Acasa Foto FOTO: Opel GTC Paris si Astra Sports Tourer au debutat in premiera mondiala la Paris

FOTO: Opel GTC Paris si Astra Sports Tourer au debutat in premiera mondiala la Paris

de Adrian Mitrea

Opel GTC Paris (sursa - 0-100.ro)

Constructorul auto german Opel expune la standul sau de la Salonul Auto de la Paris (2-17 octombrie) conceptul GTC Paris si versiunea break (Sports Tourer) a modelului Astra. Aceasta din urma va putea fi comandata in Romania din noiembrie, iar inlocuitorul GTC-ului aflat in prezent pe piata vine in cursul anului viitor.

Conceptul GTC Paris are 4,46 metri lungime si ofera spatiu pentru cinci pasageri. Motorul este de 2 litri, turbo pe benzina, de 213 kW / 290 Cai Putere, asociat unei cutii de viteze manuala cu sase trepte si tehnologiei Stop & Start, care opreste automat propulsorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intenioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate si la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transimisii manuale).

click aici pentru a vedea standul Opel de la Paris

Mai aproape de lansarea in showroom-uri este varianta de caroserie break a modelului compact Astra, care nu se mai numeste Caravan, ci Sports Tourer, denumire preluata de la varful de gama al Opel, Insignia.

Masina va fi lansata in Romania in toamna, cel mai probabil in noiembrie, potrivit oficialilor Opel din Romania.

Opel Astra Sports Tourer preia designul si mecanica variantei hatchback (cu 5 usi – n.r.) a noului Opel Astra, si, in mod evident, spatele este usor modificat. Portbagajul masoara 500 de litri, la fel ca la generatia pe care o inlocuieste, iar prin rabatarea banchetei spate (sistemul FlexFold) se poate ajunge la un total de 1.550 litri, cu 40 de litri mai putin fata de vechiul model.

Ampatamentul este de 2,685 metri, la fel ca la hatckback, si mai mic cu 18 milimetri fata de generatia anterioara.

Cu toate ca volumul total de incarcare este mai mic la noul Astra break,lungimea suprafetei plane de incarcare a crescut cu 28 de milimetri fata de generatia anterioara, la 1,835 metri.

Masina dispune de aceleasi tehnologii ca si Astra hatchback, printre care sasiu adaptiv FlexRide, reglaj automat si permanent al farurilor AFL+, scaune medicinale si Opel Eye – sistem care recunoaste semnele de circulatie printr-o camera video si afiseaza in bord limita de viteza pentru sectorul de drum respectiv.

Versiunea de caroserie break insumeaza circa 25% din vanzarile gamei Astra in Europa, peste media segmentului compact aflata la 17%.

Acest aspect comercial are cumva trasaturi istorice, deoarece Opel a fost primul constructor auto din Europa care a introdus caroseria break, prin modelul Rokord CarAvan din 1953. Traditia de masini break Opel a continuat cu Ascona Voyage (1971).

Masina poate va putea fi comandata cu opt motorizari, cu puteri cuprinse intre 95 Cai Putere (CP) si 180 CP, dar Opel mentioneaza explicit doar patru dintre ele. Este de asteptat ca celelalte pana la opt sa fie aceleasi de pe gama Astra hatchback.

Ca noutati in materie de motorizare sunt:

Benzina

  • 1,4 litri turbo, 120 CP, cu transmisie manuala cu sase trepte
  • 1,4 litri turbo, 140 CP, cu transmisie manuala cu sase trepte sau automata cu sase trepte

Diesel

  • 1,3 litri turbo, 95 CP, cu sistem Stop & Start, care opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intenioneaza sa demareze
  • 2,0 litri turbo, 160 CP, cu transmisie manuala cu sase trepte sau automata cu sase trepte

Opel Astra Sports Tourer a fost conceput la Russelsheim, Germania, dar va fi produs la uzina Ellesmere Port din Marea Britanie.

Lasa un comentariu