Producatorul auto american Coda Automotive, cu activitati de asamblare si in China, va incepe livrarea primului sau automobil sedan electric in decembrie 2010. Masina va costa 44.900 de dolari inainte de aplicarea subventiilor acordate de autoritatile federale si locale americane.
Sedanul electric Coda ajunge la 37.400 de dolari dupa aplicarea ajutoarelor fiscale acordate de guvernul Statelor Unite si la 32.400 de dolari, dupa primirea subventiilor din partea statului California, unde Coda isi are sediul, informeaza Automotive News.
Testele au aratat ca atunci cand este condus agresiv Coda electric poate parcurge intre 145 si 193 de kilometri, iar in regim normal, intre 193 si 210 kilometri.
Automobilul se reincarca, de la zero, la o priza de 220 Volti, in sase ore.
Modelul electric de la Coda este la fel de sigur precum un sedan BMW Seria 3, da asigurari directorul general al companiei.
Service-ul va putea sa fie asigurat de un asa-numit „valet de masini” Coda, in mod uzual reviziile si garantiile urmand sa fie facute si de alte marci.
Coda electric este fabricat in mare parte in China de catre Changan-Hafei, asamblarea inspectia finala fiind facuta in Benicia, California, unde este instalat si sistemul de stocare al energiei.
Printre furnizorii Coda se numara Delphi, care livreaza convertoarele de curent, LIO Energy Systems din Tianjin (China), care asambleaza pachetul de baterii, UQM (din SUA), pentru motor si unitatea de control a motorului, in timp ce sistemul de management al caldurii degajata de baterii este furnizat de Mitsubishi Electric.
Czinger a prevazut ca pana la sfarsitul lui 2014, Coda va vinde 14.000 de automobile electrice.
Intrebat cum priveste concurenta pe care o va avea din partea modelului electric, mai ieftin, Nissan Leaf, directorul general al Coda a declarat: „Pretul nu este un factor decisiv in vanzarea masinilor electrice. Cred ca autonomia si capacitatea vehiculului, mai mari cu 40% in cazul Coda, in toate anotimpurile, vor constitui factorul decisiv”.
Rivalul Nissan Leaf are un motor electric de 80 kW (109 CP) si nu are un alt tip de propulsor sub capota. De aici vine si dezavantajul unei autonomii mult mai reduse. Nissan Leaf are o autonomie de circa 160 de kilometri daca bateriile au fost incarcate complet, timp de opt ore, si poate atinge o viteza maxima de 140 km/h.
In lipsa posibilitatii de a incarca bateriile complet, Nissan spune ca in mai putin de 30 de minute se poate face o reincarcare de pana la 80% a acumulatorilor, ceea ce ar asigura o autonomie de peste 120 de kilometri. Aceasta valoare pare mica, dar satisface nevoile a peste 70% dintre soferii din lume, care nu merg cu masina mai mult de atat intr-o zi, spune Nissan.
Livrarile catre clienti, pentru ambele modele, vor incepe in ultimele luni din 2010.