Acasa Chevrolet In garajul nostru: Chevrolet Cruze

In garajul nostru: Chevrolet Cruze

de Adrian Mitrea

Chevrolet Cruze (sursa - 0-100.ro)

Cruze este primul automobil Chevrolet cu adevarat conceput pentru europeni si revolutioneaza segmentul masinilor compacte prin pret si design. Rezumand la esenta experienta cu Chevrolet Cruze, as spune ca iti lasa un gust de masina de clasa superioara.

Concept

Avand in vedere ca General Motors a decis sa lichideze numele Daewoo din Europa in urma cu sase ani, locul ramas liber trebuia inlocuit cu ceva puternic: Chevrolet. Primele masini, Kalos, Spark si Lacetti, s-au remarcat prin preturile mici, dar calitatea generala si siguranta erau mult in urma celorlalte marci europene.

click aici pentru galeria foto

Cruze este insa demonstratia celor de la Chevrolet ca sunt in stare sa faca masini pentru europeni, cu pret competitiv, confortabile, bine echipate si sigure.

Design

Chevrolet Cruze (sursa - 0-100.ro)In segmentul C, denumit si clasa compacta, lupta e deosebit de puternica. Masinile compacte sunt cele mai bine vandute la noi in tara. Asadar, intr-un segment in care orice marca are un cuvant greu de spus, e greu sa vii cu ceva original.

Chevrolet a reusit o parte frontala inconfundabila, ce te duce cu gandul la o pantera cu urechile culcate, fiind gata de atac.

Forma stopurilor nu e la fel de originala. Aminteste putin de Honda Civic sedan, iar interiorul are puternice influente Opel. Navigatia este preluata direct de la Insignia, insa acelasi tip de dispunere a comenzilor, circulara, poate fi intalnita si la alte marci, precum Nissan si Infiniti.

Tehnologie, confort si dotari

Cu toate acestea, puse cap la cap, elementele de design si tehnologice de pe Cruze formeaza un tot unitar si aspectuos.

Interiorul reprezinta cea mai placuta surpriza pe care ti-o rezerva aceasta masina. Scaunele sunt mari si deosebit de confortabile, iar postul de condus si pozitia in care stau pasagerii sunt corecte: sezutul e jos, picioarele stau intinse, iar spatele drept.

Interior Chevrolet Cruze (sursa - 0-100.ro)Spatiile de depozitare din fetele de usi sunt foarte incapatoare, iar cotiera si comenzile sunt plasate la indemana. E drept, necesita un pic de acomodare din cauza abundentei…

O tusa premium vine de la insertia de piele de pe fetele usilor din fata, care se continua si pe bord. La masinile care nu sunt echipate cu tapiterie din piele, in locul acesteia, inclusiv pe bord, se gaseste un material textil.

Dar sunt cateva elemente care stirbesc un pic confortul interior. De exemplu, iluminarea afisajului central este prea puternica. Pe timp de zi nu ridica probleme, dar noaptea devine deranjanta dupa nici 30 de minute de condus. Poti regla luminozitatea la un nivel mai mic, insa daca faci asta abia vei mai vedea indicatorul de viteza si turometrul, iar iluminarea navigatiei va ramane oricum deranjanta.

Un alt minus revine instalatiei audio. Pe cat de bine suna pe radio, pe atat de slab reda CD-uri, chiar daca setarile sunt aceleasi. Nu pot sa inteleg de ce.

Pe sosea

Dupa cum ii spune si numele, Cruze e o masina destinata mai degraba calatoriilor. Motorul turbo diesel de 2 litri (VCDi), cu 150 de Cai Putere, are suficiente rezerve de putere pentru orice situatie. Din pacate, cutia de viteze automata cu sase rapoarte se misca greoi si impiedica parca motorul sa se tureze rapid.

Pe drumuri de munte e aproape obligatoriu sa folosesti cutia in mod secvential. Asta si pentru ca lipseste modul sport pe care il au alte transmisii automate.

Aceasta cutie salta considerabil si consumul. In oras e vorbim de circa 12 litri / 100 km, iar in extraurban de 8 litri / 100 km.

Cruze are o setare optima a suspensiilor, pentru a impaca o plaja larga de soferi. Doar e o masina dedicata maselor, nu? Prin urmare, orice abordare mai vitejeasca a virajelor sau franarile mai violente pe drumuri usor serpuite se va solda cu o senzatie ciudata de plutire a spatelui masinii. Acest lucru se intampla cel mai probabil din cauza suspensiei de moda veche de pe spate (semi-independenta) si a unei distributii incorecte a maselor (prea mult pe fata).

Concurenti

Chevrolet Cruze are de batut concurenti temerari in clasa sedanurilor compacte. Vorbim aici de Skoda Octavia, Volkswagen Jetta, Ford Focus sedan, Honda Civic sedan, Opel Astra sedan, Mazda3 sedan, Mitsubishi Lancer, Toyota Corolla si Renault Fluence.

Concluzii

Odata ce accepti consumul relativ ridicat si te obisnuiesti cu functionarea lenta a cutiei, e imposibil sa nu te incante aerul relaxat pe care ti-l imprima masina si ideea ca poti avea un automobil reusit, cu piele, navigatie si transmisie automata la circa 20.000 de euro, inclusiv TVA.

Si daca renunti la piele, trapa si navigatie ramai cu o masina cu transmisie automata ce te costa putin peste 17.000 de euro.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

comenteaza pe gmclub

Chevrolet Cruze (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu