Acasa Foto FOTO: Peugeot EX1 vine in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris alaturi de limuzina 508

FOTO: Peugeot EX1 vine in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris alaturi de limuzina 508

de Costea Arsene

Peugeot EX1 (sursa - Peugeot)

Peugeot va prezenta la Salonul Auto de la Paris, din octombrie, in premiera mondiala, conceptul futurist EX1, cu propulsie electrica. Alaturi de acesta, la standul marcii se va mai gasi, de asemenea in premiera, limuzina 508, inlocuitoarea modelelor 407 si 607, si vehiculul electric iOn.

„Peugeot EX1 este un roadster (masina decapotabila) cu doua locuri, cu un design futurist si o arhitectura noua, conceput pentru a oferi senzatii intense de condus”, a anuntat Peugeot. Masina marcheaza 200 de ani de istorie Peugeot.

click aici pentru galeria foto

EX1 este propulsat electric de doua motoare ce dezvolta in total de 340 Cai Putere (CP) / 250 kW. Masina „a doborat deja cateva recorduri mondiale in ceea ce priveste acceleratia”, noteaza Peugeot, fara a specifica insa in cat timp EX1 ajunge la 100 km/h.

Peugeot 508

Peugeot 508 (sursa - Peugeot)Masina are ca sursa de inspiratie conceptul 5 by Peugeot prezentat la Salonul Auto de la Geneva din acest an, printre informatiile care atrag atentia fiind rezervorul de carburant cu o capacitate de 72 de litri, dar si greutatea automobilului in varianta sedan, care variaza intre 1.318 kilograme si 1.468 kilograme, cu rezervorul gol, in functie de versiunea de motorizare.

Peugeot 508 vine cu doua caroserii, sedan si break (SW).

Ambele variante de caroserie beneficiaza de sase tipuri de motorizari, doua pe benzina si patru diesel, se arata in comunicatul de presa al producatorului francez.

Versiunea de intrare in gama 508 este reprezentata de motorul aspirat pe benzina (VTi) de 1,6 litri, care dezvolta 120 Cai Putere (CP) si un cuplu motor de 160 Newton-metru (Nm) la 4.250 rotatii pe minut (rpm). Daca opteaza pentru aceasta motorizare, clientii vor beneficia de o transmisie manuala cu sase rapoarte controlata automat.

click aici pentru galeria foto

Cu aceasta echipare, masina accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 11,5 secunde si atinge o viteza maxima de 203km/h.

Cealalta optiune de motorizare pe benzina se numeste THP, este supraalimentata, dezvolta 156 CP si un cuplu motor maxim de 240 Nm. Propulsorul poate fi cuplat fie la o transmisie manuala cu sase trepte, fie la o cutie de viteze automata tot in sase rapoarte.

Motorizarile diesel (HDi) pornesc cu unitatea de 1,6 litri, 112 CP si 240 Nm, pe care poate fi montata fie o transmisie manuala cu cinci rapoarte, fie o transmisie manuala pilotata automat cu sase trepte.

Peugeot 508 SW (sursa - Peugeot)Urmeaza propulsorul de 2 litri care genereaza 140CP si 320 Nm, unitatea de mijloc a gamei diesel, tot de 2,0 litri, producand 163CP si 320 Nm in cazul versiunii cu cutie manuala, respectiv de 340 Nm atunci cand este montata transmisia automata.

Versiunea de top a gamei diesel este reprezentanta de propulsorul de 2,2 litri, care furnizeaza 204 CP si un cuplu motor maxim de 450 Nm. In acest caz, masina este propulsata de la 0 la 100 km/h in 8,2 secunde si poate atinge o viteza maxima de 232/km/h.

Constructorul anunta un consum mediu de 4,8 litri la suta de kilometri parcursi pentru versiunea manuala a lui Peugeot 508 2,0 HDi si de 5,7 litri pentru motorul diesel de 2,2 litri.

Benzinarele consuma intre 6,2 litri la suta de kilometri parcursi (varianta manuala controlata electronic a motorului de 1,6 litri si 120CP) si 7,1 litri in cazul propulsorului de 156 CP cu cutie automata.

Modelul 508 are o lungime de 4,79 metri in varianta de caroserie sedan si 4,81 metri in varianta break, aceeasi latime, de 2,06 metri, cu tot cu oglinzile laterale, si acelasi ampatamant, de 2,81 metri.

Volumul portbagajului in cazul sedanului este de 497 de litri, in timp ce 508 SW beneficiaza de 612 litri.

Automobilul beneficiaza de sase airbaguri, ABS, ESP, aer conditionat in patru zone si de un parbriz panoramic in cazul lui 508 break.

Toate motoarele respecta normele de poluare Euro 5, din 2012, modelul Peugeot 508 urmand sa beneficieze de tehnologia Hybrid4, cu ajutorul careia masina va emite doar 99 de grame de dioxid de carbon per kilometru.

Peugeot 508 Hybrid4 va avea tractiune integrala (4X4) si un motor electric amplasat pe puntea spate, care impreuna cu propulsorul HDi vor genera aproximativ 200 CP.

Peugeot iOn, 100% electric

Spre deosebire de EX1, Peugeot iOn intra in productie pana la sfarsitul acestui an si va costa 30.000 euro in Franta. iOn este construit pe baza vehiculului electric Mitsubishi i-MiEV, cu mici modificari.

click aici pentru galeria foto

Modelul electric Citroen C-Zero este, de asemenea, construit pe platforma omonimului sau japonez, toate trei vehiculele (i-MiEV, iOn si C-Zero) urmand sa fie fabricate la uzina PSA Peugeot Citroen din Spania, potrivit cotidianului de afaceri japonez Nikkei, citat de Automotive News Europe.

Bord Peugeot iOn (sursa - Peugeot)Bateriile litiu-ion ii asigura lui Peugeot iOn o autonomie de 150 de kilometri, iar o incarcare completa dureaza 6 ore. La o priza de mare voltaj, bateriile se incarca la 50% din capacitate in 15 minute si la 80% in 30 de minute.

Peugeot iOn dispune de un motor electric ce dezvolta 47 KW / 64 Cai Putere si un cuplu de 180 Newton-metru (Nm), capabil sa propulseze masina pana la o viteza maxima de 130km/h.

Conform fisei tehnice puse la dispozitie de producatorul francez, modelul iOn poate accelera de la 0 la 100km/h in 15,9 secunde si parcurge primii 1.000 de metri 37,3 secunde. Masina este echipata cu jante din aliaj de 15 inch, incaltate cu anvelope Dunlop cu rezistenta scazuta la rulare.

Avand o lungime de 3,48 metri, Peugeot iOn poate gazdui patru ocupanti.

Peugeot iOn va putea fi condus incepand cu anul 2011 doar printr-un contract de leasing pe cinci ani, cu o rata lunara de 499 euro. Masina vine cu o garantie tot de cinci ani pentru acumulatori si trenul de propulsie.

Peugeot iOn (sursa - Peugeot)

Lasa un comentariu