Volvo lanseaza in 2012 doua exemplare Volvo C30 pe hidrogen, in scopuri experimentale, anuntand astfel intrarea producatorului auto suedez in batalia pentru tehnologii alternative de propulsie.
„Volvo Cars face acum urmatorul pas spre urmatoarea generatie a tehnologiei folosite de vehiculele electrice. (…) Scopul este de a avea, in 2012, doua prototipuri bazate pe Volvo C30 DRIVe Electric gata pentru teste in traficul cotidian”, se arata intr-un comunicat al Volvo Cars.
Volvo C30 DRIVe Electric va fi fabricat intr-un numar de 250 de unitati. Masina dispune de un pachet de baterii litiu-ion ce-i asigura o autonomie de pana la 150 de kilometri. Viteza maxima este de 130 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 10,5 secunde.
Proiectul de cercetare al Volvo este sustinut de Agentia Suedeza pentru Energie (Swedish Energy Agency) si PowerCell, companie suedeza specializata in dezvoltarea de tehnologii bazate pe hidrogen.
„In prima faza va fi realizat un studiu asupra a ceea ce insemna extensor de autonomie (range extender), adica un sistem de propulsie format dintr-o celula de combustie plus un generator. Sarcina generatorului este de a descompune combustibil lichid, in acest caz benzina, pentru a crea hidrogen gazos. Celula de combustie transforma hidrogenul gazos in energie electrica, care la randul ei alimenteaza motorul electric ce propulseaza masina”, noteaza Volvo.
Mai simplu spus, Volvo lucreaza la un fel de centrala electrica foarte eficienta si compacta.
Potrivit producatorului auto suedez, acest tip de tehnologie genereaza electricitate fara a emite oxizi de carbon (CO), oxizi de azot (NOx), oxizi de sulf (SOx) si particule.
„Datorita procesului extrem de eficient, emisiile de dioxid de carbon (CO2) sunt semnificativ mai reduse in comparatie cu cele ale unui vehicul conventional. Produse finite sunt electricitatea, apa si o cantitate mica de bioxid de carbon”, se arata in comunicatul Volvo Cars.
Este de asteptat ca aceasta tehnologie sa creasca autonomia masinilor electrice cu pana la 250 de kilometri in plus fata de ce ofera oricum acumulatorul (bateria) masinii, potrivit Volvo.
Companie estimeaza ca industria pilelor de combustie sa va dezvolta si costurile vor scadea prin productie in masa. Aceleasi sperante au fost exprimate si de General Motors recent.
„Abia am facut primii pasi si este normal ca sa fie prea devreme pentru a vorbi despre introducerea pe piata a masinilor electrice cu extensor de autonomie. O decizie privind industrializarea tehnologiei va veni dupa ce am aflat mai multe despre celulele de combustibil si oportunitatile pe care le ofera”, a declarat directorul general executiv (CEO) al Volvo Cars, Stefan Jacoby.
Extensorul de autonomie este deja folosit de General Motors pentru a propulsa Chevrolet Volt, insa tehnologia utilizata de americani este mai simpla si mai ieftina, avand un principiu de functionare mai putin complicat. Aici poti citi pe larg despre cum functioneaza Chevrolet Volt si ce critici a atras sistemul sau inovator de propulsie.