Grupul german Continental, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume, cu activitati si in Romania, a dezvoltat o noua solutie tenica menita sa faca mai accesibila tehnologia Stopt & Start care sa fie folosita inclusiv pe masinile din segmentul low cost.
Inginerii de la Continental au creat o noua unitate de control in acest scop, care sa fie montata pe masinile mici si ieftine, aflate la mare cautare in societatile in plina dezvoltare precum cea indiana si chineza, si care sa ajute implicit la reducerea consumului si a emisiilor poluante, se arata intr-un comunicat al Continental.
Sistemul Stop & Start opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intenioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate si la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transimisii manuale).
Prin urmare, Continental se asteapta la o diminuare a consumului de combustibil in marile orase cu 15%.
Noul sistem Stop & Start de la Continental se bazeaza pe unitatea de control prezentata in mai 2008, ce permitea oprirea automata a motorului chiar si in cazul masinilor care nu dispun de tehnologii evoluate in aceasta privinta.
Pentru a realiza acest lucru este nevoie doar de unitatea de control in sine, de un senzor pentru baterie, precum si de un semnal de la ambreiaj si cutia de viteze pentru a asigura ca motorul este oprit doar atunci cand masina stationeaza si este repornit doar la momentul oportun.
Noua unitate de control poate fi, de asemena, adaptata diferitelor autovehicule aflate deja in circulatie, aceasta putand fi montata atat pe automobilele low cost din tarile, dar si pe alte tipuri de masini mai avansate.
Continental promite soferilor ca nu vor simti nicio diferenta notabila intre sistemele Stop & Start mai scumpe si noul sistem de mai sus.
Producatorul german de componente auto si anvelope Continental a investit peste 350 milioane euro in Romania, unde detine detine opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare, in localitatile Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi, Slatina (un joint-venture) si Sacalaz (un centru de distributie est-european de anvelope).