Importatorul marcii Hyundai pe plan local, Hyundai Auto Romania, controlat de familia Tiriac, averizeaza ca numele firmei este folosit in false concursuri cu premii si noteaza ca a apelat la organele de cercetare penala pentru identificarea si pedepsirea persoanelor vinovate.
Falsele concursuri au „grave consecinte asupra imaginii companiei”, spune importatorul Hyundai, intr-un comunicat de presa.
„O serie de clienti au primit mesaje SMS prin care erau anuntati ca au castigat premii in bani, masini sau alte premii oferite de catre Hyundai Auto Romania. Pentru a intra in posesia premiului se solicita transmiterea de date personale, apelarea unor anumite numere de telefon, achizitia de cartele valorice si trimiterea codului de acces sau efectuarea de transferuri bancare”, spune Hyundai Auto Romania, intr-un comunicat.
Acest tip de inselaciune este frecvent intalnit, si nu doar numele unor companii auto este folosit in false concursuri. Dacia s-a confruntat cu o serie de cazuri similare pe tot parcursului anului 2009, dar au existat incidente mai rare si in alti ani. Actiunile legale au fost similare cu cele intreprinse de Hyundai.
„Hyundai Auto Romania doreste sa precizeze ca nu are nicio legatura cu aceste mesaje/apeluri telefonice, considerand aceasta actiune drept frauduloasa si cu unic scop de escrocare a persoanelor vizate”, noteaza compania.
Hyundai Auto Romania nu a desfasurat si nu desfasoara in momentul de fata o promotie de acest gen, iar clientii/persoanele contactate sunt rugate sa nu isi comunice datele personale in cadrul unor astfel de apeluri, chiar daca se precizeaza ca sunt apelati din partea Hyundai Auto Romania.
Hyundai Auto Romania nu foloseste aceste modalitati de comunicare pentru anuntarea promotiilor sau campaniilor derulate si nu solicita clientilor sai date cu caracter personal prin aceasta modalitate.
Importatorul face apel la publicul larg, rugandu-l sa anunte pe adresa office.hyundai@tiriacauto.ro daca primeste mesaje de acest fel.