Acasa Saloane Auto FOTO: Topul celor mai importante noutati de la Salonul Auto de la Paris

FOTO: Topul celor mai importante noutati de la Salonul Auto de la Paris

de Adrian Mitrea
Mondial de l'automobile 2010 (sursa - mondialautomobile.com)
Mondial de l'automobile 2010 (sursa - mondialautomobile.com)

Salonul Auto de la Paris, unul dintre cele mai importante evenimente de gen din Europa, isi deschide portile intre 2 si 17 octombrie. Printre cele mai importante noutati se numara noul Volkswagen Passat, noul Chevrolet Aveo si noul Citroen C4, insa lista e mult mai lunga.

In total sunt peste 50 de aparitii noi in lumea auto, dintre care peste 15 sunt palpabile si au o importanta deosebita si pentru Romania, chiar daca marca autohtona Dacia nu va veni cu nicio premiera. Poti vedea toate stirile de la Salonul Auto de la Paris accesand dectiunea Paris 2010 de pe sit. Echipa 0-100.ro va fi la Paris si va acoperi toate evenimentele importante, astfel ca aici vei gasi cele mai relevante stiri de la Salon, precum si fotografii detaliate cu noutatile  marcilor participante. Zilele dedicate presei sunt 30 septembrie si 1 octombrie.

Audi

Principala noutate de la standul Audi este modelul A7 Sportback, o limuzina cu aspect de coupe ce ajunge si in showroom-urile din Romania in luna noiembrie din acest an. Masina are 4,97 metri lungime, 1,91 metri latime si doar 1,42 metri inaltime. Caroseria este construita din otel si aluminiu (20%), fiind usoara si rigida.

O alta premiera Audi este versiunea sportiva a modelului A1, cel mai mic din gama constructorului auto din Ingolstadt. Audi S1 vine in Romania in primele luni din 2011 si are sub capota un motor turbo pe benzina de 1,4 litri ce dezvolta 185 Cai Putere (CP).

La standul Audi se vor mai gasi doua versiuni ale deja existentei masini sport R8, denumite R8 GT si R8 V8 Spyder.

Audi A7 Sportback (sursa - Audi)
Audi A7 Sportback (sursa - Audi)

BMW

Standul BMW gazduieste noul BMW X3, care pleaca de la 41.168 euro inclusiv TVA in Romania. Masina a crescut usor in dimensiuni fata de modelul pe care-l inlocuieste si va fi disponibila in showroom-urile din tara in ultimele luni din acest an.

Pe langa noul X3, BMW mai expune la Paris conceptul Seria 6 Coupe, care prefigureaza noua generatie a coupe-ului Seria 6, asteptat pe piata la inceputul anului viitor. Conceptul nu este foarte futurist si este lucrat pana la cele mai mici detalii, semn ca versiunea de serie nu va fi foarte diferita. Piesa de rezistenta a masinii este interiorul, cel mai modern creat de BMW pana acum.

Pe langa acestea, la standul BMW mai este asteptat un automobil de serie sau concept cu performante dinamice ridicate si consum redus, dupa cum reiese dintr-o misterioasa campanie de teasing initiata de BMW.

BMW Concept Seria 6 Coupe (sursa - BMW)
BMW Concept Seria 6 Coupe (sursa - BMW)

Chevrolet

Marca americana Chevrolet, prezenta pe piata europeana de doar sase ani, are un set de noutati foarte apropiate ca importanta. Cel mai interesant este noul Aveo, model care a sifonat serios imaginea marcii prin rezultatele dezamagitoare la testele Euro NCAP. Noul Aveo promite nivel maxim de siguranta pentru segmentul sau, si un design tineresc si agresiv.

La fel de importanta este si versiunea de caroserie hatchback a modelului Cruze, care vine la Paris ca prototip. Nivelul ridicat al finisajelor si atentia pentru detalii sugereaza ca aceasta masina-concept va intra cu minime modificari in productia de serie, devenind un rival serios pentru Volkswagen Golf, Renault Megane, Opel Astra si Ford Focus.

Standul Chevrolet va mai gazdui si monovolumul Orlando, tip de masina fara prea mare cautare in Romania, precum si o versiune restilizata a SUV-ului Captiva.

Chevrolet Cruze Hatchback (sursa - Chevrolet)
Chevrolet Cruze Hatchback (sursa - Chevrolet)

Citroen

Francezii de la Citroen prezinta la ei acasa noua generatie a compactei C4, masina ce se remarca prin tehnologii nemaiintalnite in clasa sa: scaune fata cu masaj, sistem de avertizare la parasirea nedorita a benzii de rulare (Lane Departure Warning) si monitorizare a unghiurilor moarte.

