Acasa Foto In garajul nostru: Volvo S60

In garajul nostru: Volvo S60

de Adrian Mitrea

Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

Volvo S60 a ajuns la a doua generatie si pastraza foarte fidel liniile conceptului cu acelasi nume, prezentat in 2009. Pe scurt, noul S60 e cel mai indraznet si mai agresiv Volvo creat vreodata, prin modul in care merge si arata, e foarte rafinat, insa are unele minusuri de confort neasteptate.

Concept

Cu noul S60, Volvo a vrut sa rupa traditia masinilor foarte sobre si elegante, astfel incat sa atraga clienti mai tineri. Cu alte cuvinte, Volvo vrea sa-i atraga si pe cei care prefera BMW Seria 3 si Audi A4. Misiunea nu e tocmai usoara, dar asta nu inseamna ca Volvo nu are sanse sa-si atinga scopul.

click aici pentru galeria foto

Design

Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)Aspectul general al masinii aduce cu un coupe, mai ales daca o privesti de la manerele usilor in sus. Liniile sunt curbe, jucause, iar cateva detalii te fac sa te indragostesti de masina asta.

De exemplu, farurile au o pleoapa de culoare galbena, ce arata foarte placut cand farurile sunt aprinse. Stopurile cu LED sunt si ele atragatoare. Pe de alta parte, privit din anumite unghiuri, Volvo S60 arata… ciudat. Deasupra rotilor din spate pare prea masiva caroseria, iar farurile sunt parca prea plonjare in jos, spre grila.

Totusi, e impresionata coerenta de design. De exemplu formele trapezoidale, cu muchii ascutite, se regasesc si pe fetele de usi, dar si la esapament.

Tehnologie, confort si dotari

Daca Volvo exceleaza la ceva, atunci siguranta este unul dintre acele capitole. Si nu e vorba de cele cinci stele Euro NCAP pe care le ia orice masina mai scumpa de 15.000 de euro, ci despre securitate ca filosofie.

CitySafety Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)De aceea la Volvo S60 e standard sistemul CitySafety. O camera video si niste senzori laser montati pe parbriz, in spatele oglinzii centrale, determina franarea masinii, pana la oprirea ei, daca in fata se afla o masina si soferul din S60 nu reactioneaza. In situatia in care viteza relativa fata de vehiculul din fata este de pana in 15 km/h, coliziunea este evitata in totalitate. La diferente de viteza mai mari sunt reduse consecintele accidentului. De fiecare data cand masina a fost oprita de CitySafety, soferul primeste un mesaj scris de averizare, in bord.

Trebuie mentionat ca CitySafety e reglat sa intervina foarte foarte tarziu, pentru ca soferul sa nu se simta ingradit. Deci sistemul intervine atat de greu, incat daca vrei sa-l incerci, cum am facut noi in acest test, vei avea senzatia ca vei lovi masina care sta pe post de „victima”. La primele noastre incercari cel de la volan a franat din instinct inainte ca CitySafety sa actioneze.

Oricum, CitySafety nu e perfect si chiar a facut de ras Volvo S60 in cateva demonstratii publice. Adica a intrat in obstacol. Optional, S60 poate fi echipat cu un sistem suplimentar ce detecteaza pietonii (Pedestrian Detection), putand astfel evita un impact printr-un principiu similar cu cel al CitySafety din echiparea standard. Pedestrian Detection este oferit pe S60 optional, impreuna cu sistemul de avertizare a coliziunilor (Collision Warning) si pilotul automat adaptiv (ACC).

In rest, noul Volvo S60 e o masina moderna si foarte bine lucrata.

Totusi confortul e penalizat de pozitionarea prea joasa a scaunelor din fata, astfel ca pasagerii din spate nu au loc suficient pentru a-si tine talpile. Masina compenseaza insa prin scaune mari, moi si confortabile, imbracate intr-o piele carnoasa, tipica Volvo.

Pe sosea

Cea mai placuta surpriza este insa placerea condusului. Directia e foarte precisa, astfel ca la o mica miscare de volan rotile vireaza rapid. Asta ii confera masinii o agilitate sporita pe curbe. Din setarile masinii poti chiar regla nivelul de asistare, ca directia sa se simta moale, neutra sau tare.

Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)Toata partea mecanica are un comportament sportiv, cu riscurile de rigoare. Suspensia e un pic cam dura, sau… sa spun altfel, sunt masini care imbina mai fericit senzatia de sportivitate si confortul.

Franele sunt extraordinar de eficiente si iti dau o senzatie placuta de siguranta.

Motorul e turbo pe benzina, de 2 litri, si dezvolta 203 Cai Putere. Nu e foarte economic, adica consuma aproape 10 litri / 100 km in extraurban, insa e foarte potrivit pentru aceasta masina. Propulsorul e pus in valoare de o cutie de viteze robotizata Powershift, cu dublu ambreiaj, care se dovedeste foarte rafinata. Atat motorul, cat si transmisia, sunt de la Ford.

Din pacate, cutia de viteze nu are mod sport, ci doar secvential. Pe drumuri de munte e aproape obligatoriu sa schimbi manual vitezele pentru ca altfel masina devine obositoare. Cutia incearca sa tina motorul cat mai putin turat si asta se traduce in multe schimbari de trepte si o acceleratie lenta.

Pe de alta parte, schimbatorul e foarte fin lucrat si se actioneaza precis si delicat, astfel ca e o adevarata placere sa lucrezi cu el.

Concurenti

Rivalii directi ai lui Volvo S60 sunt Saab 9-3, Alfa Romeo 159, BMW Seria 3, Audi A4, Mercedes-Benz Clasa C, Infiniti G Sedan si Lexus IS.

Concluzii

Masina din test costa 46.000 de euro, inclusiv TVA. Pretul pare putin cam mare pentru un Volvo de segment mediu, insa si concurenta practica aproximativ aceleasi preturi.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

1 comentariu

T 10 noiembrie 2010 - 17:20

Misto!

Bravo baieti! Masina foarte bine pusa in evidenta.

Keep up the good work!

Reply

Lasa un comentariu