Seful BMW, Norbert Reithofer, nu crede ca masinile electrice vor fi profitabile inca de la debutul lor comercial, scrie Automotive News Europe (ANE). Toate acestea vin in contextul in care toate automobilele propulsate electric au preturi sensibil mai mari decat echivalentele lor pe benzina sau diesel.
„E posibibil sa nu castigi deloc bani cu aceste tehnologii pe parcursul primului lor ciclu de viata. (…) Motorizarile conventionale trebuie sa sustina financiar noile tehnologii”, a spus Reithofer.
BMW intentioneaza sa aduca pe piata in 2013 primul sau automobil electric, parte a Proiectului i.
Dupa o perioada de tatonare de circa un an in care nimeni n-a reusit sa inteleaga ce inseamna Megacity Vehicle (MCV), BMW a venit cu explicatii si fotografii la inceputul lunii iulie din acest an. Pe scurt, e vorba de un nou concept de automobil, construit in mare parte din fibra carbon, pe care il vom vedea pe strazi din 2013.
„Megacity Vehicle este un automobil revolutionar. Va fi prima masina din lume, produsa in serie, cu structura habitaclului din fibra de carbon”, a declarat atunci Klaus Draeger, membru in Consiliul de Administratie al BMW, responsabil de Dezvoltare.
Practic, spune BMW, folosirea fibrei de carbon – un material foarte usor, dar rezistent – pentru a proteja spatiul in care stau pasagerii are doua avantaje majore. Ofera siguranta sportita si permite constructorului sa faca masinile mai usoare cu 300-350 de kilograme, adica atat cat cantareste in plus o masina electrica construita pe o caroserie din materiale conventionale – otel, aluminiu.
Arhitectura masinii va avea doua elemente importante, inglobate in ceea de BMW numeste LifeDrive:
- 1. Modulul Drive include bateriile, motorul si elementele de rezistenta si siguranta ale sasiului
- 2. Modulul Life consta in principal in celula de siguranta pentru pasageri, fabricata din fibra de sticla
Aceasta noua abordare de constructie a masinii permite noi artificii tehnologice si de design in ceea ce priveste fabricarea masinilor, spune BMW. Practic, fibra de carbon va permite companiei sa usureze masinile cu circa 350 de kilograme. Astfel, BMW va putea pune baterii mai mari pe masini, crescand autonomia.