia. Cu cat l-ati platit?

Stephen Norman: Am luat masa cu James May si este un mare fan Dacia. Nu uitati ca e jurnalist si ca e platit sa fie senzational (…).

Dacia a avut intotdeauna un profil low cost. Care va fi pretul de pornire al monovolumului?

Stephen Norman: E o intrebare buna, dar nu va pot spune pretul, desi il stiu. Pot sa va spun doar ca diferentele dintre Duster si un echivalent 4×4 de la alta marca se vor regasi si intre ceea ce crezi tu ca va fi monovolum si urmatorul monovolum de pe piata.

Se contureaza acordul de liber schimb intre UE si Coreea de Sud. Dupa ce va intra in vigoare, presiunea pe pret va fi mai mare in contextul in care masinile Hyundai si Kia sunt oricum ieftine. Cum pregatiti marcile Renault, Nissan si Dacia pentru asta?

Stephen Norman: Tine de marketingul de marca. Nu cred ca toata lumea asteapta un Hyundai sau o Kia. Slujba mea e sa ma asigur ca oamenii vor dori un Renault, o Dacia sau un Renault Samsung Motors. Pentru moment nu am dubii in acest sens.

1 comentariu

Filip Tudor 15 ianuarie 2011 - 16:58

nice job

Reply

Lasa un comentariu