Chevrolet a prezentat miercuri, 8 septembrie, primele fotografii si informatii despre noua generatie a modelului de clasa mica Aveo, care pastreaza fidel liniile conceptului Aveo RS. Masina debuteaza fizic, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie.
„Modelul de prezentare Aveo RS a fost expus la saloanele auto de la Detroit si Geneva in prima parte a anului 2010 si, cu modelul final pregatit pentru productie, Chevrolet ofera un autovehicul care arata la fel de bine ca prototipul conceput anterior”, se arata intr-un comunicat al Chevrolet Romania.
Noua generatie Aveo este una dintre cele patru noutati pregatite de Chevrolet pentru Salonul Auto de la Paris. Alte noutati deja anuntate sunt masina de familie (MPV) Chevrolet Orlando si conceptul Cruze hatchback. Este de asteptat ca a patra surpriza sa fie versiunea restilizata a SUV-ului Captiva, surprinsa deja in fotografii spion.
Pentru noul Chevrolet Aveo va fi disponibila o gama cuprinzatoare de motorizari care include motoare pe benzina cu patru cilindri si motoare diesel, acestea incorporand cele mai recente tehnologii precum sincronizarea variabila a supapelor, dublu sistem de distributie variabila continua a camelor si sistemul de injectie de carburant common rail pentru unitatile diesel.
Gama motoarelor pe benzina este alcatuita din doua versiuni de 1,2 litri (de 70 Cai Putere si de 86 Cai Putere), o unitate de 1,4 litri (de 100 Cai Putere) si una de 1,6 litri (cu 115 Cai Putere). Pentru prima data, Aveo va fi disponibil cu doua versiuni ale unui motor turbo diesel de 1,3 litri (de 75 Cai Putere si 95 Cai Putere) care beneficiaza si de tehnologia Stop & Start, care opreste automat propulsorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intenioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate si la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transimisii manuale).
Prima transmisie automata cu 6 trepte de viteza marca Chevrolet disponibila pentru un autovehicul de mici dimensiuni va fi oferita pe majoritatea pietelor ca dotare optionala pentru Aveo cu motoare de 1,4 litri si 1,6 litri. Transmisiile manuale au 5 sau 6 trepte de viteza, in functie de motor.
Sistemul de servodirectie electronica (EPS), controlul electronic al stabilitatii (ESC) si franele ABS vor fi dotari standard.
Noul Chevrolet Aveo patrunde in competitivul segment mondial al autovehiculelor de mici dimensiuni, avand elemente de design agresive: partea frontala, farurile duble proeminente, grila dubla, linia aripilor ascendenta si console spate scurte, precum si manere ascunse pentru portierele spate.
Noua generatie Aveo aminteste de recent lansatul Spark. O varianta sedan cu patru usi va fi lansata impreuna cu versiunea hatchback vara viitoare.
„Noul Chevrolet Aveo a beneficiat de un amplu program de dezvoltare, care a avut drept rezultat un autovehicul de mici dimensiuni pe gustul tuturor soferilor europeni, atat in privinta design-ului, cat si a dinamicii. Specificatiile finale ale noului Aveo vor fi atent adaptate la fiecare piata europeana”, noteaza Chevrolet.
Noul Aveo este mai lung si mai lat decat modelul actual, ceea ce ii asigura un interior spatios si un volum de incarcare care se numara printre cele mai competitive din clasa sa.
Chevrolet promite ca designul interior dezvaluie mai multe surprize decat exteriorul, in special panoul de instrumente inspirat de motociclete care include un tahometru analog combinat cu un vitezometru digital si lampi de avertizare.
„Consola centrala beneficiaza de iluminarea de fundal de culoare albastra caracteristica modelelor din clasele superioare, iar bordul cuprinzator invaluie toata partea frontala a habitaclului. Acesta este disponibil in culori asortate si se continua de la plansa de bord pana in portiera soferului si a pasagerului din fata. Clientii Aveo vor aprecia calitatea materialelor utilizate in interior, numeroasele spatii de depozitare din consola centrala, precum si modernul sistem audio cu port USB, mufa aux-in si Bluetooth”, se arata in comunicat.
Noul Aveo a fost conceput sa ofere o manevrabilitate antrenanta, o caracteristica datorata partial structurii integrale a caroseriei rezistente (BFI), in cadrul careia a fost obtinuta o rigiditate torsionala inalta, acest model numarandu-se printre cele mai rigide din segmentul autovehiculelor de mici dimensiuni, noteaza producatorul. Tinuta de drum a masinii a fost adaptata pentru a satisface gusturile europenilor printr-un raport intre suspensie si manevrabilitate care combina confortul cu viteza de reactie.