Acasa Industrie Rombat va produce baterii pentru masini hibride din 2012 si are planuri pentru o noua fabrica

Rombat va produce baterii pentru masini hibride din 2012 si are planuri pentru o noua fabrica

de Adrian Mitrea

Rombat (sursa - Rombat)

Producatorul de acumulatori Rombat din Bistrita va incepe fabricatia de baterii pentru masini hibride, din 2012, a declarat pentru 0-100.ro directorul general al Rombat, Ioan Repede.

„Pentru a incepe fabricatia de baterii pentru masini hibride, Rombat are un proiect de 15 milioane euro pentru o noua fabrica”, a spus Repede.

Compania spera sa obtina jumatate din suma din fonduri europene, insa are si un plan B in cazul in care proiectul nu va obtine finantare, adica va extinde fabrica existenta, dar cu o investitie mai mica.

„Ridicarea noii fabrici ar presupune crearea a circa 100 de noi locuri de munca”, a spus Repede.

Bateriile pentru masini hibride vor fi livrate grupurilor Renault si PSA Peugeot Citroen, pentru a fi montate in doua tipuri de vehicule:

  • micro hibrid 1, adica masini echipate cu tehnologie Stop & Start, care opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intenioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate si la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transimisii manuale)
  • micro hibrid 2, care presupune existenta unui sistem Stop & Start in asociere cu un sistem de recuperare a energiei la franare (pe principiul dinamului de bicicleta)

Potrivit lui Repede, in urmatorii zece ani „batalia” se va duce pe segmentul masini micro hibride, de aceea compania nici nu intentioneaza pe termen scurt si mediu sa investeasca bani in dezvoltarea de acumulatori pentru masini electrice.

Rombat a deschis joi, 8 iulie 2010, al doilea centru Rombat din Bucuresti (primul e in Militari) si al noualea din tara. Investitia s-a ridicat la 420.000 euro. Centrele au o suprafata de pana la 5.000 de metri patrati si cuprind showroom, service auto si depozit pentru 8.000 de baterii.

Compania intentioneaza sa deschida circa trei noi astfel de centre, printre care inca unul in Bucuresti si in orase precum Cluj-Napoca si Piatra Neamt.

Rombat Bistrita are in portofoliu peste 500 de tipuri de baterii, toate plumb-acid, iar capacitatea de productie anuala a companiei este de aproximativ doua milioane de baterii. Aproximativ 60% din cifra de afaceri a Rombat din 2009 a fost reprezentata de exporturi. Cea mai mare piata de export este Franta, unde Rombat livreaza anual circa 800.000 de baterii, avand o cota de piata de 10-12%.

In Romania, Rombat detine o cota de piata de 51%.

Pe langa Franta, Rombat mai exporta si in Spania, Portugalia, Italia, Grecia si Republica Moldova si este furnizor regional pentru fabricile Renault din Romania, Rusia si Iran, precum si pentru uzina grupului PSA Peugeot Citroen din Slovacia – deci producatorii auto de prim montaj (OEM) pentru care va livra si acumulatori pentru automobile hibride.

Ioan Repede spune ca au fost si alte companii auto interesate de contracte cu firma romaneasca, insa strategia companiei este de a livra cel mult 25% din productie catre clienti de prim montaj (OEM). Cel de-al treilea producator auto cu care Rombat ar putea semna un contract pentru furinizarea de baterii este Ford, insa conducerea firmei bistritene nu a avansat un orizont de timp pentru semnarea intelegerii.

Compania estimeaza ca va inregistra in acest an o cifra de afaceri de 264 milioane lei (64,5 milioane euro), mai mare cu 22% comparativ cu 215 milioane lei in 2009, iar exporturile vor urca cu 32%.

La Rombat lucreaza 680 de angajati, iar la nivel national exista o retea de service de formata din circa 100 de reprezentante.

Actionarul majoritar al Rombat este firma Rombat Invest Bistrita (cu 58,15% din titluri). Firma Rombat Invest Bistrita este controlata de mai multe persoane fizice, printre care Dorel Goia (29,7%) si Ioan Repede (cu 8,03% din actiuni), care este si presedintele Consiliului de Administratie al Rombat. Restul de 42,85% din titlurile Rombat sunt detinute de alte alti actionari.

Lasa un comentariu