Acasa Industrie Dupa ce a echipat variantele hibride ale Touareg si Cayenne, Bosch are noi solutii pentru masinile viitorului

Dupa ce a echipat variantele hibride ale Touareg si Cayenne, Bosch are noi solutii pentru masinile viitorului

de Costea Arsene

Uzina Bosch (sursa - Bosch)

Dupa ce a echipat versiunile hibride ale SUV-urilor Volswagen Touareg si Porsche Cayenne (practic aceeasi masina ca platforma – n.r.), Bosch vrea sa se extinda in domeniul masinilor electrice si hibride, dezvoltand tot mai multe sisteme si componente pentru acestea.

„Pe viitor, alegerea motorizarii va depinde de necesitatile de mobilitate ale fiecarui individ. Masina electrica va juca astfel un rol important”, a declarat presedintele Diviziei de Sisteme pe Benzina din cadrul companiei Robert Bosch, Rolf Bulander, se arata intr-un comunicat al companiei.

Pentru parcurgerea de distante medii si lungi, motoarele diesel economice sau pe benzina reprezinta alegerea cea mai potrivita. Automobilele hibride reprezinta o optiune viabila atunci cand distantele sunt scurte, medii dar si lungi, iar masinile cu pile de combustie (hidrogen) sunt potrivite, in special, pentru calatoriile lungi.

„Iata de ce nu ne limitam eforturile pentru dezvoltarea unui singur tip de trenuri de rulare – lucram in continuare pentru imbunatatirea motoarelor diesel si pe benzina, concomitent cu eforturile concertate de a electrifica partea de propulsie a masinilor”, a afirmat Bulander.

Doua noi modele de masini, noul Volkswagen Touareg si noul Porsche Cayenne, lansate in acest an, sunt echipate cu tehnologie hibrida paralela de la Bosch.

Mai mult, grupul auto francez PSA Peugeot Citroen si Bosch au format o alianta pentru dezvoltarea de hibride diesel cu tractiune electrica integrala. Unitatea de Vehicule Hibride si Electrice, pe care Bosch a infiintat-o in 2009, dezvolta, la randu-i, mai multe proiecte in domeniu.

De asemenea, Bosch si Samsung SDI au format compania SB LiMotive, care dezvolta baterii litiu-ion. BMW va fi primul client care va achitiona produsele SB Limotive, pentru masina electrica de oras cu nume de cod Megacity Vehicle.

Bosch dispune astfel de un portofoliu complet destinat masinilor viitorului, de la unitati electronice care controleaza fluxurile de energie livrate automobilelor hibride si electrice, pana la motoare electrice. Cercetarile grupului german continua in privinta dezvoltarii de incarcatoare auto, ce vor permite hibridelor de tip plug-in (alimentabile la priza), dar si masinilor electrice, sa poata fi alimentate cu energie electrica de la prize.

„Avansand, obiectivul acum este reducerea greutatii si a spatiului necesar instalarii tuturor acestor componente, dar si cresterea eficientei lor”, spune responsabilul Bosch pentru dezvoltarea de proiecte destinate sistemelor electrice si hibride, Matthias Kusell.

In fiecare an, Bosch investeste aproximativ 400 de milioane de euro in perfectarea trenurilor de rulare electrificate (masini hibride, electrice).

Compania germana mai investeste si in dezvoltarea de servodirectii electrice, in sisteme de franare si de mentinere a stabilitatii (ESP) adaptate masinilor electrice, dar si in sisteme de navigatie care calculeaza ruta optima ce trebuie urmata pentru a economisi combustibil.

Preocuparea pentru tehnologiile ecologice ale viitorului se face cunoscuta in cazul Bosch si in privinta cooperarii cu diverse guverne pentru implementarea a trei proiecte in domeniul mobilitatii electrice. Este vorba despre „eperformance”, care trateaza automobilele electrice ca masini cu totul noi, „MeRegio-Mobil”, se refera la implementarea infrastructurii electrice in orase si „BeMobility”, care se preocupa cu dezvoltarea de noi servicii de mobilitate.

Previziuni pe piata automobilelor electrice

Din cele 100 de milioane de autovehicule ce vor fi produse pana in anul 2020, Bosch se astepta ca aproximatv trei milioane dintre acestea sa fie masini electrice sau hibride de tip plug-in (alimentabile la priza), iar alte sase milioane automobile hibride.

Aceste cifre pot varia in functie de reglementarile legale, cresterea pretului petrolului si progresul intreprins in domeniul tehnologiei bateriilor auto. Pe termen lung, viitorul apartine masinii electrice, dar cifrele de mai sus demonstreaza clar ca motorul cu combustie interna va ramane principalul furnizor de energie pentru autovehicule in urmatorii 20 de ani, noteaza Bosch.

Grupul Bosch este unul din liderii globali in materie de tehnologie si servicii. In Romania, Grupul Bosch este reprezentat de firma Robert Bosch SRL, care are un numar de 867 de angajati.

Lasa un comentariu