Acasa Industrie Continental va lansa noi injectoare si pompe de injectie pentru ca motoarele sa atinga Euro 7

Continental va lansa noi injectoare si pompe de injectie pentru ca motoarele sa atinga Euro 7

de Costea Arsene

Injector Piezo Diesel de noua generatie pentru motoare common rail (sursa - Continental)

Grupul german Continental, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume, cu activitati si in Romania, crede ca motoarele cu ardere interna vor ramane la putere in urmatoarele decade, astfel ca lucreaza la tehnologii pentru ca propulsoarele conventionale sa indeplineasca viitoarele norme de emisii Euro 7.

Continental vine solutii tehnologice ce pleaca de la injectoare si ajung la pompe de injectie si senzori.

Injectorul verde

Injectoarele performante asigura o combustie mai eficienta. Continental lucreaza momentan la dezvoltarea unui injector piezo, deja oferit pe piata de companii rivale, ce va fi amplasat pe motoare diesel pentru automobile.

Injectorul va respecta standardul de emisii Euro 6 si va contribui la reducerea dioxidului de carbon eliminat de un motor. In paralel, grupul german lucreaza la dezvoltarea unui alt injector destinat motoarelor pe benzina, care, cu ajutorul unor noi valve, ar putea atinge, de asemenea, norma de emisii poluante Euro 6.

O noua generatie de turbine mai eficiente

Continental pregateste lansarea primelor sale turbocompresoare la sfarsit de 2011. Acestea vor permite folosirea la scara larga a tehnologiei turbo, iar astfel motoarele mici, puternice, cu emisii poluante reduse, vor castiga teren. Turbinele produse de Continental vor putea fi montate pe motoare cu patru, trei si doi cilindri si vor genera pana la aproximativ 100 de kilowati (kW) de putere suplimentara.

Turbinele Continental urmeaza sa fie produse la uzinele Grupului Schaeffler, care detine majoritatea actiunilor Continental. Un turbocompresor este actionat de gazele eliminate de motor si introduce in motor, fortat, mai mult aer, si implicit carburant, crescandu-i astfel considerabil puterea.

Noi pompe de injectie

Expertii Continental si Schaeffler au lucrat impreuna la noi pompe de injectie, pentru propulsoarele diesel ale viitorului.

„Rezultatul a fost un nou design pentru pompele de injectie care acum respecta noile standarde de poluare Euro 6 si Euro 7. Una dintre caracteristicile acestor pompe consta in abilitatea lor de a rezista la presiuni de pana la 2.500 de bari”, a explicat seful de Sisteme pentru Motoare din cadrul Diviziei de Trenuri de Rulare a Continental, profesorul Peter Gutzmer.

Grupul german dezvolta in prezent o pompa de injectie cu pistoane duble, capabila sa transporte un volum mai mare de combustibil la presiuni crescute, in acelasi timp cu mentinerea unei greutati egale cu actuala pompa de injectie cu un singur piston.

Pe pietele auto emergente din Asia exista nevoia unor pompe care sa fie economice. In acest scop, Continental dezvolta, in Bangalore (India), „pompa plug-in”, ce poate fi montata usor pe orice motor, noteaza Continental.

Noi senzori

Senzorii reprezinta o tehnologie pretioasa pentru realizarea unor motoare ecologice, deoarece chiar si cele mai avansate tehnologii devin ineficiente atunci cand nu exista senzorii necesari pentru a furniza valorile precise. Senzorul ceramic Nox, dezvoltat de Continental, este capabil sa determine in parti per milion” (ppm) cantitatea de azot eliminata de o masina.

Cunostintele dobandite de Continental in acest domeniu sunt confirmate de dezvoltarea unui nou senzor de temperatura. Acesta poate masura, cu o marja de eroare de pana la 2,5 grade Celsius, temperaturi maxime de pana la 1.250 grade Celsius. Respectivul senzor ajuta la reducerea emisiilor poluante, dar are si o functie de protejare a motorului, indicand momentele in care sunt atinse temperaturi extreme.

Producatorul german de componente auto si anvelope Continental a investit peste 350 milioane euro in Romania, unde detine detine opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare, in localitatile Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi, Slatina (un joint-venture) si Sacalaz (un centru de distributie est-european de anvelope).

1 comentariu

Vlad 8 august 2010 - 13:10

turbocompresorul este sistem de inductie fortata a aerului

Reply

Lasa un comentariu