Constructorul auto suedez Volvo, detinut de grupul chinez Geely, lanseaza un nou motor turbo pe benzina, de 1,6 litri (GTDi), disponibil in doua variante de putere: 150 si 180 Cai Putere (CP), a anuntat compania.
Propulsorul dispune de injectie directa ce trimite combustibilul in camera de ardere cu o presiune de 100 de bari.
De asemenea, noul motor Volvo are si distributie variabila (VVT – Variable Valve Timing), reducand astfel consumul de carburant si emisiile poluante.
Noul motor turbo de 1,6 litri este cel mai mic propulsor turbo pe benzina din oferta Volvo si va fi disponibil in urmatoarele luni pe modelele S60 si V60 (versiunea break a lui S60 – n.r.).
Motorul poate fi asociat unei cutii de viteze manuala cu sase trepte, care vine standard si cu tehnologie Stop & Start (ce opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intentioneaza sa demareze).
De asemenea, propulsorul poate fi cuplat la transmisia robotizata cu dublu ambreiaj (automata) dezvoltata de Volvo, denumita Powershift (6 trepte).
Versiunea de 150 CP poarta indicativul T3, iar cea de 180 CP are indicativul T4. Ambele motorizari dezvolta un cuplu maxim de 240 Newton-metru (Nm), iar varianta de 180 CP poate furniza 270 Nm pentru o scurta perioada de timp (in depasire de exemplu).
Pe langa motorizarile T3 si T4, Volvo a lansat un nou propulsor diesel de inalta performanta, un alt motor turbo pe benzina de 2 litri, de 203 CP, si a revizuit toata gama de motorizari.