Producatorul coreean de vehicule 4×4 SsangYong a prezentat noul Korando, ajuns la patra generatie, dupa cinci ani de absenta totala de pe piata. Masina va fi disponibila in Europa din 2011.
Noul Korando dispunde de o singura motorizare, un propulsor turbo diesel de 2 litri ce dezvolta 175 Cai Putere la 4.000 de rotatii pe minut (rpm) si un cuplu de 360 Newton-metru intre 2.000 si 3.000 rpm, a anuntat producatorul.
click aici pentru galeria foto
Vor fi disponibile doua versiuni de tractiune, 4×2 (pe rotile din fata) si 4×4. Versiunea 4×2 va fi cuplata standard la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte si optional la una automata, tot cu 6 viteze. Versiunile 4×4 vor veni standard cu transmia automata cu 6 rapoarte.
A patra generatie Korando are o abordare stilistica europeana, fiind desenat de Giorgetto Giugiaro. Pentru prima data in istoria SsangYong, caroseria masinii este monococa (tipica SUV-urilor si automobilelor), nu pe sasiu (ca la masinile 4×4 veritabile). Aceasta solutie constructiva permite reducerea greutatii si reglarea masinii pentru un comportament mai bun pe asfalt, in detrimentul capacitatilor in teren accidentat. Suspensiile sunt independente pentru fiecare roata.
Noul Korando rivalizeaza cu modele deja consacrate in segmentul SUV-urilor compacte, precum Ford Kuga, Hyundai ix35, Kia Sportage, Nissan Qashqai si Volkswagen Tiguan.
Pe 23 august a fost semnat un acord intre indienii de la Mahindra & Mahindra si SsangYong, in vederea preluarii marcii coreene. Finalizarea procesului de achizitie s-ar putea finaliza in noiembrie, potrivit SsangYong.