Conducerea producatorului auto german BMW este preocupata de ritmul alert de imbatranire a propriilor angajati, in conditiile in care pana in anul 2020 mai mult de o cincime din populatia Germaniei (21,6%) va avea peste 65 de ani. Pentru a contracara efectele, BMW modifica regimul de lucru si recuteaza peste 1.000 de tineri ucenici.
Demografii numesc acest fenomen „Tsunami-ul Argintiu”, adica aprecierea considerabila a numarului muncitorilor cu parul carunt, potrivit cbsnews.com.
Lucratorii in varsta au mai multa rabdare si sunt mai priceputi in ceea ce fac, dar sunt mai putin flexibili, au mai putina putere si nu mai beneficiaza de aceeasi viziune, toate aceste calitati fiind necesare in munca de productie de zi cu zi, unde, spre exemplu, la fabrica BMW din Dingolfing 18.000 de muncitori produc peste 1.200 de masini pe zi.
BMW ar putea sa-si forteze lucratorii in varsta sa iasa la pensie, sau chiar sa-i concedieze, dar aceste solutii nu ar rezolva problema, explica managerul de productie al constructorului german, Helmut Mauermann.
„Aceasta ar putea fi modalitatea cea mai simpla prin care am rezolva problema, dar avem un contract social in Germania si in interiorul companiei, prin care este recunoscut faptul ca nu aceasta este solutia la care vom recurge – mai ales in conditiile in care nu avem suficienti oameni tineri la care sa apelam, prin urmare nu ar merge nici daca am vrea noi sa mearga”, a spus Mauermann.
In schimb, conducerea BMW a recurs la regruparea unei intregi linii de productie dintr-o uzina importanta astfel incat media varstei lucratorilor sa fie 47 de ani, adica exact asa cum indica prognozele ca va fi peste sapte ani.
Apoi muncitorii au fost intrebati cum pot fi imbunatatite conditiile de munca pentru a se adapta varstei mai inaintate a acestora.
Astfel ca atunci cand angajatii au spus ca ii dor picioarele, conducerea le-a dat incaltaminte speciala, a inlocuit podeaua cu una de lemn, unii dintre lucratori primind chiar si scaune de frizer adaptate muncii lor.
Unele unelte au fost imbunatatite, iar caracterele afisate pe ecranele calculatoarelor au fost marite.
Cu totul, BMW a anuntat ca a facut 70 de mici schimbari pentru reducerea riscului ca lucratorii sa greseasca si pentru a aduce mai mult confort la locul de munca.
Toate aceste schimbari au costat compania aproximativ 50.000 de dolari, tinand cont aici si de timpul pierdut. Rezultatele nu au intarziat sa apara: productivitatea acelei linii de asamblare a urcat cu 7%, iar rata de eroare a ajuns la zero.
„Toate aceste schimbari sunt extrem de evidente, dar nu putem ajunge la aceste solutii stand intr-un birou. (…) Este atat de simplu, dar se pare ca functioneaza”, a adaugat Mauermann.
Nu toate etapele din productia unui automobil pot fi readaptate pentru a acomoda angajati in varsta, dar BMW spune ca sunt suficiente astfel de locuri unde se poate interveni si ca testeaza aceste solutii si in alte unitati de productie.
In plus, compania a anuntat joi, 9 septembrie, ca recruteaza 1.124 de tineri ucenici, la nivel mondial, dintre care 1.080 in Germania. Un total de 3.900 de practicanti sunt in stagii de formare la grupul BMW, in 27 de unitati de productie din 24 de tari, incluzandu-i aici si pe cei 3.450 din Germania. Circa 650 de ucenici care si-au incheiat stagiul de pregatire la BMW in acest an au primit posturi permanente in cadrul companiei.
1 comentariu
avind in vedere ca la ora actuala s-a trecut la producerea automobilelor electrice pentru a proteja mediul inconjurator, iar toti producatori produc auotmobile electrice cu autonomie de funtionare [ kilometri parcursi ] limitata proiectul dezvoltat de mine este cu autonomie de functionare [ kilometri parcursi] nelimitat in functie de producatorul de acumulatori [ garantia de funcionare – ani ] . proiectul meu este functionabil 100 la 100 indiferet de mediu. Find un mare iubitor al automobilelor B.M.W. – PE CARE LE NUMESC RECHINI DUPA FORMA BOTULUI . Ma puteti contacta la adresa de mail mai sus mentionata pentru o sponsorizare pentru a aplica in practica acest proiect. VA MULTUMESC.