Noul C4 are acum un design mai conventional, exterior si interior. La fel ca la noul noul C3, Citroen a renuntat la afisajul electronic al vitezei. De asemenea, Citroen a renuntat la volanul cu butuc fix pe noul C4. Automobilul are 4,33 metri lungime, 1,79 metri latime si 1,49 metri inaltime, fiind cu 5 centimetri mai lung, cu 2 cm lat si cu 3 cm mai inalt decat prima generatie. Volumul portbagajului este de 408 litri, o valoare buna pentru segmentul compact din care face parte.

Standul Citroen va mai gazdui si indraznetul concept Lacoste, cu accentul pus pe simplitate si inovatie.

Noul Citroen C4 (sursa - Citroen)
Noul Citroen C4 (sursa - Citroen)

Ferrari

Marca sport de lux italiana Ferrari expune la Paris un automobil decapotabil de inalta performanta ce va fi construit in doar 80 de unitati. Numele sau este SA Aperta si dispune de un motor V12 de 670 Cai Putere.

Ferrari Aperta (sursa - Ferrari)
Ferrari Aperta (sursa - Ferrari)

Ford

In asteptarea masinii-surpriza pe care Ford o va produce la Craiova, fanii marcii americane vor putea descoperi la Paris noul Focus, prezentat deja la Saloanele Auto de la Detroit si Geneva. Noutatea absoluta ce vine la Paris este versiunea sportiva ST a noului Focus, ce dispune de un motor turbo pe benzina EcoBoost de 2 litri si 250 Cai Putere.

Ford Focus ST 2012 (sursa - Ford)
Ford Focus ST 2012 (sursa - Ford)

Hyundai

Coreenii de la Hyundai vin la Paris cu o serie de modele de nisa, care in mod traditional nu au vanzari spectaculoase in Romania. Atfel, in premiera mondiala, Hyundai va dezvalui monovolumul compact ix20 si va marca inceperea livrarilor coupe-ului Genesis pe Batranul Continent.

Pentru clientii obisnuiti este mai importanta versiunea restilizata a celui mai mic automobil din gama Hyundai, i10, care debuteaza si ea la Paris. Hyundai i10 vine cu propulsie electrica la evenimentul auto din Hexagon, devenind astfel primul automobil electric pe care Hyundai il va produce in serie (mica ce-i drept).

Hyundai i10 Facelift 2011 (sursa - Hyundai)
Hyundai i10 Facelift 2011 (sursa - Hyundai)

Kia

Cealalta marca coreeana de calibru mondial, Kia, arata ca intentioneaza sa intre in segmentul automobilelor mici de oras, dominat de masini precum smart fortwo, prin conceptul Pop, cu propulsie electrica.

Kia Pop (sursa - Kia)
Kia Pop (sursa - Kia)

Land Rover

Dupa o perioada grea in care a trecut de sub patronatul Ford la indienii de la Tata Motors, Land Rover vine cu un produs complet nou, menit sa aduca noi clientii marcii premium britanice. Modelul Evoque este cel mai mic si mai economic autovehicul produs vreodata de Land Rover si va fi piesa de rezistenta a marcii la Paris. Evoque este, de asemenea, primul automobil Land Rover care nu dispune standard de tractiune 4×4. Masina va ajunge si in showroom-urile din Romania in a doua parte a anului 2011.

Land Rover Evoque (sursa - Land Rover)
Land Rover Evoque (sursa - Land Rover)

Mercedes-Benz

Noul Mercedes-Benz CLS este elementul central al prezentei marcii premium germane la Paris. Preturile pentru Romania au fost deja anuntate. Noul CLS pleaca de la 66.092 euro, inclusiv TVA, la noi in tara si primele exemplare vor circula pe strazile locale din februarie 2011. Masina dispune de tehnologii de varf, printre care faruri si stopuri cu tehnologie LED de ultima generatie, si evidentiaza trasaturile de design ale viitoarelor modele Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz CLS 2011 (sursa - Daimler)
Mercedes-Benz CLS 2011 (sursa - Daimler)

MINI

MINI isi afirma interesul pentru piata scuterelor electrice si va dezvalui la Paris MINI Scooter E Concept. Desi nu are traditie in materie de scutere, cei de la MINI incearca sa transfere farmecul masinilor unui vehicul motorizat cu doua roti, ale carui specificatii sunt deocamdata o enigma.

MINI Scooter E Concept (sursa - BMW)
MINI Scooter E Concept (sursa - BMW)

Nissan

Japonezii de la Nissan isi reafirma interesul pentru segmentul masinilor electrice, urmand sa dezvaluie la Paris conceptul 100% electric Townpod, despre care producatorul n-a furnizat inca mai multe detalii. Townpod va sta la stand alaturi de masina electrica Leaf, ce pleaca de la 33.000 euro in Europa.

Opel

Principala noutate Opel este conceptul GTC Paris, care se va transforma cu minime modificari in noul Opel GTC. Masina-concept dispune de un motor turbo pe benzina de 290 Cai Putere, ce va echipa si versiunea de serie, programata pentru lansare in 2011.

