Acasa Chevrolet Chevrolet Volt, criticat dur dupa ce primele teste arata ca masina e mai degraba hibrida decat electrica

Chevrolet Volt, criticat dur dupa ce primele teste arata ca masina e mai degraba hibrida decat electrica

de Costea Arsene

Chevrolet Volt (sursa - GM)

Cu doar o luna inainte de lansarea pe piata din SUA a Chevrolet Volt, pe care producatorul General Motors (GM) il prezinta ca pe un automobil electric, jurnalistii auto au descoperit, la primul test drive facut cu acest model, ca atunci cand masina depaseste viteza de 110 kilometri pe ora, motorul pe benzina intra in functiune si ajuta la propulsia masinii.

Jurnalistii de la mai multe publicatii americane au observat ca propulsorul in patru cilindri are o legatura directa cu rotile, in ciuda anuntului initial facut de GM, in care producatorul auto preciza ca motorul pe benzina intra in functiune doar atunci cand bateria este epuizata, fara a avea legatura mecanica cu rotile, furnizand doar energie motoarelor electrice care propulseaza masina.

Compania producatoare se apara si spune, printr-un comunicat de presa, ca sistemul implementat pe Volt este unul revolutionar si ca nu a vrut sa dezvaluie acest amanunt inainte de recunoasterea oficiala a tuturor patentelor.

„Potrivit GM, motorul pe benzina nu propulseaza rotile niciodata de unul singur, dar va participa la inaintarea masinii in numele eficientei, care este astfel imbunatatita cu 10-15%”, arata jurnalistii de la autoblog.com.

Acest lucru se intampla insa la orice masina hibrida actuala, diferenta fiind facuta, in cazul lui Volt, de capacitatea mai mare a bateriei si de posibilitatea de a o reincarca si direct la priza.

GM a anuntat initial ca modelul sau Volt va putea parcurge 64 de kilometri doar cu ajutorul energiei din baterie, inainte ca propulsorul pe benzina sa intre in functiune si sa ofere o autonomie suplimentara de inca aproximativ 500 de kilometri.

Informatiile au fost recent modificate, noile date anuntant o autonomie intre 40 si 80 de kilometri in modul pur electric si de circa 500 de kilometri in total.

Competitorul direct al lui Volt va fi modelul Toyota Prius Plug-In Hybrid, care va putea fi incarcat la priza si va parcurge pana la 21 de kilometri folosind doar propulsia electrica. Dupa consumarea acumulatorilor, va porni motorul pe benzina.

Volt dispune de un motor electric de 160 Cai Putere (CP), ce dezvolta un cuplu de 320 Newton-metru (Nm).

Primul automobil asa-zis electric al Chevrolet, destinat comercializarii in masa, Volt, costa 41.000 dolari in SUA (echivalentul a 31.500 euro), dar beneficiaza de o scutire de impozit de pana la 7.500 dolari, pretul coborand astfel la 33.5000 dolari. Pretul este putin mai mic decat al masinii 100% electrice Nissan Leaf.

comenteaza pe gmclub

Lasa un comentariu