Grupul german Continental, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume, cu activitati si in Romania, estimeaza ca cererea pentru motoare turbo va creste cu 50% pana in 2015, iar compania si-a propus sa detina 13% din piata globala de turbocompresoare auto, in urmatorii cinci ani.
Cererea pentru turbinele folosite pe motoarele diesel si benzina va creste la nivel mondial probabil cu 50%, intre 28 si 30 de milioane de unitati pana in 2015, ceea ce corespunde unor valori intre 4 si 5 miliarde euro, a declarat seful proiectului de turbine de la Continental, Udo Schwerdel, potrivit Automotive News Europe (ANE).
Continental, care va incepe productia primei sale turbine la sfarsitul anului 2011, si-a stabilit ca tinta de vanzari pana in 2015 cifra de patru milioane de unitati.
Turbinele produse de Continental vor putea fi montate pe motoare cu patru, trei si doi cilindri si vor genera aproximativ 100 de kilowati (kW) de putere suplimentara, a explicat Schwerdel.
Un turbocompresor este actionat de gazele eliminate de motor si introduce in motor, fortat, mai mult carburant, crescandu-i astfel considerabil puterea. Desi aparent consumul de carburant ar trebui sa creasca, tehnologia turbo permite scoaterea unor puteri mari din motoare mici, eficientizand astfel consumul si emisiile poluante, concomitent cu imbunatatirea performantelor.
Piata turbinelor auto este dominata de furnizorii americani Honeywell International si BorgWarner, dar si de Mitsubishi si corporatia IHI din Japonia.
Turbinele Continental urmeaza sa fie produse la uzinele Grupului Schaeffler, care detine majoritatea actiunilor Continental.
Dispozitivul reduce consumul de combustibil si emisiile de dioxid de carbon cu aproximativ 20% atunci cand este folosit pe motoarele cu injectie directa, potrivit lui Schwerdel.
„Aceasta piata va creste considerabil pe latura motoarelor pe benzina si ne dorim ca tocmai in acest segment de piata sa devenim cunoscuti”, a declarat Schwerdel.
Continental a anuntat, de asemenea, ca incepand cu luna aprilie a anului viitor, noua sa tehnologie privind turbinele va fi folosita pe o platforma a unui autovehicul european. Schwerdel nu a vrut sa numeasca respectivul producator auto care va monta pe masinile sale turbinele Continental.
Continental a dorit anul trecut realizarea unui joint-venture cu Magna International pentru producerea de turbine, inainte ca Schaeffler sa dezvolte in interiorul companiei acest proiect. Pana acum, Continental a investit aproximativ 150 de milioane de euro in noua tehnologie.
Producatorul german de componente auto si anvelope Continental a investit peste 350 milioane euro in Romania, unde detine detine opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare, in localitatile Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi, Slatina (un joint-venture) si Sacalaz (un centru de distributie est-european de anvelope).