Acasa BMW In garajul nostru: BMW X3

In garajul nostru: BMW X3

de Adrian Mitrea
Caracteristici detaliate ale modelului testat
Model

BMW X3

Echipare

xDrive 20d

Segment, numar de locuri SUV, 5
Tractiune

4×4

Lungime / latime / inaltime (in milimetri) 4.648 / 1.881 / 1.661
Ampatament (in milimetri)

2.810

Greutate (in kilograme)

1.800

Capacitaea rezervorului (in litri)

67

Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) 550 / 1.600
Coeficient aerodinamic (Cx)

0,33

Motor si performante dinamice
Capacitate cilindrica (in centimetri cubi)

1.995

Carburant

motorina

Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) 184 / 135, la 4.000 rotatii pe minut
Cuplu maxim (in Newton-metri) 380 intre 1.750 si 2.750 rotatii pe minut
Numar de cilindri si dispunere 4 cilindri in linie
Dispunerea motorului In fata, longitudinal
Distributie 4 supape pe cilindru, doua axe cu came
Alimentare Injectie directa, turbina cu geometrie variabila, intercooler
Raport compresie 16,5:1
Viteza maxima (km/h)

210

Acceleratie 0-100 km/h (secunde)

8,5

Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

6,1

Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

5,3

Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

5,6

Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) Euro 5, 147
Consum in test-drive

13 litri / 100 km

Traseu test-drive Pitesti si imprejurimi, in total 100 de kilometri
Tren de rulare
Suspensie fata Idenpendenta, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare
Suspensie spate

Independenta, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare

Directie Servoasistata 100% electric
Frane fata Discuri ventilate, 328 mm diametru
Frane spate

Discuri ventilate, 330 mm diametru

Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru)

225 / 60 / R17

Producator anvelope si model

Dunlop SP Sport Maxx

Dotari standard si optionale ale modelului testat
Dotari standard (selectie)
  • ABS, inclusiv controlul franarii in curbe

  • stopuri de frana cu doua trepte, in functie de forta franarii

  • controlul dinamic al tractiunii (DTC)

  • 6 airbag-uri (2 frontale, 2 laterale si 2 de tip cortina)

  • tetiere fata active

  • oglinzi exterioare incalzite, reglabile electric

  • proiectoare de ceata

  • anvelope runflat cu senzor de presiune

  • EfficientDynamics si sistem Stop & Start

  • geamuri electrice

  • aer conditionat cu reglare automata pe doua zone

  • inchidere centralizata cu telecomanda si cheie integrata

  • BMW Basic Service Inclusive pe 5 ani / 100.000 km (intretinere gratuita – revizii, consumabile)

Dotari optionale (preturi fara TVA)
  • transmisie automata Steptronic cu 8 viteze (1.933 euro)

  • pilot automat (denumit si tempomat sau cruise control) cu functie de franare (403 euro)

  • vopsea metalizata Negru Sapphire (706 euro)

  • tapiterie din piele Nevada bej (1.513 euro)

  • volan sport imbracat in piele (244 euro)

  • ornamente interioare din lemn Fineline Wave (386 euro)

  • scaune fata incalzite (311 euro)

  • faruri cu xenon pentru faza scurta si faza lunga (647 euro)

  • sistem de spalare pentru faruri (227 euro)

  • senzor de ploaie si lumina pentru pornirea automata a stergatoarelor si a farurilor (109 euro)

  • oglinda retrovizoare interioara cu heliomata (152 euro)

  • senzori de parcare fata-spate (656 euro)

Garantie

2 fara limita de kilometri, patru ani pentru vopsea si 12 ani anticoroziune

Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP

– (inca netestat)

Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor / /
Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta

Pret fara TVA al modelului testat

41.906 euro

Pret cu TVA de 24% pentru modelul testat

51.963 euro

5 comentarii

xxxx 11 decembrie 2010 - 16:31

consum 13 / 100 mai mult decat dublu fata de constructor ?

Reply
barsan radu 13 decembrie 2010 - 13:10

da ma da zice ca in regim de test-drive. daca te uiti la cum merge masina in testdrive e clar ca a fost ambalata

Reply
._. 14 decembrie 2010 - 17:32

Foarte misto testul. Mi-a placut ideea de a pune cele doua modele in paralel!
Bravo 0-100!

Reply
Lucian 29 ianuarie 2011 - 20:52

Realizati teste ok, obiective. Bravo voua! Presupun ca dupa ce o sa treaca ceva timp o sa fie comercializate si alte motorizari pentru X3. O singura mentiune as avea: atat X5 cat si X6 au ca si optiune suspesia adaptiva. Ceea ce a-ti afirmat acolo este eronat. Verificati inclusiv configuratorul BMW o sa descoperiti acest lucru.

Reply
Adrian Mitrea 2 februarie 2011 - 12:59

Salut Lucian, trebuie sa tii cont si de faptul ca testul a fost facut cu cateva luni inainte sa comentezi tu si deci ofertele si optiunile mai sufera modificari in timp. La momentul respectiv era intocmai cum am spus/scris in test, verificand pe configurator si in comunicatele de presa ale BMW despre noul X3.
Multe lucruri din ce am spus acolo vor fi demontate pas cu pas de mersul industriei, pentru ca, nu-i asa, totul se petrece foarte repede.
Multumesc pentru interes!
Adrian

Reply

Lasa un comentariu