BMW a anuntat vineri, 5 noiembrie, ca va produce in serie un automobil sport hibrid derivat din conceptul Vision EfficientDynamics. Masina va atinge 100 km/h in 4,8 secunde si va consuma 3,76 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi.
Designul masinii nu este inca dezvaluit total publicului. Prototipul are fata conceptului Vision EfficientDynamics si spatele unui BMW Seria 6 coupe si s-a lasat dezvaluit treptat printr-o campanie de teasing denumita Don’t Blog About This, care are si un sit.
„A existat o dorinta generalizata de a pune masina in productie (Vision EfficientDynamics – n.r.), iar indeplinirea acestei dorinte este tot mai aproape. La targul de la Leipzig BMW prezinta tehnologia definitivata, gata sa intre in productie, pusa pe o masina bazata pe conceptul Vision EfficientDynamics”, se arata intr-un comunicat al BMW.
Astfel, spune producatorul auto, jurnalistii auto vor putea vedea cum merge o masina de patru locuri propulsata de un sistem hibrid inovativ. Masina va putea parcurge circa 50 de kilometri in mod electric, iar rezervorul de motorina de 24 de litri va extinde autonomia masinii la 700 km.
Sistemul de propulsie care pune in miscare prototipul BMW este format dintr-un motor turbo diesel de 1,5 litri, cu trei cilindri, si doua motoare electrice. Ansamblul dezvolta in total 241 kW/328 Cai Putere (CP).
Propulsorul cu combustie este completat de doua motoare electrice. Inginerii BMW au ales combinatia motorului hibrid sincron la puntea fata cu un sistem complet hibrid la cea spate. Printr-o configuratie specifica a sistemului, ca un hibrid avansat ideal pentru utilizarea pe sosea, conducatorul beneficiaza de plusul de eficienta al motoarelor electrice pe o plaja mult mai larga a turatiilor decat la o masina hibrid conventionala.
Puntea spate dispune de a doua generatie a sistemului complet hibrid, care corespunde tehnologiei introdusa in premiera la modelul de serie BMW ActiveHybrid 7. Functionand ca un motor electric, unitatea compacta dintre motorul cu combustie si cutia de viteze cu dublu ambreiaj dezvolta o putere constanta (25 kW pe concept, valorile finale pentru productia de serie nu au fost anuntate – n.r.) si este capabila sa atinga o valoare maxima mai mare (de pana la 38 kW in cazul conceptului). Puterea dezvoltata in acest mod contribuie, in functie de conditii, fie la sustinerea motorului cu combustie, fie la condusul in modul complet electric.
In frana de motor sau la franare, motorul electric actioneaza ca generator de energie electrica pentru acumulatorul din masina. Energia dezvoltata in acest mod este generata fara vreun consum suplimentar de combustibil, folosind la maximum principiul sistemului de recuperare a energiei la franare (Brake Energy Regeneration), disponibil la actuala gama de modele BMW.
Energia consumata la franare in cazul unui automobil conventional este astfel economisita.
Un al doilea motor electric actioneaza pentru puntea fata. Acest propulsor – un motor hibrid sincron – ofera o putere permanenta de 60 kW si un varf al cuplului de 220 Newton-metri. Un plus de putere de pana la 84 kW este disponibil pentru o perioada de pana la 30 de secunde, in timp ce pentru 10 secunde motorul electric este capabil sa dezvolte 104 kW. Puterea este transmisa prin intermediul unei cutii de viteze in doua faze, cu o singura treapta cu raport redus.