Grupul nipon Fuji Heavy Industries (FHI), fabricantul masinilor Subaru, a dezvoltat o versiune noua, a treia, pentru motorul boxer pe benzina, la 21 de ani dupa introducerea celei de-a doua generatii de astfel de propulsoare pe modelul Legacy, in 1989.
„Avand tot patru cilindri dispusi orizontali (tehnologie prezenta pentru prima data pe modelul 1000 lansat in anul 1966), noul motor si-a pastrat prin urmare avantajele de a fi usor, compact, beneficiind in acelasi timp un centru jos al gravitatiei si vibratii echilibrate”, se arata intr-un comunicat al constructorului japonez.
Cea de-a treia generatie boxer vine cu inovatii in ceea ce priveste economia de combustil, noul propulsor consumand cu aproximativ 10% mai putin decat precedentul. Producatorul a facut totodata posibila aducerea de imbunatatiri pe viitor in privinta reducerii consumului de combustibil.
Fuji Heavy Industries a construit o fabrica in Gunma Oizumi, care va produce exclusiv aceasta noua versiune de motorizare boxer.
In motorul de tip boxer pistoanele sunt asezate in mod simetric, la stanga si la drepta, de-a lungul arborelui cotit, iar cand se misca acestea produc un zgomot similar cu cel facut de boxeri intr-un meci de box, de aici venind si numele de „boxer”.
Noua generatie de motoare boxer este disponibila in doua variante de capacitate cilindrica: de 2.000 centimetri cubi (cmc), respectiv 2.500 cmc, primul motor dezvoltand 148 de Cai Putere (CP) si un cuplu de 191 Newton-metru (Nm).