Mai sunt doar cateva luni pana cand Renault Romania va aduce in tara primele masini electrice, pentru teste cu jurnalisti si clienti. Renault a pus deja ochii pe 7-8 orase din Romania care pot avea un rol strategic in dezvoltarea infrastructurii de incarcare pentru autovehicule propulsate electric.
„Acum suntem in faza de negocieri pentru a face primele teste cu masini electrice aici, in Romania, la inceputul anului viitor. De indata ce masinile vor veni, vom invita cativa jurnalisti sa le prezentam in detaliu vehiculele. Mai intai vom face teste cu presa, apoi cu clienti-companii care vor sa includa masini electrice in flotele lor auto”, a declarat pentru 0-100.ro directorul comercial al Renault in Romania, Fabrice Cambolive, dupa lansarea Renault Twingo in Romania.
Potrivit acestuia, in urma testelor efectuate in Romania, Renault va putea evalua mai precis cum se comporta vehiculele electrice la noi in tara si cam ce impact vor avea asupra publicului.
„Cred ca Romania poate avea 7-8 orase strategice care sa promoveze vehicule electrice. Este vorba de orase cu activitate economica puternica, cu activitati industriale si servicii dezvoltate. Ma gandesc la Timisoara, Cluj-Napoca, Bucuresti, Constanta…”, a spus Cambolive, precizand ca acestea vor fi si localitatile in care vor fi depuse cele mai mari eforturi pentru a implementa infrastructura pentru reincarcarea bateriilor. Desi pare ca Guvernul nu face mare lucru pentru asta, exista o strategie nationala pentru promovarea masinilor electrice si chiar si intentii pentru acordarea de stimulente fiscale pentru cei care cumpara astfel de vehicule.
Oficialul Renault a explicat ca este inca prematur sa avanseze cifre legate de costul statiilor de reincarcare pentru vehicule electrice, dat fiind faptul ca inca nu a fost evaluata „priza” pe care o vor avea masinile la publicul din Romania.
„Consider ca pentru Romania sunt importante doua modele: Fluence Z.E. si Kangoo Z.E. Primul permite deplasarea in principalele orase din Romania, avand o autonomie suficienta (circa 160 km – n.r.), iar al doilea permite un transport urban ecologic de produse ce au volum redus, precum medicamentele”, a spus Cambolive.
El s-a aratat increzator ca toata gama de masini electrice va fi disponibila in Romania, insa pentru 2011 Renault se va concentra pe Fluence Z.E. si Kangoo Z.E.
Trei moduri de reincarcare
- la o priza conventionala (6-8 ore);
- la o priza de mare capacitate (32A, 400V), in 30 de minute;
- prin sistemul Quickdrop (soferul duce masina la o statie special amenajata, ca o benzinarie, unde bateria consumata este inlocuita in maximum 3 minute cu una complet incarcata)
Alianta Renault-Nissan investe 4 miliarde de euro in masini electrice si crede ca acestea vor reprezenta 10% din piata pana in anul 2020.
Resursele cunoscute de litiu ale pamantului, evaluate la 14-17 milioane de tone, ar fi suficiente pentru fabricarea a 4,6-5,6 miliarde de masini electrice, reiese din estimarile constructorului auto Renault si ale companiilor miniere Chemetall si SQM. Acestea evalueaza resursele de litiu mondiale la 14-17 milioane de tone.
Despre Fluence Z.E.
Primul automobil electric Renault, Fluence Z.E., testat si de 0-100.ro la Paris, are un pret de pornire de 26.300 euro in Franta, fara bonusul de 5.000 de euro acordat de stat si fara pretul bateriilor, acestea urmand sa fie inchiriate, cu plata lunara. Deci astfel este eliminata partea dureroasa pentru buzunar: inlocuirea bateriei la 5-7 ani / 160.000-200.000 km (orientativ).
Sub capota, Fluence Z.E. are un motor electric ce cantareste 160 de kilograme si dezvolta o putere maxima de 95 Cai Putere si un cuplu de 226 Newton-metru. Deci performantele sunt apropiate de cele ale motorizarii de turbo diesel de 1,5 litri dCi, cu 105-110 Cai Putere. Viteza maxima e de 135 km/h, iar autonomia de 160 km, spune Renault. Energia necesara deplasarii este stocata intr-un pachet de baterii litiu-ion de 20 kW/h, care cantareste 250 de kilograme.
Fluence Z.E. va fi produs in uzina Oyak-Renault din Bursa, Turcia.
Patru masini electrice in total
Pe langa Fluence Z.E., gama de masini 100% electrice de la Renault (va) include si alte trei modele: Kangoo Z.E., Twizy Z.E. si ZOE Z.E..
Detalii precise despre ultimele doua nu se stiu inca, pentru ca nu exista versiuni de serie ale lor, care sa circule pe strazi. Se stie doar ca Twizy va fi cel mai ieftin vehicul, fiind si cel mai mic, cu un pret de 5.000 euro, inclusiv TVA, dar fara baterii.
Kangoo Z.E. costa in Franta 20.000 euro, fara TVA.
Prima utilitara electrica Renault dispune de un motor electric de 44kW / 60 Cai Putere, ce dezvolta un cuplu maxim de 226 Newton-metru (Nm), alimentat de la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 25 kWh. Masina are o viteza maxima de 130 km/hsi poate parcurge circa 160 km cu bateria complet incarcata.
Spatiul de incarcare are un volum de 3,5 metri cubi, iar greutatea incarcaturii suportata este de maximum 650 kilograme.
Kangoo Express Z.E. are 4.213 mm lungime, 1.829 mm latime, 1.818 mm inaltime (la gol), un ampatament de 2.697 mm si o garda la sol de 186 mm / 143 mm (gol / incarcat).
Masina dispune de strictul necesar in materie de dotari, ca orice alta masina (ABS, inchidere centralizata cu telecomanda, airbag pentru sofer, computer de bord, oglinzi reglabile electric, servodirectie electrica si volan reglabil pe inaltime). Dotari neobisnuite pana acum sunt computer de bord special Z.E. (informeaza soferul despre starea bateriei), preincalzirea sau racirea cabinei in timp ce masina este conectata la priza, cablu de alimentare de 10/16A.
Europa ar putea fi cea mai mare piata pentru masini electrice
Europa ar putea deveni cea mai mare piata pentru masini electrice in anul 2020, an in care estimarile firmei de cercetare J.D. Power indica o piata mondiala de 1,3 milioane de vehicule electrice, echivalentul a 1,8% din totalul automobilelor vandute anual.
Cu alte cuvinte, J.D. Power estimeaza ca, in 2020, in Europa vor fi vandute 742.000 de masini electrice, in China circa 332.000 unitati, iar in SUA si Japonia cate aproximativ 100.000 masini. Deci in total 1,3 milioane unitati.
De asemenea, studiile reputatei companii mai indica faptul ca, in 2020, SUA vor fi cea mai mare piata pentru masini hibride (1,7 milioane unitati), urmand apoi Europa (977.000 masini), Japonia (875.000 unitati) si China (circa 100.000 exemplare). In total e vorba de 3,9 milioane vehicule hibride.
Astfel, in 2020 vor fi vandute 5,2 milioane de masini electrice si hibride, adica 7,3% din totalul celor 70,9 milioane de automobile care isi vor gasi cate un proprietar in acel an, potrivit estimarilor.
Cota de piata a masinilor pur electrice ar fi deci de 1,8%, iar cea a masinilor hibride de 5,5%.
1 comentariu
Foarte frumos . DAR: 1)-de ce bateria se închiriaza si nu se vinde?
2)-când va fi comercializata si în românia
George.