Acasa Tehnologie Primele roade ale colaborarii dintre Toyota si Tesla: Prototipuri 100% electrice RAV4 si Lexus RX

Primele roade ale colaborarii dintre Toyota si Tesla: Prototipuri 100% electrice RAV4 si Lexus RX

de Costea Arsene

Toyota RAV4 2010 (sursa - Toyota)

Primele rezultate ale colaborarii dintre Toyota si Tesla Motors, parafata acum doua luni, sunt versiuni electrice ale SUV-urilor Toyota RAV4 si Lexus RX.

Toyota va primi doua prototipuri in luna iulie, a anuntat Tesla Motors, fara a detalia, scrie Automotive News Europe (ANE).

In ciuda faptului ca producatorul japonez doreste sa testeze o versiune electrica a modelului Corolla, SUV-urile RAV4 si Lexus RX suporta mai bine greutatea pachetului de baterii Tesla, a declarat o sursa familiara discutiilor, care a dorit sa ramana sub protectia anonimatului.

Presedintele Toyota, Akio Toyoda, a declarat saptamana trecuta ca parteneriatul cu Tesla, care produce doar modelul sport electric Roadster, este primul dintre multiplele proiecte ale marcii nipone in materie de tehnologii auto revolutionare.

Toyota, cel mai mare producator de automobile hibride din lume, a cumparat actiuni in valoare de 50 milioane dolari in cadrul companiei americane Tesla Motors, ce isi are sediul in Palo Alto, California, SUA.

La randul sau, Tesla Motors va cumpara o uzina Toyota din acest stat (New United Motor Manufacturing Inc.) pe care japonezii au decis sa o inchida, considerand ca este prea ineficienta ca sa fie tinuta activa.

Tesla va cumpara aceasta fabrica, va angaja 1.000 de oameni si va construi aici masini electrice in parteneriat cu Toyota.

In urma acestui parteneriat, Tesla Motors va castiga o parte din experienta si resursele de cercetare si dezvoltare ale Toyota, precum si accesul la furnizori de top. Pe de alta parte, gigantul japonez Toyota ar avea acces la planul de produs mult mai limpede si mai eficient al Tesla Motors.

O masina electrica eficienta care sa fie dezvoltata de Toyota impreuna cu Tesla ar trebui sa coste aproximativ 40.000 de dolari si sa poata parcurge 240 de kilometri cu o singura incarcare, a adaugat persoana familiara planurilor celor doi constructorilor auto.

Spre deosebire de Toyota, Nissan si alti producatori auto care pregatesc masini electrice, masina sport creata de Tesla foloseste ca sursa de energie mii de celule pe baza de litiu-ion, tehnologie similara cu cea utilizata in cazul bateriilor de laptopuri.

Vicepresedintele executiv al Toyota, Shinichi Sasaki, a spus saptamana trecuta ca producatorul auto vrea sa studieze indeaproape aceasta tehnologie, in comparatie cu optiunea folosirii unor baterii mai mari.

Corporatia Panasonic, care are cu Toyota un joint-venture in ceea ce priveste producerea de baterii din nichel-metal destinate autovehiculelor hibride, dar si de baterii litiu-ion pentru viitoarele modele exclusiv electrice, a anuntat in ianuarie 2010 ca va colabora cu Tesla pentru dezvoltarea de celule litiu-ion cu scopul folosirii lor pe masinile electrice.

Lasa un comentariu