Opel GTC Paris (sursa - Opel)
Opel GTC Paris (sursa - Opel)

Peugeot

Francezii de la Peugeot si-au propus sa fie in centrul atentiei la Paris, astfel ca au pregatit limuzina 508, in variante de caroserie break si sedan, precum si conceptul cu propulsie electrica EX1. Daca 508 va ajunge inclusiv in Romania in 2011, ca inlocuitor pentru modelele 407 si 607, EX1 este un vehicul care va ramana multa vreme la stadiul de concept. Cert este ca Peugeot EX1 este propulsat electric de doua motoare ce dezvolta in total de 340 Cai Putere (CP) / 250 kW.

Pe de alta parte, automobilul 100% electric Peugeot iOn, ajuns in pragul productiei in serie, vine sa confirme interesul marcii franceze pentru piata masinilor electrice.

Peugeot EX1 (sursa - Peugeot)
Peugeot EX1 (sursa - Peugeot)

Renault

Renault are un nou designer de mai bine de un an, in persoana lui Laurens van den Acker. Acesta isi dezvaluie, la Paris, strategia de design pentru viitoarele modele Renault. Esenta ideilor sale este reprezentata de conceptul DeZir. Litera „Z” face trimitere la semnatura Renault Z.E. (de la Zero Emisii), dezvaluind astfel faptul ca DeZir este o masina electrica. Motorul electric este pozitionat in spatele masinii, central, iar bateriile sunt de asemenea in spate. DeZir poate parcurge circa 160 de kilometri cu energia stocata in bateriile de 24 kWh. Puterea este transmisa rotilor din spate. Propulsorul electric este o evolutie al celui montat deja pe prototipurile electrice ale Renault, precum Fluence Z.E., dar are putere crescuta cu peste 40 de Cai, ajungand la un total de 150 de Cai Putere si un cuplu maxim de 226 Newton-metru. Masina poate atinge 100 de kilometri pe ora, cu start de pe loc, in mai putin de cinci secunde.

Pentru clienti este insa mai importanta dezvelirea varfului de gama Latitude, urmas al modelelor VelSatis si Safrane, precum si o versiune restilizata a modelului Laguna, disponibil si in Romania din octombrie, cu navigatie standard.

Renault DeZir (sursa - Renault)
Renault DeZir (sursa - Renault)

Saab

Vazandu-se sub un nou proprietar, Spyker, Saab isi indreapta atentia spre vehicule cu emisii de esapament zero, printr-un prototip electric al modelului compact 9-3, ce poarta indicativul ePower. Urmand sa fie produs in serie mica (deocamdata), Saab 9-3 ePower are performante deloc de neglijat: are 186 Cai Putere si ajunge la 100 km/h in 8,5 secunde.

Saab 9-3 ePower (sursa - Saab)
Saab 9-3 ePower (sursa - Saab)

smart

smart, marca vizionara in materie de mobilitate personala, expune scuterul-concept escooter la Paris. Conceptul smart escooter dispune de tehnologii caracteristice mai degraba unei masini, cum ar fi monitorizarea unghiurilor moarte (Blind Spot Assist). Scuterul dispune si de ABS si un airbag, se arata intr-un comunicat al producatorului auto. smart escooter poate atinge o viteza maxima de 45 km/h, iar bateria litiu-ion (48 V, 80 Ah) ii asigura o autonomie de pana la 100 de kilometri. Acumulatorul poate fi incarcat la orice priza, iar „un plin” se face in 3-5 ore.

smart escooter concept (sursa - Daimler)
smart escooter concept (sursa - Daimler)

Suzuki

Noul Swift va fi vedeta de la standul Suzuki, fiind acum mai lung, mai lat, mai inalt si mai performant. Noul Swift, la fel ca si generatia pe care o inlocuieste, va fi produs la uzina Esztergom din Ungaria.

Noul Suzuki Swift (sursa - Suzuki)
Noul Suzuki Swift (sursa - Suzuki)

Volkswagen

Standul Volkswagen va dezvalui cea mai importanta noutate pe segmentul limuzinelor de clasa medie: noul Passat. Este inca neclar daca avem de-a face cu un model complet nou sau cu o varianta profund restilizata, insa schitele neoficiale ale modelului tradeaza schimbari majore. Masina va ajunge si la dealerii Volkswagen din Romania in primele luni din 2011.

Volkswagen Passat 2011 (sursa - dagbladet.no)
Volkswagen Passat 2011 (sursa - dagbladet.no)

1
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Crăciunescu Mihail- Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Crăciunescu Mihail-
Cititor
Crăciunescu Mihail-

Viitorul aparţine maşinilor electrice, fără nicio îndoială. Aici se va da bătălia de acum înainte. Performanţă, autonomie, costuri.