Alain Prost, la volanul Dacia Duster, a reusit sa obtina locul al treilea intr-una din cele doua curse din a doua etapa a Trofeului Andros. Prost este in continuare lider in clasamentul general, dupa doua etape / patru curse disputate.
In cadrul Trofeului Andros au loc curse in doua zile vinerea si sambata sau sambata si duminica. In acest sfarsit de saptamana (10-11 decembrie) a avut loc a doua cursa din sezonul 2010-2011, la Andorra.
In cursa de sambata, Alain Prost s-a clasat pe locul al cincilea, iar duminica pe pozitia a treia:
- 11 decembrie: 1. Jean-Philippe Dayraut (BMW Seria 1) / 2. Pierre Llorach (Renault Clio III) / 3. Franc Lagorge (Skoda Fabia) / … / 5. Alain Prost (Dacia Duster)
- 12 decembrie: 1. Franc Lagorge (Skoda Fabia) / 2. Jean-Luc Pailler (BMW Seria 1) / 3. Alain Prost (Dacia Duster)
Avand in vedere aceste date, clasamentul general este condus in continuare de Alain Prost si Dacia Duster (297 puncte), fiind urmat de Jean-Philippe Dayraut pe BMW Seria 1 (294 puncte) si Bertrand Balas pe Toyota Auris (287 puncte).
Sezonul 2010-2011 este al doilea consecutiv in care cvadruplul campion mondial in Formula 1 Alain Prost concureaza pe Dacia Duster. Sezonul trecut a fost castigat de Jean-Philippe Dayraut, care concura pe Skoda Fabia la acea vreme, iar Alain Prost si Duster s-au clasat pe locul al doilea. La sfarsitul sezonului trecut, podiumul a fost incheiat de Olivier Panis (tot cu o Skoda Fabia).
In editia 2010-2011 a Trofeului Andros Prost concureaza pe aceeasi masina ca in sezonul precedent, cu mici imbunatiri.
Sub caroseria din fibra de sticla a Dacia Duster din Trofeul Andros se afla un sasiu tubular si un motor V6 de 3 litri si 24 de supape al aliantei Renault-Nissan. Motorul a fost special pregatit pentru a oferi performante maxime in ciuda testelor dure la care va fi supus. Avand o putere maxima de 350 Cai Putere (CP), motorul ofera un cuplu maxim de 360 Nm. Cutia de viteze este secventiala, cu 6 trepte, si permite schimbarea precisa si rapida a treptelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg.
Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile.
Vehiculul este echipat cu diferential central si posterior cu alunecare limitata, indispensabile pentru conducerea in conditii extreme. Aceste dispozitive, care se regasesc si pe alte modele de competitie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curba abordat. In plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu patru roti directoare, pentru un control cat mai bun al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.
De retinut ca masina Dacia Duster de competitie are in comun cu SUV-ul aflat pe strazi doar designul si numele, restul fiind o masina complet diferita. Aceleasi diferente majore se regasesc si intre celelalte masini participante la Trofeul Andros si versiunile lor de serie.