Producatorul auto suedez Volvo trebuie sa renunte la cursa pentru a fi considerat premium si trebuie sa se reorienteze spre o noua strategie, potrivit directorului general executiv (CEO) al Volvo Cars, Stefan Jacoby, citat de autocar.co.uk.
„Sa lasam deoparte discutia despre premium. (…) Suna a strategie scumpa. Trebuie sa ne concentram pe simplitate eleganta scandinava, spre o identitate a noastra, nu sa copiem rivalii”, a spus Jacoby.
El a condus operatiunile Volkswagen in SUA si a venit la conducerea Volvo pe 16 august 2010, in locul lui Stephen Odell. Shimbarea la varful Volvo Cars s-a petrecut in urma finalizarii vanzarii Volvo, de catre Ford, catre grupul auto chinez Zhejiang Geely Holding, in 2 august.
Jacoby vrea vanzari anuale de 800.000 unitati Volvo pana in 2020, mai mult decat dublu fata de vanzarile asteptate pentru acest an (380.000 masini).
In crizele lor de identitate, marcile Volvo, Saab, Alfa Romeo si Lancia au fost intotdeauna considerate branduri aproape premium (near premium), avand o calitate perceputa si performate tehnice si comerciale sub cele ale marcilor premium consacrate (BMW, Mercedes-Benz si Audi).
1 comentariu
Intr-adevar, suedezii se caracterizeaza prin simplitatea modului de viata. Chiar am auzit lucrul asta de la prieteni ce au fost in Suedia. Bine, acum se poate specula ca aceasta schimbare de optica s-ar putea datora actionaratului chinez, dar nu cred ca este cazul.